M40 Single decal helm

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Edgar
Lid
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Nice nico! zeer mooie helm.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

sander vw schreef:heel mooi nico, maar ik denk (vanop deze foto te zien) dat je een kriegsmarine helm gekocht hebt, hoewel, hij blijft mooi!
Goed opgemerkt Sander, of het moet een vergeeld Heer plaatje zijn, maar van af deze foto's ga ik, mits een origineel plaatje, er van uit dat het hier een KM helm betreft.
Collector of uniforms of the enemy
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Mooyman schreef:
sander vw schreef:heel mooi nico, maar ik denk (vanop deze foto te zien) dat je een kriegsmarine helm gekocht hebt, hoewel, hij blijft mooi!
Goed opgemerkt Sander, of het moet een vergeeld Heer plaatje zijn, maar van af deze foto's ga ik, mits een origineel plaatje, er van uit dat het hier een KM helm betreft.
Plaatje is orgineel maar wel vergeeld. Op de foto lijkt hij geler dan hij daadwerkelijk is. Is gewoon een eerlijke wehrmacht helm.

Heb ook nog contact gehad met de verkoper. Hij verzekerde mij dat het wehrmacht was. Kom ook al 8 jaar bij hem over de vloer en we hebben goed contact. Hij gaat mij dan echt niet belazeren.
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Nico Roelofs schreef:
Mooyman schreef:
Plaatje is orgineel maar wel vergeeld. Op de foto lijkt hij geler dan hij daadwerkelijk is. Is gewoon een eerlijke wehrmacht helm.

Heb ook nog contact gehad met de verkoper. Hij verzekerde mij dat het wehrmacht was. Kom ook al 8 jaar bij hem over de vloer en we hebben goed contact. Hij gaat mij dan echt niet belazeren.
We hebben het hier er ook niet over dat je belazerd bent, ik hou met dergelijke foto's altijd even een slag om de arm daar je onmogelijk kan zien of het origeel is.

Mocht je een betere foto kunnen/willen plaatsen dan is het misschien mogelijk te zien of het nu om een vergeeld Heer plaatje gaat of toch om een Kriegsmarine?.
Is het heel licht geel of toch honing geel Nico?, afgezien van het feit dat je een Heer helm moet gebruiken op je pop is het in het geheel niet erg dat het een KM helm zou zijn daar die in waarde meestal iets hoger liggen :wink: .
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Jah dat is waar een KM helm ligt in waarde hoger. Volgens mij gewoon licht geel. Maar ben nu op me werk, dat kan ik zo snel niet even na checken.

Maar ik ben niet van plan om betere foto's te gaan plaatsen van de decal. Ik ben namelijk van mening dat het beoordelen van foto's erg moeilijk is en aardig onbetrouwbaar. Ik heb daarom ook geen zin in een discussie of de helm nou wel of niet wehrmacht is. Als mensen de decal echt goed willen bekijken, komen ze maar bij mij thuis kijken. :)
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Nico Roelofs schreef:
Ik heb daarom ook geen zin in een discussie of de helm nou wel of niet wehrmacht is..................
Lijkt me toch van belang ivm het completeren van je pop, maar dat is je eigen beslissing waar ik niet aan zal tornen :) .
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Mooyman schreef:
Nico Roelofs schreef:
Ik heb daarom ook geen zin in een discussie of de helm nou wel of niet wehrmacht is..................
Lijkt me toch van belang ivm het copleteren van je pop, maar dat is je eigen beslissing waar ik niet aan zal tornen :) .
Tuurlijk! Maar het gaat er mij om dat het van een foto niet tot nauwlijks te beoordelen is! Het gaat hier om het beoordelen van een kleur. Dat is met een foto niet te doen. Dan moet je erg goed kunnen fotograferen wil jij de zelfde kleur krijgen. Ik ga daarom geen foto's maken omdat je dan nog geen juiste beoordeling krijg. Dus als mensen de decal willen bekijken komen ze maar langs. Blijkt het dan toch KM te zijn, dan koop ik er wel een keer een wehrmacht bij. Maar ga dit niet laten beoordelen over het internet. :)
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Nico Roelofs schreef:
Mooyman schreef:
Nico Roelofs schreef:
Lijkt me toch van belang ivm het copleteren van je pop, maar dat is je eigen beslissing waar ik niet aan zal tornen :) .
Tuurlijk! Maar het gaat er mij om dat het van een foto niet tot nauwlijks te beoordelen is! Het gaat hier om het beoordelen van een kleur. Dat is met een foto niet te doen. Dan moet je erg goed kunnen fotograferen wil jij de zelfde kleur krijgen. Ik ga daarom geen foto's maken omdat je dan nog geen juiste beoordeling krijg. Dus als mensen de decal willen bekijken komen ze maar langs. Blijkt het dan toch KM te zijn, dan koop ik er wel een keer een wehrmacht bij. Maar ga dit niet laten beoordelen over het internet. :)
Daar in sta je geheel in het recht, moet ik toch maar eens die lange rit maken om langs te komen :lol: .
Nico Roelofs
Lid
Contacteer:

