Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik kreeg op Msn de vraag of deze ring origineel is. Aangezien ik de ballen van Duits spul weet, vraag ik het eens aan jullie.
Wat vinden jullie van deze ring?
De eigenaar heeft deze ring gekocht in Zweden in een rommelwinkel voor 25€. Er lagen ook nog wat Duitsen medailles te koop.
Er staan wel vaag ''stempels'' op, maar die zijn onleesbaar.
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Er zijn 10.000 verschillende soorten ringen gemaakt met hakenkruizen erop. Deze werden gedragen door nazi's. Er zijn slechts een paar officiële en gedocumenteerde modellen. Bij de rest kun je niet controleren of ze origineel zijn.
Bij deze ring valt me op dat hij een patina heeft. Dit is niet iets wat je in een jaar erop krijgt. Verder valt me op dat het ontwerp onverzorgd is, het is slordig. Het hakenkruis is scheef. Het is zeker geen ring die door een juwelier gemaakt is...
They shall not grow old, as we that are left grow old. Age shall not weary Them, not the years condemn.
At the going down of the Sun, and in the morning. We will remember them.
Ik kan alleen beschrijven wat ik zie. Het is praktisch niet te zeggen of deze ring pre 1945 gemaakt is. Zoals ik al zei lijkt het me geen juweliersontwerp. Misschien frontaanmaak of "trench art".
Een van de symbolen heeft wel iets weg van het Zweedse Wasa Sheaf symbool.
Probeer eens goed die vage stempels te lezen, "800" zou een goede zilverindicatie kunnen zijn voor een pre '45 ring.
Ik ga akkoord met Roel dat dit erg moeilijk te achterhalen is. Een andere mogelijk is hem naar een labo brengen... maar dat zal denk !ik erg prijzig zijn.
Altijd nep dit nep dat... Daar stoor ik me toch echt aan vooral als er geen fatsoenlijke argumente bij staan.
Wel valt op dat de ring onderaan een naat heeft maar wel al patina. (Maar daar wil ik niet mee zeggen dat ie echt of nep is). 25 euro krijg je er iig wel voor terug (als je hem weer verkoopt) denk ik toch...
IK zeg niet dat ie nep is... maar gasten op het Wehrmacht-awards forum.
Ik had de reactie van de laatste niet gelezen, is wel voor-oorlogs, maar heeft totaal niks met militaria te maken volgens hem.
Zoals ik al vertelde. En zoals mensen op WH awards ook bevestigen is het praktisch niet na te gaan of iets uit het derde rijk is als het niet ergens gedocumenteerd staat.
Dit zou dus idd door een amateur gemaakt kunnen zijn. Of door een soldaat ( trenchart ).
Maar dit is schijnbaar de oplossing: erg interessant!
Hello,
David is correct. This is a pre war, Native American made swastika ring.
As an antique dealer, and having grown up in the South Western U.S. and California, I have seen numerous such rings in the past and this example is either Navajo or Zuni made.