the helmet painter

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

wittmann schreef:ja wat iemand die wel hersenen heeft verkloot geen militaria
of maakt repro spul om het als echt te verkopen.
Dus iemand die namaak verkoopt is een bedrieger wil je zeggen? Zolang het er bij word gezegd is het toch prima?!

En dan nog, heb liever 10 helmen met namaak verf dan 10 helmen zonder enig spatje verf (kaal glimmend dus)
FELIX
Lid
Berichten: 980
Lid geworden op: 25 feb 2005, 14:51
Locatie: Nederland

Bericht door FELIX »

pionier schreef:
wittmann schreef:ja wat iemand die wel hersenen heeft verkloot geen militaria
of maakt repro spul om het als echt te verkopen.
Dus iemand die namaak verkoopt is een bedrieger wil je zeggen? Zolang het er bij word gezegd is het toch prima?!

En dan nog, heb liever 10 helmen met namaak verf dan 10 helmen zonder enig spatje verf (kaal glimmend dus)
Hij zegt toch ook namaak als ECHT te verkopen, namaak verkopen is niet erg mits men vermeld dat het nep is.
Groeten R.

Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

FELIX schreef:
pionier schreef:
wittmann schreef:ja wat iemand die wel hersenen heeft verkloot geen militaria
of maakt repro spul om het als echt te verkopen.
Dus iemand die namaak verkoopt is een bedrieger wil je zeggen? Zolang het er bij word gezegd is het toch prima?!

En dan nog, heb liever 10 helmen met namaak verf dan 10 helmen zonder enig spatje verf (kaal glimmend dus)
Hij zegt toch ook namaak als ECHT te verkopen, namaak verkopen is niet erg mits men vermeld dat het nep is.
Ja en de koper verkoopt t weer als orgineel daar heb je het al gewoon onder uv moet het oplichten dat jhe er bijna blind van word en niet een klein beetje ofzo...
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
RoBBy
Lid
Berichten: 344
Lid geworden op: 06 mei 2005, 12:11
Locatie: overijssel

Bericht door RoBBy »

ze zijn al op de markt kijk maar volgens mij is dit zoon helm.
want er staat Q64 in.

http://www.marktplaats.nl/markt/verzame ... 0%26js%3D1
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

hee jongens
ik ben terug van vakantie en heb dus niet kunnen reageren !

over de prijs van het verven van de helm !

ik denk dat je deze man met goed fasoen een echte goede ( Profesionele ) artiest mag noemen ! hij levert PRACHTIG werk en voor komt zelfs dat ze als echt worden door verkocht ! in mijn ogen een echte Genie !

zoals als jeroen al zij is 10 € ECHT niet veel ! 30 € voor een huisschilder is een betere prijs. ik denk niet dat deze man hier zich met 5 uur vanaf maakt maar dat het een kwestie van dagen is. laag aanbrengen, laten drogen ( onder tussen misschien aan een andere verder gaan ) weer verder het het ene project. deze man word ook als maar beter !

bekijk het eens anders. laat hem nu 5 uur werken en 10€ per uur verdienen ! ( denk van niet maar daar van uit gaande ) neem eens een schilderij van herman brood ! ( of andere brassers die zich kunstenaar noemen. ) die smijten verf op die doeken als of het niks kost laten die drogen en verdienen 10000 euro voor zo'n rot doek !

wat is dan je conclusie ?????????

ik denk dat de helmetpainter goed werk verricht door en prima werk af te leveren en zeker door ook nog het nageslachten van fakes te beschermen !
Gebruikersavatar
Marss911
Lid
Berichten: 92
Lid geworden op: 30 mei 2005, 12:14
Locatie: Kockengen
Contacteer:

Bericht door Marss911 »

amen, helemaal mee eens Killing.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

en zo is het !
Gebruikersavatar
Nick
Lid
Berichten: 2204
Lid geworden op: 10 apr 2004, 20:32

Bericht door Nick »

RoBBy schreef:ze zijn al op de markt kijk maar volgens mij is dit zoon helm.
want er staat Q64 in.

http://www.marktplaats.nl/markt/verzame ... 0%26js%3D1
Q(uist)64 is de maker van de helm.
64 is de maat.
Infanterie: Königin aller Waffen!
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

killingspree schreef:hee jongens
ik ben terug van vakantie en heb dus niet kunnen reageren !

over de prijs van het verven van de helm !

ik denk dat je deze man met goed fasoen een echte goede ( Profesionele ) artiest mag noemen ! hij levert PRACHTIG werk en voor komt zelfs dat ze als echt worden door verkocht ! in mijn ogen een echte Genie !

zoals als jeroen al zij is 10 € ECHT niet veel ! 30 € voor een huisschilder is een betere prijs. ik denk niet dat deze man hier zich met 5 uur vanaf maakt maar dat het een kwestie van dagen is. laag aanbrengen, laten drogen ( onder tussen misschien aan een andere verder gaan ) weer verder het het ene project. deze man word ook als maar beter !

bekijk het eens anders. laat hem nu 5 uur werken en 10€ per uur verdienen ! ( denk van niet maar daar van uit gaande ) neem eens een schilderij van herman brood ! ( of andere brassers die zich kunstenaar noemen. ) die smijten verf op die doeken als of het niks kost laten die drogen en verdienen 10000 euro voor zo'n rot doek !

wat is dan je conclusie ?????????

ik denk dat de helmetpainter goed werk verricht door en prima werk af te leveren en zeker door ook nog het nageslachten van fakes te beschermen !