Mooyman schreef:
Nico Roelofs schreef:
Mooyman schreef: Lijkt me toch van belang ivm het copleteren van je pop, maar dat is je eigen beslissing waar ik niet aan zal tornen :) .
Daar in sta je geheel in het recht, moet ik toch maar eens die lange rit maken om langs te komen :lol: .
Ja precies! Na vele afspraken al te hebben gehad, maar die steeds niet door gingen wordt het dan toch echt een keer tijd dat je komt! Kun je mooi naar me Wehrmacht helm kijken. :wink:
Guido
Lid

Bericht door Guido »

mooie helm Nico!! klasse :D
Jacco1
Lid
Contacteer:

Bericht door Jacco1 »

En wijze woorden Nico. Helemaal mee eens!
My story & collection http://www.ww2-militaria.nl
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Nico Roelofs schreef:
Mooyman schreef:
Nico Roelofs schreef: Tuurlijk! Maar het gaat er mij om dat het van een foto niet tot nauwlijks te beoordelen is! Het gaat hier om het beoordelen van een kleur. Dat is met een foto niet te doen. Dan moet je erg goed kunnen fotograferen wil jij de zelfde kleur krijgen. Ik ga daarom geen foto's maken omdat je dan nog geen juiste beoordeling krijg. Dus als mensen de decal willen bekijken komen ze maar langs. Blijkt het dan toch KM te zijn, dan koop ik er wel een keer een wehrmacht bij. Maar ga dit niet laten beoordelen over het internet. :)
Ja precies! Na vele afspraken al te hebben gehad, maar die steeds niet door gingen wordt het dan toch echt een keer tijd dat je komt! Kun je mooi naar me Wehrmacht helm kijken. :wink:
Wie weet na de beurs in Schaarsbergen :roll: , misschien, waarschijnlijk, mogelijk want je weet ik leid een druk bestaan :wink: .
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Nico Roelofs schreef:Ik heb daarom ook geen zin in een discussie of de helm nou wel of niet wehrmacht is.
De helm is zeker Wehrmacht! De vraag is of het Heer of Kriegsmarine is :roll:

Sorry, kon het niet laten :P
FELIX
Lid

Bericht door FELIX »

Roel R. schreef:
Nico Roelofs schreef:Ik heb daarom ook geen zin in een discussie of de helm nou wel of niet wehrmacht is.
De helm is zeker Wehrmacht! De vraag is of het Heer of Kriegsmarine is :roll:

Sorry, kon het niet laten :P
Hahahaha, dar heb ik overheen gekeken anders had ik hetzelfde gepost :D :)
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Tex
Lid
Contacteer:

Bericht door Tex »

mocht de helm KM zijn wil ik hem wel van je over nemen, met plezier zelfs. :)
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Plaats reactie