Duitse helm, gevonden nabij Groningen, April 1945.
- Mooyman
- Lid
Je zou toch beter moeten weten Bjorn, daar er van de stad Groningen tot aan Delfzijl om ieder dorp gevochten is .BjornSpiN schreef:Wt voor hulzen...kan me namelijk niet indenken dat hier, in Zuidwolde, gevochten is.RelicHunter44 schreef:Zuidwolde Groningen... in Zuidwolde drenthe heb ik ook wel eens gezocht jah.
Collector of uniforms of the enemy
-
- Lid
Alleen was iedere Duitser die in Z'wolde zat (als ze er al zaten)al richting Delfzijl gevlucht toen de eerste Canadezen er aankwamen...Mooyman schreef:Je zou toch beter moeten weten Bjorn, daar er van de stad Groningen tot aan Delfzijl om ieder dorp gevochten is .BjornSpiN schreef:Wt voor hulzen...kan me namelijk niet indenken dat hier, in Zuidwolde, gevochten is.RelicHunter44 schreef:Zuidwolde Groningen... in Zuidwolde drenthe heb ik ook wel eens gezocht jah.
- Mooyman
- Lid
Het hoeft niet te betekenen dat als een dorp als bvb Zuidwolde niet direct in de HKL(frontlinie) lag er ook daadwerkelijk geen troepen zaten.BjornSpiN schreef:Alleen was iedere Duitser die in Z'wolde zat (als ze er al zaten)al richting Delfzijl gevlucht toen de eerste Canadezen er aankwamen...Mooyman schreef:Je zou toch beter moeten weten Bjorn, daar er van de stad Groningen tot aan Delfzijl om ieder dorp gevochten is .BjornSpiN schreef: Wt voor hulzen...kan me namelijk niet indenken dat hier, in Zuidwolde, gevochten is.
Een front is vaak enkele kilometers diep, en de strijd "golft" dikwijls op en neer.
Geloof me, er zijn daadwerkelijk Duitse troepen aanwezig geweest in dorpen als Zuidwolde, en of ze nu van uit het dorp geschoten kunnen hebben of net daar buiten doet niet af aan het feit dat het gebied tussen stad Groningen en Delfzijl een en al frontgebied geweest is.
- Tex
- Lid
- Contacteer:
dat is een feit in veel van de kleine dorpjes in Groningen hebben troepen gezeten. Velen zijn direct of na een kort opstandje terug getrokken naar Groningen en hebben in de stad zelf geprobeerd de canadezen tegen te houden. Toen bleek dat dat niet mogelijk was is het front nog verder naar achteren geschoven en eindigde voor Groningen bij Delfzijl.
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
- Mooyman
- Lid
Jij vat in het kort samen wat ik reeds ook bedoelde Tex .Tex schreef:dat is een feit in veel van de kleine dorpjes in Groningen hebben troepen gezeten. Velen zijn direct of na een kort opstandje terug getrokken naar Groningen en hebben in de stad zelf geprobeerd de canadezen tegen te houden. Toen bleek dat dat niet mogelijk was is het front nog verder naar achteren geschoven en eindigde voor Groningen bij Delfzijl.
- Tex
- Lid
- Contacteer: