Nieuwste foto's: Sd, Ss gebirdsjager en Ss meisje

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

hoi,

op http://www.picserver.tk kun je je aanmelden en dan kun je er foto's plaatsen
Gebruikersavatar
Proos
Technisch beheerder
Technisch beheerder
Berichten: 8132
Lid geworden op: 28 jan 2002, 17:25
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 35 keer
Contacteer:

Bericht door Proos »

Kijk meteen hier even in geval je hele grote afbeeldingen wilt plaatsen:


http://forum.wo2.nl/viewtopic.php?t=927


Suc6
Those who cannot remember the past are condemned to repeat it. ~ George Santayana (1863-1952), The Life of Reason, Volume 1, 1905
Steun het forum | Forumregels | Gebruiksovereenkomst | FAQ | Zoek een moderator
Gebruikersavatar
paulstolk
Lid
Berichten: 711
Lid geworden op: 05 nov 2003, 21:19
Locatie: Ede, gelderland
Contacteer:

Bericht door paulstolk »

Adrian schreef:Weet iemand wat haar rang is, en waarom ze "burgerkleren" draagt onder haar uniform?


De rang is ss schütze en het is niet haar uniform maar hoogstwaarschijnlijk van haar vriendje/verloofde.
Dus gewoon iemand zijn vriendinnetje dat effe voor de show/foto zijn uniform heeft aangetrokken.
Ik heb vandaag net met mijn havo 3 klas "enemy at the gates" gezien. (Een echte kippenvelfilm overingens). In die film zie je vrouwelijk sovjetsoldaten, kennelijk een gemeengoed in het Sovjetleger.

Weet iemand of dit ook in het Duitse leger het geval was? Heb er in ieder geval nooit iets over gelezen/gehoord
Thomas
Lid
Berichten: 232
Lid geworden op: 02 nov 2003, 16:15

Bericht door Thomas »

paulstolk schreef:Ik heb vandaag net met mijn havo 3 klas "enemy at the gates" gezien. (Een echte kippenvelfilm overingens).
De film is zo ongeloofwaardig dat hij op m'n lachspieren werkt. Een veteraan uit SS-Regiment "Deutschland" (2. SS-Div. "Das Reich") vond het nog grappiger. Vanzelfsprekend uiteraard, ooit al Hollywood geïnteresseerd geweten in ware feiten en niét veel geld kloppen uit overgedramatiseerde, oversentimentele onzin?
Weet iemand of dit ook in het Duitse leger het geval was? Heb er in ieder geval nooit iets over gelezen/gehoord
Natuurlijk niet. Er waren hooguit Blitzmädel, telefoon-operatoren en in beperkte maten (in 1945) waren ze bemanning voor Flieg-Abwehr-Kanone. Da's alles. Bepaalde vrouwelijke leden van Hitler-Jugend kregen wel een opleiding tot pistoolschieten, dit ter zelfverdediging van de Russische Geallieerden, die zonder al te weinig schroom monsterachtigheden begingen op Duitse vrouwen en kinderen. Vrouwen hebben nooit deel uitgemaakt van Duitse gevechtstroepen, in tegenstelling tot de Russen, die zelfs gehele vrouwenbataljons hadden. Trouwens, Vlaamse SS-mannen hebben me bevestigd dat ook zij de oorlogsmisdaden niet schuwden. Men noemde ze "Flintenweiber", vertaald heet dat zoiets als "vrouwen met geweren".
Bjorn
Lid
Berichten: 1577
Lid geworden op: 20 mei 2003, 09:36

Bericht door Bjorn »

Maar het verschil is dat die Russische vrouwen worden gezien als ''helden'' en de Duitsers als ''monsters''.
Plaats reactie