Erg subjectief allemaal, Ik vind het nog belachelijk duur hoe je het ook wil zien. Ik moet zeggen dat hij de helmen goed opknapt en uit laat zien, maar dit is zelf ook allemaal goed te doen met wat creativiteit en voorkennis (boeken). Maar goed om nu dit nu te gaan vergelijken of zelf zeggen dat dit beter is, dan een stuk van herman brood of iets anders vind ik dan weer onzin. Het gaat hier om een helm en niet om kunst. Tenzij je kubistische/expressive/impressionistische schilderingen op een helm wil laten zetten? allemaal erg subjectief.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

hee guido

dit ben ik nu eens helemaal NIET met je eens !
het ging zich er om ( dus eerst goed lezen ) dat er mensen waren die het duur vonden 250€ om je helm te laten opmaken.
ik gaf aan dat ik dergelijk oplappen van een helm wel tot kunst en echt vak werk wou beschouwen en daarom de prijs reuze mee vond vallen !
ik gaf daarbij de vergelijking dat een herman brood met smijten van verf veel meer verdient terwijl dit gewoon echte bagger is ! en deze helmetpainter er uren aan besteed om zijn klanten een top helm te leveren !

ik denk dat ik duidelijk genoeg ben
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Kan maar een ding zeggen en dat is dat iedereen zo een helm kan maken (en ook nog voor minder) alleen is het verouderen een probleem.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

ja ik kan lezen, maar of jij dat kan is natuurlijk de vraag.

Ik zeg alleen dat het erg subjectief is wat je kunst vindt. Maar dit tot kunst benoemen? Ik denk dat je daar bij niemand echt mee kan aankomen! Zoals ik al zei, hij levert goed werk maar ik denk als je enige moeite neemt dat je dit ook zelf kan doen. Dit is met schilderen op doek in een bepaalde stijl (realisme, kubisme, expressionisme, impressionisme what ever) misschien het zelfde zou je zo zeggen maar of je de vergelijking kan maken is de vraag. Ik zelf vind het appels met peren vergelijken!

Dat wil ik alleen maar zeggen. Maar het oud laten maken en een leuke camo op een helm aanbrengen is niet zo moeilijk hoor. Alleen deze man heeft zijn werk er van gemaakt gezien hij wat truukjes heeft die hij makkelijk kan toepassen.

Vandaar dat ik zelf dus de prijs erg hoog vind.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

denk jij nu werkelijk dat iedereen dat kan ?????
ik vind dit een geval appart hoor !

leer die pagina nog maar eens eerst fatsoenlijk door en kom dan nog eens terug op dit topic want als ik jou zou lees heb je nog niet eens de helft gelezen !


Kan maar een ding zeggen en dat is dat iedereen zo een helm kan maken (en ook nog voor minder) alleen is het verouderen een probleem.
geef je hier deels gelijk in maar deze man heeft al genoeg helmen gemaakt en weet dus wat hij doet ! hij weet welke kleuren waarvoor en zo. het oud laten lijken zal vast wel onder de knie te krijgen zijn maar goed ! eerst zien dan geloven

ik blijf gewoon lekker bij mijn mening jongens. :D
Gebruikersavatar
GliderRider
Lid
Berichten: 325
Lid geworden op: 25 apr 2005, 13:35
Contacteer:

Bericht door GliderRider »

Guido schreef:ja ik kan lezen, maar of jij dat kan is natuurlijk de vraag.

Ik zeg alleen dat het erg subjectief is wat je kunst vindt. Maar dit tot kunst benoemen? Ik denk dat je daar bij niemand echt mee kan aankomen! Zoals ik al zei, hij levert goed werk maar ik denk als je enige moeite neemt dat je dit ook zelf kan doen. Dit is met schilderen op doek in een bepaalde stijl (realisme, kubisme, expressionisme, impressionisme what ever) misschien het zelfde zou je zo zeggen maar of je de vergelijking kan maken is de vraag. Ik zelf vind het appels met peren vergelijken!

Dat wil ik alleen maar zeggen. Maar het oud laten maken en een leuke camo op een helm aanbrengen is niet zo moeilijk hoor. Alleen deze man heeft zijn werk er van gemaakt gezien hij wat truukjes heeft die hij makkelijk kan toepassen.

Vandaar dat ik zelf dus de prijs erg hoog vind.
Kunst alleen met penseel op doek? Ooit gehoord van beelhouwkunst, literatuur, Ready-mades, ensembles, ga zo maar verder. Allerlei voorbeelden van mensen die een redelijk normaal voorwerp tot iets "moois" (zeker subjectief zoals je al zei). Maar om even te kijken, Piet Mondriaan.........die schilderijen maken kan iedereen maar is jouw "mondriaan" hetzelfde waard voor mensen als een echte Mondriaan? Als mensen een helm laten opknappen zouden ze dat bij iemand laten doen die 'dat kunstje' ook wel denkt te kunnen of iemand die al ruimschoots bewezen heeft dat hij het kan?
"Never tell people how to do things. Tell them what to do and they will surprise you with their ingenuity."

http://www.tommy-talk.com
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

JUIST !

dit zijn nu nog eens lekkere ouderwetse wijze woorden
voor 10000% mee eens jonge !

citaat van een machtig spreker in ons midden !:
Als mensen een helm laten opknappen zouden ze dat bij iemand laten doen die 'dat kunstje' ook wel denkt te kunnen of iemand die al ruimschoots bewezen heeft dat hij het kan?
schitterend
Plaats reactie