Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Hoi, das een Duitse m18 helm van wo1 die na wo1 herverft is en voorzien is van een nieuw wo2 leerwerk. Dubbel decal opgeplaats. Het zijn vroegoorlogse helmen, meestal hebben de oude soldaten deze helmen nog, of zelf de officieren. Een minte dubbel decal kan gemakkelijk 2500euro gaan, maar de staat van deze is natuurlijk heeeel wat minder, ik denk een 500-600euro . Als je goed kijkt zie je de wo1 verf soms onder het wo2 appelgroen. Mooie helm!
ik heb nog even goed gekeken en aan de decals te zien is er volgens mij een laag 1940 groene verf opgedaan. Deze is hier proffesioneel verwijdert maar de prijs kan in elk geval wel gaan dalen...
sander vw schreef:ik heb nog even goed gekeken en aan de decals te zien is er volgens mij een laag 1940 groene verf opgedaan. Deze is hier proffesioneel verwijdert maar de prijs kan in elk geval wel gaan dalen...
Bedoel je dat er verf over de decals heft gezeten net als bij camo helmen?
Zou best kunnen aan het decal te zien van de adelaar is volgens mij weggeschuurt!
wel de algemene kleur hoort lichtgroen te zijn, maar in 1940 werd er meetsal donkergroene verf aangebracht op de decal(s) te verbergen. Als je goed kijkt zie je overal wel wat donkergroen. Maar natuurlijk als een verzamelaar weet dat daar decals onder zitten en de groene 1940 verf verwijdert denkt hij er meer geld voor te krijgen ..... Wat niet zo is
sander vw schreef:wel de algemene kleur hoort lichtgroen te zijn, maar in 1940 werd er meetsal donkergroene verf aangebracht op de decal(s) te verbergen. Als je goed kijkt zie je overal wel wat donkergroen. Maar natuurlijk als een verzamelaar weet dat daar decals onder zitten en de groene 1940 verf verwijdert denkt hij er meer geld voor te krijgen ..... Wat niet zo is
sander vw schreef:Hoi, das een Duitse m18 helm van wo1 die na wo1 herverft is en voorzien is van een nieuw wo2 leerwerk. Dubbel decal opgeplaats. Het zijn vroegoorlogse helmen, meestal hebben de oude soldaten deze helmen nog, of zelf de officieren. Een minte dubbel decal kan gemakkelijk 2500euro gaan, maar de staat van deze is natuurlijk heeeel wat minder, ik denk een 500-600euro . Als je goed kijkt zie je de wo1 verf soms onder het wo2 appelgroen. Mooie helm!
sander vw schreef:Hoi, das een Duitse m18 helm van wo1 die na wo1 herverft is en voorzien is van een nieuw wo2 leerwerk. Dubbel decal opgeplaats. Het zijn vroegoorlogse helmen, meestal hebben de oude soldaten deze helmen nog, of zelf de officieren. Een minte dubbel decal kan gemakkelijk 2500euro gaan, maar de staat van deze is natuurlijk heeeel wat minder, ik denk een 500-600euro . Als je goed kijkt zie je de wo1 verf soms onder het wo2 appelgroen. Mooie helm!
Heruitgegeven noemt men dat Sander , niet alleen in de vroege oorlogs jaren maar ook daadwerkelijk op het eind.
Mijn eigen heeft een 31 binnenwerk en een 1941 gestempelde stormriem.
Van dit exemplaar is de geschiedenis bekend dat hij in het laatste oorlogsjaar nog door de "rechtmatige eigenaar" gedragen is/werd.
Van dit exemplaar is de geschiedenis bekend dat hij in het laatste oorlogsjaar nog door de "rechtmatige eigenaar" gedragen is/werd.