Duitse helm, gevonden nabij Groningen, April 1945.
-
- Lid
Duitse helm, gevonden nabij Groningen, April 1945.
Hier eindelijk wat foto's van de Duitse helm die ik een maand geleden heb gekregen.
De helm is in de Bevrijdingsdagen van April 1945 gevonden in een slootje in Zuidwolde, een dorpje vlakbij Groningen.
Kan iemand me hier meer over vertellen? (Welk model etc.?)
De helm is in de Bevrijdingsdagen van April 1945 gevonden in een slootje in Zuidwolde, een dorpje vlakbij Groningen.
Kan iemand me hier meer over vertellen? (Welk model etc.?)
- willysproject
- Lid
Ja natuurlijk...antwerpx schreef:Volgens mij is dat een Model 42 (gezien de licht opwippende rand)
Maar uit welke fabriek?? (EF, ET, Q, NS of SE...)
De foto's zijn niet erg duidelijk, maar ik denk dat het een ET is... Aangezien het een M42 helm is, zal het hoogtswaarschijnlijk al een 'Ckl' zijn... ET (Eisenhuttewerke Thale) veranderde in 43 van naam naar 'Ckl'
Als er geen ET (of Ckl) in staat, dan is het een EF...
Laat het eens weten wat er binnenin in gemarkeerd staat.
- gilles
- Lid
-
- Lid
In de rand van de helm staat het nummer 3153, en daar staat nog wat boven, wat ik niet kan lezen, omdat het allemaal een beetje roestig is, maar ik kan nog vaag een ,,C'' als eerste letter ontdekken, dus ik vermoed dat het Ckl is...(?)willysproject schreef:Ja natuurlijk...antwerpx schreef:Volgens mij is dat een Model 42 (gezien de licht opwippende rand)
De foto's zijn niet erg duidelijk, maar ik denk dat het een ET is... Aangezien het een M42 helm is, zal het hoogtswaarschijnlijk al een 'Ckl' zijn... ET (Eisenhuttewerke Thale) veranderde in 43 van naam naar 'Ckl'
- willysproject
- Lid
Inderdaad!BjornSpiN schreef:In de rand van de helm staat het nummer 3153, en daar staat nog wat boven, wat ik niet kan lezen, omdat het allemaal een beetje roestig is, maar ik kan nog vaag een ,,C'' als eerste letter ontdekken, dus ik vermoed dat het Ckl is...(?)willysproject schreef:Ja natuurlijk...antwerpx schreef:Volgens mij is dat een Model 42 (gezien de licht opwippende rand)
Zeer mooi stuk !!
MvG,
Gerd
- Nico Roelofs
- Lid
- Contacteer: