Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb in het verleden van mij toenmalige werkgever deze helm gekregen. Maar ik weet helemaal niets van Duits, dus kan iemand mij iets meer info geven?? De enige inscriptie die erin staat is een 1 aan de achterzijde/binnenrand van de helm, verder weet ik ook niet waar ik op letten moet....
Nick schreef:Dit is een Luftwaffe helm, je ziet vaag nog de sierlijke adelaar.
Dit kan best wel eens een DAK helm zijn ja.
Wat is dat witte precies?
Is een prachtige helm!!!
De witte waas over de helm, bedoel je?? Ik heb zo'n idee dat de helm in het verleden in de turtle wax is gezet, of zoiets. Hij glanst daar ook een beetje door. Maar Luftwaffe? Hoe en wat bedoel je daar mee? Hoe ik de helm ook bekijk, ik zie nergens iets wat vaag op een adelaar lijkt! Zijn er andere kenmerken o.i.d. waar dat uit op te maken is? En moet het binnenwerk ook gestempeld / gedateerd zijn? Waar werd dat in de regel gedaan? De rand van de helm is ook niet afgewerkt. Duidt dit op bijv. een laat-oorlogse productie?
Michael_Wittmann schreef:Zit die adelaar niet wat te laag voor een LW nick?
Is deze helm ook te koop ?
zever zever, zolang hij maar onder het luchtgat zit is dat goed maar 0.5cm lager zal het verschil niet maken
lijkt mij een echte helm+decal+binnenwerk, maar van de verf ben ik niet zo zeker, beter foto's zouden daar voor nodig zijn en een beter helm expert. Maar algemeen ziet het er een mooie m42 SD LW uit.
Meestal is de binnenring gestempeld.
Je moet eens kijken waar de bevestigingshaken van de kinriem zitten.
ALs je daaraan voorzichtig trekt zodat je de binnenring kunt bekijken, kun je waarschijnlijk een stempel ontdekken.
Pfoe Sander, het is dat je het zo duidelijk aangeeft met een voorbeeld erbij, maar ik had het er zelf niet uit opgemaakt! Maar (mede dankzij mijn meisje ) zie ik het nu ook. Op de binnenring van de binnenhelm kan ik niets leesbaars vinden, de ingestempelde 1 waar ik het over had staat ook niet in de binnenhelm, maar aan de achterzijde van de buitenpot. En op zich is die vrij duidelijk leesbaar. Maar, iemand enig idee van waarde?? Want Duits is niet echt mijn interesse.....
indien de camo echt , wat ik wel denk, maar hij moet ergens liggen rotten hebben... 900euro, maar aangezien de staat +-600euro , persoonlijk denk ik niet aan afrika maar aant griekenlan/italië qua camo
allesinds een hele mooie helm die ik graag zou hebben maar niet in mijn verzamelgebied ligt
Sander, thanks a lot! Denk trouwens niet dat hij heeft liggen rotten, hoor. Eigenlijk ziet die camo er redelijk goed uit, alleen hier en daar zitten er pitten in tot op het staal van de helm. Maar de camo zelf is redelijk duidelijk! Schrik daar trouwens wel van, maar wel blij dat ik voor Brits heb gekozen ipv Duits! Iemand interesse, stuur maar een pb!