Echte SS totenkopf of niet ??

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Plaats reactie
Bert-Jan
Lid
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Echte SS totenkopf of niet ??

Bericht door Bert-Jan »

Een collega van mij heeft ongeveer 15 a 20 jaar geleden in Antwerpen een ss totenkopf gekocht ene nog een duitse medaile

Hij vroeg zich af of de ss totenkopf echt was en waar de medaile voor diende (waar van ik denk dat die repro is ) nu ik helemaal geen weet van duits heb zet ik dus mijn vraag hier maar neer.

Er staan wel stemples in in de ss totenkopf staan de nummers 41 en iets van R 2 en dan omringt met een W.

In de medaile staan de letters JFS.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Opgeheven account 1427

Bericht door Opgeheven account 1427 »

Over de authenticiteit kan ik niets zeggen, maar de medaille die je laat zien is het 'Sturmabzeichen in Gold'. Deze werd uitgereikt aan diegenen die aan 100+ aanvallen hadden meegedaan, of 60 maanden in actieve dienst hadden gezeten.
As with most badges, the General Assault Badge was worn on the left breast pocket of the tunic as p.The badge was presented with an award document that had the details of the recipient, but no official mention of the deed that earned the award.

Award Criteria

The General Assault badge was presented to engineers (who it was originally designed for), as well as members of the artillery, anti-tank, and anti-aircraft units that served along with the infantry in the conduct of an assault. Also eligible were medical personnel who treated battlefield wounded. In addition, the badge was presented for the single-handed destruction of eight tanks or armored vehicles until the institution (in March of 1942) of The Special Badge for Single Handed Destruction of a Tank. Specific criteria was as follows,

* The recipient must not be eligible for the Infantry Assault Badge.
* To have taken part in three infantry or armored assaults on three different days.
* To have taken part in three infantry or armored indirect assaults on three different days.
* To have been wounded while fulfilling the second or third requirement.
* To have earned a decoration while fulfilling the second or third requirement
Deze versie is bovenstaande, maar dan voor 100 aanvallen / 60 maanden in dienst.
Bert-Jan
Lid

Bericht door Bert-Jan »

Oke bedankt alvast (ook nog laat op )
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Verplaatst van #vragen naar #asmogendheden.
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Giel
Lid

Bericht door Giel »

Allebei groten brol! De Algemeine sturmabzeichen slaat echt nergens op in vergelijking met een echte JFS.
Bert-Jan
Lid

Bericht door Bert-Jan »

Oke zouw je aub je mening willen toe lichten omdat ik er echt helemaal geen verstand van heb.

Wat is er dan mis met die Totenkopf (kan ik het ook gelijk uitleggen aan mijn collega).
willysproject
Lid

Bericht door willysproject »

bertjan schreef:Oke zouw je aub je mening willen toe lichten omdat ik er echt helemaal geen verstand van heb.

Wat is er dan mis met die Totenkopf (kan ik het ook gelijk uitleggen aan mijn collega).
Zeg hem: "Zo werden ze nooit gemaakt."

MvG,
Gerd
Bert-Jan
Lid

Bericht door Bert-Jan »

En hoe werden ze dan wel gemaakt ??
Bert-Jan
Lid

Bericht door Bert-Jan »

Iemand een idee ?
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Richard1976
Lid
Contacteer:

Bericht door Richard1976 »

Over de ss Tottenkopf kan ik niet veel zeggen. Maar JFS staat voor Josef Feix & Soehne in Gablonz (fabrikant). Maar deze medalie (War Badge) is zeker fake. O.a. zie je dat aan de ruimte die tussen de 2 aderlaarpoten zit.
Giel
Lid

Bericht door Giel »

Shaft schreef:Over de ss Tottenkopf kan ik niet veel zeggen. Maar JFS staat voor Josef Feix & Soehne in Gablonz (fabrikant). Maar deze medalie (War Badge) is zeker fake. O.a. zie je dat aan de ruimte die tussen de 2 aderlaarpoten zit.
Nonsens, een 100 en 75 JFS GAB hebben altijd meer plaats tussen zijn poten.
Plaats reactie