De M staat voor Modell en niet voor de plaats waar het jasje gemaakt is en het is wel degelijk een Model 41 jasje naar mijn mening.Guido schreef:Die M in de jas niet op de plaats waar het gemaakt is? want zover ik weet is M41 niet eens een officiele benaming! Lijkt mij dus erg sterk dat ze dat er dan in zetten! Weet niet waar de M precies voor staat (welke plaats) maar 41 duid dacht ik gewoon op 1941 en niet op het model zelf (wat tevens volgens mij toch een M40 is!!??sander vw schreef: de flappen van de zakken die minder geplooid zijn op het einde. De stempel met m 41
SiNiStEr schreef:
De M staat voor Modell en niet voor de plaats waar het jasje gemaakt is en het is wel degelijk een Model 41 jasje naar mijn mening.
Even googlen levert bijv. al deze link op:
http://www.lostbattalions.com/german33- ... ghbt40.jpg
antwerpx schreef:
Inderdaad, de letter voor het onderste getal duidt op de fabricageplaats. In dit geval...München?
hallo, wat jij zegt is foutpionier schreef:Maar de info wat jullie gaven over m40 en m41 klopt niet. m40 heeft 5 knopen en m41 heeft 6 knopen. Voor de rest is er geen verschil in. Natuurlijk wijkt het jasje per maker ietsje af.
mijn soldaat m40 heeft er 6, kijk in de militaria boekjes, daar vind je deze infopionier schreef:Officier had vaak 6 knopen op een m40 ja, maar een soldaat m40 5 en een m41, 6. Ik weet dit bijna volledig zeker, of ik heb het verkeerd begrepen wat ik me dus niet kan voorstellen. Donderdag weet ik er meer over, en eventueel met bewijs.
Oja, bedankt voor je extra info, maar die wist ik vrijwel al. Alleen over het m41 model weet ik nog niet zo enorm veel omdat ik die niet zo vaak zie eerlijk gezegt.
Ik weet niet in welk boek je kijkt maar ik heb het dus aan een kennis gevraagd die het wel zal weten.sander vw schreef:mijn soldaat m40 heeft er 6, kijk in de militaria boekjes, daar vind je deze infopionier schreef:Officier had vaak 6 knopen op een m40 ja, maar een soldaat m40 5 en een m41, 6. Ik weet dit bijna volledig zeker, of ik heb het verkeerd begrepen wat ik me dus niet kan voorstellen. Donderdag weet ik er meer over, en eventueel met bewijs.
Oja, bedankt voor je extra info, maar die wist ik vrijwel al. Alleen over het m41 model weet ik nog niet zo enorm veel omdat ik die niet zo vaak zie eerlijk gezegt.![]()
m40 heeft 5 en 6 knopen