Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
6. Narichten-Ersatz-Abteilung 5 n° 498 Blutgruppe B pers of zoiets in die trend, oorlogsfotografie
geen info buiten dit :
196. Infanterie-Division
Standort: 27.11.1939 Danzig
Ersatzgestellung: 27.11.1939 Inf.Ers.Btl.453 Graudenz, Aachen.
Wat denken jullie???
335. Infanterie-Division (moet ik wel nog eens goed uitpluizen, op de marke staat btl.?)
---------------------------
Aufgestellt am 20. November 1940 als bodenständige Infanterie-Division der 14. Welle im Raum Aalen im WK V.
1941
Rond de periode juni tot oktober aan de Demarkatielijn met het 1. Armee, Heeresgruppe D.
1942
Frankrijk in Bretagne and Marseille.
1943
In Donez, Woroschilowgrad en Saporoshje.
1944
Met het 6. Armee, Heeresgruppe Südukraine in Nikopol, Uman en Kischniew.
Divisionskommandeure:
15. November 1940 Generalleutnant Max Dennerlein
27. Oktober 1942 Generalleutnant Karl Casper
7. September 1943 General der Infanterie Siegfried Rasp
30. Juni 1944 Oberst Brechtel
Roel, jouw ID tag is volgens mij ook de 2. Ost-Kompanie 7. Infanterie Division... (zal eens proberen uitzoeken waar ze gezeten hebben, maar geef me wat tijd ok? )
verzameltip: pas op met het kopen van Erkennungsmarken. Zorg dat je weet wat je koopt, vertrouwen hebt in de bron en garantie krijgt op echtheid. Als je er een wil kopen zorg dan dat je van tevoren je huiswerk hebt gedaan door bijvoorbeeld verschillende internetforums af te lopen en daar topics te lezen over Erkennungsmarken en hoe je echt van namaak onderscheiden kan (wat heeeel moeilijk is)
Deze dingen worden namelijk op grote schaal nagemaakt in oost-europa. Vooral de zeldzamere eenheden worden nagemaakt en voor veel geld verkocht aan nietsvermoedende verzamelaars.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --
Ernst-H schreef:
Deze dingen worden namelijk op grote schaal nagemaakt in oost-europa. Vooral de zeldzamere eenheden worden nagemaakt en voor veel geld verkocht aan nietsvermoedende verzamelaars.
Ernst heeft gelijk, bedenk je vooral bij ss kennungsmarke een paar keer want daarvan is 80 % nep, zelfs als ze er soms ground dug uit zien!
Daarom moet je eigenlijk maar GEEN SS enz. kopen.
Gewoon WH is ook prima.
Ik heb er ook 1 en die is als je hem ziet gewoon hartsikke echt, daar is geen twijvel aan mogelijk.
Soms is gewoon te zien of iets 100% origineel is.
Stijn,
OOK wehrmacht, luft etc Erkennungsmarken worden nagemaakt !!
Daarin zijn ze tegenwoordig zo goed dat het nauwelijks meer is te merken......het aanbrengen van slijtage en ouderdom is een van de makkelijste dingen.
Gezocht: Militaire objecten, documenten, foto's uit en over de stad Kampen (Overijssel) en de kleinere kernen.
-- Kampen -- IJsselmuiden -- Grafhorst -- Wilsum -- 's Heerenbroek -- Zalk & Veecaten -- Kamperveen --