V1 onderstel na 60 jaar nog steeds in gebruik
- Mooyman
- Lid
- dvdhoven
- Lid
Voor een paar artikeltjes over V1 en V2 met ook opgave van een aantal V1 lanceerplaats-locaties in Salland en Actherhoek:
http://www.worldatwar.nl/Forum/viewtopic.php?t=464
http://www.worldatwar.nl/Forum/viewtopic.php?t=463
Verder is in de jaren 80 in Gorssel een grote V1 opruimactie gehouden, waarbij er - ik geloof - 7 opgegraven zijn. Allemaal in stukken en brokken.
http://www.worldatwar.nl/Forum/viewtopic.php?t=464
http://www.worldatwar.nl/Forum/viewtopic.php?t=463
Verder is in de jaren 80 in Gorssel een grote V1 opruimactie gehouden, waarbij er - ik geloof - 7 opgegraven zijn. Allemaal in stukken en brokken.
Dick van den Hoven
- SiNiStEr
- Lid
Hmm ontzettend interessante stukken. In het boek 'Canadezen in actie' staat op pagina 105 nog een foto van 2 Canadezen bij een onopgeblazen V1-lanceerplaats. Ik weet niet of u over dit boek beschikt dvdhoven, zo ja dan zou u mij dan misschien kunnen vertellen waar deze foto genomen is? En waarschijnlijk heeft mijn opa dus de V1's(later ook V2's) horen en zien overkomen die op Antwerpen afgingen. Deze zullen dan wel vanaf Nijverdal en omgeving zijn afgeschoten.
Overigens jammer dat die boeren de beschreven V1 onderdelen als onderdeel van hun tuinhekje gebruiken. Ik denk dat er veel verzamelaars zijn die zulke V1 onderdelen graag aan hun collectie zouden willen toevoegen(waaronder ik).

Overigens jammer dat die boeren de beschreven V1 onderdelen als onderdeel van hun tuinhekje gebruiken. Ik denk dat er veel verzamelaars zijn die zulke V1 onderdelen graag aan hun collectie zouden willen toevoegen(waaronder ik).

'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
- Simon
- Lid
Mja, oké, maar het komt gewoon ff anders over, en na een hoop k*t dagen....Mooyman schreef:Toch wat?, gewoon de karakters in de juiste context lezen, ook ken je mij langer op dit forum als een serieus persoon en zou je dus beter moeten/kunnen wetenSimon schreef:Maar toch....
You can bomb the world in to pieces, but you can't bomb it into peace
-
- Lid
[
In de achterhoek hebben er een aantal gezeten(V1-lanceerbanen), veel V1 kwamen echter voortijdig(voor Engeland) neer bijv. op de door Philip genoemde plaatsen. Maar je wil toch niet zeggen dat je een complete V1 weet te liggen of wel Philip?
Jawel, maar ligt mij daar lekker, de broer van de boer is in 1945 omgekomen toen hij ook iets vond in de bossen daar, die V1 is een mooi klusje voor de EOD
In de achterhoek hebben er een aantal gezeten(V1-lanceerbanen), veel V1 kwamen echter voortijdig(voor Engeland) neer bijv. op de door Philip genoemde plaatsen. Maar je wil toch niet zeggen dat je een complete V1 weet te liggen of wel Philip?
Jawel, maar ligt mij daar lekker, de broer van de boer is in 1945 omgekomen toen hij ook iets vond in de bossen daar, die V1 is een mooi klusje voor de EOD
-
- Lid
-
- Lid
Wie zegt dat er in de buurt kinderen wonen?vincent schreef:nu maar hopen dat de kinderen in de buurt daar ook over denkenPhilip,ABRG schreef: Jawel, maar ligt mij daar lekker, de broer van de boer is in 1945 omgekomen toen hij ook iets vond in de bossen daar, die V1 is een mooi klusje voor de EOD
Hoe zouden die dit moeten weten?
Ga er dus vanuit dat jij dit wel zou opgaan graven?, omdat dit veiliger is dan dat de EOD het zou doen?
-
- Lid
- Mooyman
- Lid
Komt niet zo vaak voorSimon schreef:Mja, oké, maar het komt gewoon ff anders over, en na een hoop k*t dagen....Mooyman schreef:Toch wat?, gewoon de karakters in de juiste context lezen, ook ken je mij langer op dit forum als een serieus persoon en zou je dus beter moeten/kunnen wetenSimon schreef:Maar toch....

Collector of uniforms of the enemy
- Mooyman
- Lid
Simon schreef:Mja oké![]()
Maar zou de boer ook niet blij zijn als hij weet hoeveel geld er achter zoiets schuild?
Veel waard

Collector of uniforms of the enemy
- Tim
- Lid
- Contacteer:
Ik vond het eigenlijk ook niet zo'n gepaste grap.Mooyman schreef:Komt niet zo vaak voorSimon schreef:Mja, oké, maar het komt gewoon ff anders over, en na een hoop k*t dagen....Mooyman schreef: Toch wat?, gewoon de karakters in de juiste context lezen, ook ken je mij langer op dit forum als een serieus persoon en zou je dus beter moeten/kunnen weten.
, maar ook ik heb wel eens een k#t dag, maar dan reageer ik dat nog niet hier op het forum af
.
En wat bedoel je met de caracters? Smileys?