the helmet painter

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

the helmet painter

Bericht door killingspree »

dit echt echt niet normaal !
van de ene kant zeg ik dat dit verboden zou moeten worden !
van de andere kant zeg ik dat deze man wel een echte kunstenaar is !
zo komt er wel rommel op de markt

wat is jullie mening

http://www.thehelmetpainter.com/main2.html
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

Ik vind ze prachtig maar dan moeten we er wel onder verkocht worden..

Mvg
Mehr Sein Als Scheinen!
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

idd, heel mooi, maar idd, ik vind dat dit verboden moet worden. De SS helmen kan je er nog uithalen maar vanaf het camo's worden amai! :shock:
Gebruikersavatar
Nico Roelofs
Lid
Berichten: 4503
Lid geworden op: 05 sep 2004, 17:57
Locatie: Omg. Arnhem
Contacteer:

Bericht door Nico Roelofs »

Voor re-enactment is het wel goed om zulke helmen te gebruiken. Alleen de helmen moeten dan wel gemerkt worden als zijde niet orgineel. Zodat deze later niet als "orgineel" worden verkocht. Zo is de komt er dan minder rommel op de markt. Hij kan wel aangeven dat ze repro zijn, maar degene die de helm koopt zou hem door kunnen verkopen als orgineel. Dus ik vind dat er een kenmerk in aan gebracht moet worden.
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Re: the helmet painter

Bericht door Peter M »

killingspree schreef: zo komt er wel rommel op de markt
En anders niet? Dagelijks beginnen er mensen met het reproduceren van dit soort zaken...en de meesten daarvan 'vergeten' al bij de eerste verkoop te vermelden dat het reproducties zijn.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

als deze nu gewoon als zijnde Repro worden verkocht kon deze man er ook nog goed 300 euro per stuk voor vangen !
125€ per helm in koop. het werk ( op een gegeven moment gaat die makkelijker dus minder werk ) zeg een dag werk !
ik denk 300 euro een een nette prijs zou zijn !
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

zoals eerder gezegt
eigenlijk zouden deze repros van binnen gewoon on uit wis baar roze moeten zijn en repro broeken van de binnen kant oranje of zo ( ten zij het wende broeken zijn :D )
kijk een reenactor maakt dat niks uit. de leek ziet dat er aan de buiten kant niet aan en de verzamelaar kloot zich niet met het kope van ene repro als zijnde orgineel !

zijn alle problemen toch op gelost !

niels

ik heb zelf ook zo'n helm van thehelmetpainter die gaat na mijn vakantie de verkoop in ( ik vertrek over een kwartier :D )
die helm word ook niet goed koop verkocht maar wel als een repro !
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Wow!!! Wat een geweldig mooie helmen. Jammer dat ze niet echt zijn. Gebruikt hij wel orginele helmschalen of dat ook niet?
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Gebruikersavatar
John Rambo
Lid
Berichten: 401
Lid geworden op: 14 sep 2004, 15:45
Locatie: Apeldoorn

Bericht door John Rambo »

die helmen mogen dan nog zo mooi zijn maar je kunt er donder op zeggen dat die dingen gekocht gaan worden en weer doorverkocht worden als zijnde origineel. En zo worden er weer mensen voor honderden euros opgelicht. :(

Rambo
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Hij vraagt 250 euro voor te verfen en dan moet je zelf een helm bezorgen. Lees ik dat nu goed :s De verf is zeker heeeeeel duur in de us als ie zoveel vraagt.
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

ken je dat, tijd? en werk?
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Nee maar dan nog. Uurloon 10 euro x 5 uur = 50 euro en verf dan 10 euro. En er zullen nog genoeg schilders in nederland zijn die dat ook kunnen.
Gebruikersavatar
Michael_Wittmann
Lid
Berichten: 996
Lid geworden op: 11 jan 2005, 20:35

Bericht door Michael_Wittmann »

killingspree schreef:zoals eerder gezegt
eigenlijk zouden deze repros van binnen gewoon on uit wis baar roze moeten zijn en repro broeken van de binnen kant oranje of zo ( ten zij het wende broeken zijn :D )
kijk een reenactor maakt dat niks uit. de leek ziet dat er aan de buiten kant niet aan en de verzamelaar kloot zich niet met het kope van ene repro als zijnde orgineel !

zijn alle problemen toch op gelost !

niels

ik heb zelf ook zo'n helm van thehelmetpainter die gaat na mijn vakantie de verkoop in ( ik vertrek over een kwartier :D )
die helm word ook niet goed koop verkocht maar wel als een repro !
Ja precies gewoon duitse helmen (en andere dan natuurlijk) die onder UV paars of weet ik wat voor een kleur op lichten! ook met armbanden uniformen petten enz...
Mehr Sein Als Scheinen!
Gebruikersavatar
Tex
Lid
Berichten: 898
Lid geworden op: 21 sep 2004, 18:58
Locatie: groningen
Contacteer:

Bericht door Tex »

10 euro is niet echt veel heh
Verdien door te dienen! Wijze woorden van een wijs man!
Gebruikersavatar
SiNiStEr
Lid
Berichten: 2706
Lid geworden op: 16 sep 2004, 20:14
Locatie: Groenlo

Bericht door SiNiStEr »

Jah deze zullen idd wel weer als orgineel verkocht worden. Maar zoals Wittman al zegt heb je wel kans dat de witte verf oplicht onder UV, dan zou je ze zo nog kunnen herkennen.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
Plaats reactie