Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Eén van de enige foto's uit mijn collectie. (Aangezien ik enkel kentekens en uniformen verzamel)... Toch doe ik ze niet weg...
Is er een schrandere ziel op dit forum die weet bij welke gelegenheid deze foto werd genomen en waar ze werd genomen??
Ik plaats hier maar wat, in de hoop dat de puzzelstukjes ooit één worden (of geschrapt kunnen worden):
- Conrad Schellong is maar een beperkt aantal keer in Vlaanderen geweest (...als het hier over Vlaanderen gaat tenminste)
- Er wordt naar papieren gekeken: Strijkaarten of bouwplannen? Wordt Schellong hier historische achtergrond gegeven bij de gevechten rond Langemarck? Of wordt er een nieuw bouwproject voorgesteld dat de vooruitgang van Vlaanderen moet tonen aan deze hoge gast?
- Dat huis doet mij een een eerder gegoede buurt denken...Schoten?
- Of spreken we hier over het einde van de oorlog, Lüneburger Heide?
antwerpx schreef:Ik plaats hier maar wat, in de hoop dat de puzzelstukjes ooit één worden:
- Conrad Schellong is maar een beperkt aantal keer in Vlaanderen geweest( ....als het hier over Vlaanderen gaat tenminste)
- Er wordt naar papieren gekeken: Strijkaarten of bouwplannen? Wordt Schellong hier historische achtergrond gegeven bij de gevechten rond Langemarck? Of wordt er een nieuw bouwproject voorgesteld dat de vooruitgang van Vlaanderen moet tonen aan deze hoge gast?
- Dat huis doet mij een een eerder gegoede buurt denken...Schoten?
- Of spreken we hier over het einde van de oorlog, Lüneburger Heide?
Philip,ABRG schreef:Om te beginnen moet je die aderlaar weghalen wat als iemand iets zou herkennen zou het misschien dat huis op de achtergrond kunnen zijn
willysproject schreef:
Straks komt nog een tip !!!
tip 1:
Naast Konrad Schellong staan Jef Van de Wiele (SS-Vlaanderen) en Cyril Verschaeve ook nog op de foto...
Moet een belangrijke gebeurtenis geweest zijn...
21 Augustus 1944
Bezoek van o.a. Landsleider SS-Sturmbannführer Dr. Jef van de Wiele, Cyriel Verschaeve, SS-Sturmbannführer Konrad Schellong, SS-Obersturmführer Jef François, SS-Untersturmführer Tony van Dijck, SS-Untersturmführer Wim van Dijck, SS-Hauptsturmführer Bertl Schindlmayer, SS-Hauptsturmführer Raf van Hulse en nog andere hooggeplaatse persoonlijkheden aan Langemarck.
Wie is die SS-Unterführer in Panzeruniform? Hij komt in verschillende foto's terug, maar wie is hij?
En wie is die SS-Untersturmführer achter Jef Cognac? Ook een Vlaming?