Ik ben van plan deze kist eventueel te verkopen omdat ik het geld nodig ga hebben voor een grotere aankoop.
Het is een hele mooie Luftschutz verbandkist in een uitstekende staat. Binnen in de kist zit een lijst met alle items die in de kist hoorden te zitten(volledig leesbaar) en deze zijn allemaal afgevinkt(als teken dat ze bij de controle aanwezig waren).
Deze kist is gevuld in de Pelikan-Apotheke in de Leipziger StraBe 93 te Berlijn en is gedat. 02 Nov. 1940. Naast deze stempels(die staan op dat controleblad) staat er ook nog een stempel op van het bedrijf waar de kist gedurende onbepaalde tijd gehangen heeft namelijk: Vereinigte Laborbedarfs- u. Glaslieferungs G.m.b.H. te Berlijn K. Nr. RL 5-37/23
Vertrieb gemaB [onbekend tekentje] 8 Luftschutzgesatz gene.....(laatste letters voor mij net onleesbaar).
Voor de rest zitten er nog een aantal spullen in de kist namelijk:
- Een driehoekvormige doek welke gebruikt kan worden om een mitella te maken
- Een pakje drukverband
- Een rond metalen blikje met naar eucaliptus ruikende zalf
- Een band om de armslagader af te knellen zodat de hartslag beter te meten is met daarop de beschrijving hoe je deze moet gebruiken.
- Een pakje 'Brandbinde'
- Een wit verbandpakje
- Een rood verbandpakje
Al deze spullen zijn ook nog in een oude doch perfecte staat.
Ik ben zo'n kist nog nooit tegen gekomen en heb het idee dat deze redelijk zeldzaam zijn zeker daar deze uit Berlijn komt. Ik heb echter geen idee enkel idee hoeveel deze waard is en wat ik er voor zou moeten vragen. Please help me out!

(P.S. sorry voor de laatste 2 onduidelijke foto's maar kon ze zogauw niet beter krijgen