Ik ben in het bezit van een "was muntje" van gen. Goring.
Volgens anderen zou dit een was muntje kunnen zijn.
Bij het afgeven van het uniform (of deel hiervan) kreeg de officier een muntje met een nummer. Het andere muntje bleef bij het uniform zodat men later wie wie wat had afgegeven act.
een foto van het muntje is te vinden op http://home.onzepagina.net/list.cgi 2e blz. Als het zoeken niet lukt wil ik hem graag mail aan wie hem zin wil.... Mijn vraag wat weten jullie hiervan en zijn er andere muntjes bekent.?
onderstaande info heb ik tot nu toe gekregen:
erg leuk..... Ik probeer iets te achterhalen op het het Internet maar kan er nog steeds niets over vinden. Ben wel erg blij met de info tot nu toe. Ik heb het nu al ruim 1 jaar in bezit en nu pas heb ik enige duidelijkheid.
k98b «X» «M» 2005-06-01 11:36:16
Nee, dees munten zijn niet eigenaar gebonden. Deze munt ging meen ik in het jasje (mee de was in) en de soldaat kreeg het 2e exemplaar. Als ie zijn jasje kwam ophalen gaf ie dus deze munt af en konden ze zo zien welk jasje het was. Echter is dit een Hermanm goring muntje, dus misschien zijn deze wel persoonsgebonden. Lees ook ff de info bij dit stukje! «URL»
rotsvast «X» «M» 2005-05-31 23:19:52
begrijp ik nu goed dat ik met veel speurwerk mogelijk de eigenaar kan achterhalen....?
k98b «X» «M» 2005-05-31 23:10:50
Hoorde het ook al van Egon. Hij is schijnbaar verkocht :S Zal binnenkort nog eens goed zoeken!
rotsvast «X» «M» 2005-05-31 23:05:18
Top bedankt voor deze info... Klinkt leuk. Zit al flink op deze pagina te zoeken maar kan het ss muntje nog niet vinden... Kun je me nog een beetje op weg helpen. Nogmaals bedankt
k98b «X» «M» 2005-05-31 18:53:18
Boh mooie vondst! Is een wasmunt. Zie «URL» Daar staat er een van de ss. Als het jasje de was in moest kon men aan deze penning de eigenaar terug vinden.
Egon «X» «M» 2005-05-31 18:47:20
Een transfertje denk ik...

rotsvast «X» «M» 2005-05-31 18:40:02
Dat had ik me ook al voor gesteld maar zou niet kunnen bedenken waar het zou zitten. Het is onderdaad het merk van de kleding..... Maar waar heeft dit cointje dan gezeten aan de kist met kleding? volgens mij niet direct aan het uniform. En waarom is van de 8 een 1 gemaakt. Maar daar zullen we natuurlijk nooit achterkomen.
Egon «X» «M» 2005-05-31 18:35:03
Lijkt me een kledingtag van de Luftwaffe (Hermann Göring Divisie?).