Wat is dit voor een overjas?

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Met alle respect, Michael "Wittmann", maar Sander en ik heben OOK nagedacht.

MvG,
Junior
Michael_Wittmann schreef:
willysproject schreef:
Michael_Wittmann schreef:De enigste die gereageert hebben zijn jij sander en felix
ik vraag me af waar de rest blijft.
misschien omdat die het niet zeker weten?

en jullie dan wel,ja moet je zelf weten maar vind het echt frapant
niemand zegt iets waarsch. omdat ze het nie weten en dan sander wel weer!

En BTW ik heb niks maar dan ook niks over gezegt dat die orgineel is...
Of misschien omdat dergelijke jas de rest niet interesseert :?:
beter dan dat weer gelijk word gezgt nep nep nep

Nu word er tenminste over nagedacht ( door 1 persoon :P ) antwerpX

Mfg Herr Wittmann
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

junior schreef:Met alle respect, Michael "Wittmann", maar Sander en ik heben OOK nagedacht.

MvG,
Junior
Michael_Wittmann schreef:
willysproject schreef: Of misschien omdat dergelijke jas de rest niet interesseert :?:
beter dan dat weer gelijk word gezgt nep nep nep

Nu word er tenminste over nagedacht ( door 1 persoon :P ) antwerpX

Mfg Herr Wittmann
Bewijzen dat het replika is is simpel.. staat in veel topics..
Maar bewijzen dat het orgineel is is meestal moeilijker bij een item dat niet zo veel is gezien.. Ik zeg niet dat deze orgineel is maar dat zou kunnen...

Mvg
Mehr Sein Als Scheinen!
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Als de meerderheid, die gefundeerde posts hebben geplaatst ivm met deze overjas, het er over eens is dat dit een repro/fantasie jas is. Waarom dan bewijzen dat het een originele zou kunnen zijn? Jij gaat toch ook niet proberen om van een renault Clio een Ferrari te maken? en waarom zou dat vogens jou dan origineel kunnen zijn?

MvG,
Junior





Michael_Wittmann schreef:
junior schreef:Met alle respect, Michael "Wittmann", maar Sander en ik heben OOK nagedacht.

MvG,
Junior
Michael_Wittmann schreef: beter dan dat weer gelijk word gezgt nep nep nep

Nu word er tenminste over nagedacht ( door 1 persoon :P ) antwerpX

Mfg Herr Wittmann
Bewijzen dat het replika is is simpel.. staat in veel topics..
Maar bewijzen dat het orgineel is is meestal moeilijker bij een item dat niet zo veel is gezien.. Ik zeg niet dat deze orgineel is maar dat zou kunnen...

Mvg
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

junior schreef:Als de meerderheid, die gefundeerde posts hebben geplaatst ivm met deze overjas, het er over eens is dat dit een repro/fantasie jas is. Waarom dan bewijzen dat het een originele zou kunnen zijn? Jij gaat toch ook niet proberen om van een renault Clio een Ferrari te maken? en waarom zou dat vogens jou dan origineel kunnen zijn?

MvG,
Junior





Michael_Wittmann schreef:
junior schreef:Met alle respect, Michael "Wittmann", maar Sander en ik heben OOK nagedacht.

MvG,
Junior
Bewijzen dat het replika is is simpel.. staat in veel topics..
Maar bewijzen dat het orgineel is is meestal moeilijker bij een item dat niet zo veel is gezien.. Ik zeg niet dat deze orgineel is maar dat zou kunnen...

Mvg

Hallo,

Ik wil niet bewijzen dat het orgineel is maar als die dat wel is doe ik dat wel.
Het meerdeel zei fantasie(dit waren er 2 ) 1 twijfel dus moet ik dan direct er van maken dat het fantasie is?

mvg
Mehr Sein Als Scheinen!
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Dus totaal gefundamenteerde posts zijn door jou in twijfel te trekken? Als je zeker bent van je auto dat het een Renault is en één iemand zegt dat het een Ferrari is ga je dus meteen denken dat het een Ferrari is?

MvG,
Junior
Michael_Wittmann schreef:
junior schreef:Als de meerderheid, die gefundeerde posts hebben geplaatst ivm met deze overjas, het er over eens is dat dit een repro/fantasie jas is. Waarom dan bewijzen dat het een originele zou kunnen zijn? Jij gaat toch ook niet proberen om van een renault Clio een Ferrari te maken? en waarom zou dat vogens jou dan origineel kunnen zijn?

MvG,
Junior





Michael_Wittmann schreef: Bewijzen dat het replika is is simpel.. staat in veel topics..
Maar bewijzen dat het orgineel is is meestal moeilijker bij een item dat niet zo veel is gezien.. Ik zeg niet dat deze orgineel is maar dat zou kunnen...

Mvg

Hallo,

Ik wil niet bewijzen dat het orgineel is maar als die dat wel is doe ik dat wel.
Het meerdeel zei fantasie(dit waren er 2 ) 1 twijfel dus moet ik dan direct er van maken dat het fantasie is?

mvg
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

junior schreef:Dus totaal gefundamenteerde posts zijn door jou in twijfel te trekken? Als je zeker bent van je auto dat het een Renault is en één iemand zegt dat het een Ferrari is ga je dus meteen denken dat het een Ferrari is?

MvG,
Junior
Michael_Wittmann schreef:
junior schreef:Als de meerderheid, die gefundeerde posts hebben geplaatst ivm met deze overjas, het er over eens is dat dit een repro/fantasie jas is. Waarom dan bewijzen dat het een originele zou kunnen zijn? Jij gaat toch ook niet proberen om van een renault Clio een Ferrari te maken? en waarom zou dat vogens jou dan origineel kunnen zijn?

