Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Zoals de titel al aangeeft ben ik op zoek naar afbeeldingen van het waarschuwingsbod "nur für wehrmacht" zoals het veelvuldig voorkwam in de bezette gebieden.Het bord waarschuwde dat die bewuste plek enkel toegankelijk was voor wehrmacht soldaten of militair personeel.
Als ik mij niet vergis komt het bord voor in een van de Medal of honor video games.Dus als er gamers onder jullie zijn ....
(ps: foto's van andere Duitse waarschuwingsborden zijn ook welkom)
Grtz,
Jelle
Ook vond je deze tekst, nur für wehrmacht, op papieren/kartonnen "bordjes" die voornamelijk in treinen hingen.
Deze vind je, zo nu en dan, op beurzen nog wel voor een schappelijke prijs te koop.
Vlaamse OT'ers komen aan in het Noordstation van Brussel, 1942.
(Uit: 'Eeuw in Beeld - het archief van Gazet van Antwerpen tussen 1900 en 2000', Standaard Uitgeverij 1999)
Dit werd ook op materiaal, en wijnfleslabels en dergelijke gedrukt dat voor de wehrmacht werd. Ale dat werd aangeslagen door de Duitse bezetter voor hun leger
Private Burges, Marc J
19900519
48th Armored Medical Bn, 2nd Armored Division