MvG,
Junior






Hallo,

Ik wil niet bewijzen dat het orgineel is maar als die dat wel is doe ik dat wel.
Het meerdeel zei fantasie(dit waren er 2 ) 1 twijfel dus moet ik dan direct er van maken dat het fantasie is?

mvg
En als het er 2 zijn is het zeker wel een ferrari
Mehr Sein Als Scheinen!
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Michael,

Laat me AntwerpX oftewel jou "twijfelgeval" quoten.
"In dat geval ga ik niet meteen uit van militair (WOII) gebruik. Een wollen kraag had kunnen wijzen op een variatie op de kradmelder-mantel.

De stempeling in de jas komt mij ook niet overtuigend over (met name foto's 2 en 4), waarbij vooral het lettertype en de verdwaalde ronde adelaarstempel opvallen. Zit er tussen die tientallen stempels geen van deze constructie (in kruisvorm)? "
Hier sander's post...
"Deze soort mantels duiken steeds meer op, ook de stempel die erin staat is geen stempel voor in een jas, de enigste stempels die in en jas/mantel voor komen is een makersnaam, de lengte nummer en een afkorting van de datum. Ik weet dat lederen mantel bestaan hebben in de oorlog, maar wehrmacht en luftwaffe zal het niet zijn want die zijn anders, voor kriegsmarine zou er een km aderlaartje aanwezeig moeten zijn. Ook de gaten in de oksels zijn typisch Duits maar deze zijn gewoon ff met een naald of eender wat doorgeprikt (vanop de foto te zien). Ook nog qua stempel, 3 paar in 1 mantel, wat overdreven niet?"

Ik heb een paar bladzijden verderop een foto gevraagd van die Nur Fur Dienstgebrauch stempel, wanneer krijg ik die btw?

Waarom word je hier niet goed van?
Och och och och hier word ikook niet goed van

''bewijzen''
Het is toch noodzakelijk, althans dat zeg JIJ om bewijzen te hebben en dat de jas dan toch misschien WO2 zou kunnen zijn...


Michael,
Ik zal je even zeggen wat ik hier vaststel:
Iederéén zegt dat deze jas niet origineel is. Spreek me hierop niet tegen want AntwerpX heeft géén besluit getrokken...
Michael_Wittmann schreef:
Denk je te weten wat het is dan?

Mvg Michael Wittmann

Nee, maar ik probeerde zoveel mogelijk informatie in te winnen, om te zien of het wel uit die tijd zou kunnen zijn. Hoe nutteloos die informatie ook mag wezen.
Dus wat verwacht je nog meer? Ben je tevreden als ik zeg dat de jas origineel is een misschien een gekke verkoper die fantasiestempel erin heeft gezet? Laat me hier duidelijk zijn, er zijn enkel bewijzen dat deze jas niet WO2 is en als jij dan toch hopeloos opzoek wil gaan naar bewijzen annex kenmerken van originaliteit, veel succes ermee.

MvG,
Junior


P.S.: Sander, wil je eens een foto van je grootvader's jas tonen dan heeft Michael eindelijk een fotootjevan zo'n oude regenjas...
Laatst gewijzigd door junior op 25 jun 2005, 21:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

ahzo Michael,

Als de meerderheid hier zegt dat jou regenjas een fantasie-item is geloof je dit dus? Waarom spreek je jezelf hier tegen (:zie vorige post...)

MvG,
Junior
Michael_Wittmann schreef:
junior schreef:Dus totaal gefundamenteerde posts zijn door jou in twijfel te trekken? Als je zeker bent van je auto dat het een Renault is en één iemand zegt dat het een Ferrari is ga je dus meteen denken dat het een Ferrari is?

MvG,
Junior
Michael_Wittmann schreef:
Hallo,

Ik wil niet bewijzen dat het orgineel is maar als die dat wel is doe ik dat wel.
Het meerdeel zei fantasie(dit waren er 2 ) 1 twijfel dus moet ik dan direct er van maken dat het fantasie is?

mvg
En als het er 2 zijn is het zeker wel een ferrari
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Wilde je een close up van de stempel?
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

BTW die foto staat er al ..

En laat ook maar alles zitten..
Mehr Sein Als Scheinen!
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

Nee, een foto van zo'n stempel in een origineel jasje... Maar blijkbaar heeft de verkoper ons al zelf medegedeeld dat het een fake stempel is, wat ik al van bij het begin vermoedde.

En wat moeten we laten zitten?

MvG,
Junior
Michael_Wittmann schreef:Wilde je een close up van de stempel?
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Uuuh alles...

En het is niet de verkoper ik heb em gratis gekregen!
Mehr Sein Als Scheinen!
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

NOGMAALS IK HEB HEM DIE JAS NIE VERKOCHT MAAR GEGEVEN. DAS NOGAL EEN VERSCHIL!
junior
Lid
Berichten: 1407
Lid geworden op: 28 jun 2004, 19:03
Locatie: Heaven on Earth
Contacteer:

Bericht door junior »

En had jij een uitgesproken mening over de originaliteit?
MvG,
Junior
pionier schreef:NOGMAALS IK HEB HEM DIE JAS NIE VERKOCHT MAAR GEGEVEN. DAS NOGAL EEN VERSCHIL!
Gezocht: alles m.b.t. General der Gebirgstruppe en RKT Kress, Hermann.
CAME FROM OLD LADY IN VILLAGE: Latvian E-Bay seller.
ZENA
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Ik gooi deze topic op slot. Deze discussie gaat nergens meer heen. Als iemand nog duidelijkheid kan geven wat dit voor jas nou echt is kan deze topic op aanvraag misschien nog geopend worden.
Gesloten