Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Waaruit maken jullie op dat de ring er later in is gezet en de spiltpennen zijn vervangen?
Ik zie dan wel heel opvallend die aluminium spiltpennen. Maar aan de staat van de helm te zien zit hier niet overal nog de verf erop. Dus kan ook zijn dat van de splitpennen ook de verf vanaf is. Zijn natuurlijk wel makkelijke dingen waar de verf makkelijk vanaf kan gaan. Maar misschien hebben jullie hier een andere visie op. Zo'n bekend ben ik niet met Duits.
lijkt mij toch ook later erin gezet. volgens mij zouden de splitpennen toch ongeveer gelijk moeten zijn aan de helm. maar dat is mijn bescheiden mening. zijn ze ook gestempeld ?
jaykay schreef:lijkt mij toch ook later erin gezet. volgens mij zouden de splitpennen toch ongeveer gelijk moeten zijn aan de helm. maar dat is mijn bescheiden mening. zijn ze ook gestempeld ?
jeroen
Waarom gelijk? Het gaat hier wel om 2 verschillende metaal soorten. Volgens mij hecht op aluminium de verf lang niet zo goed als op gewoon metaal. Ik wil niet gelijk zeggen dat de splitpennen er altijd orgineel in hebben gezeten, misschien zijn ze daadwerkelijk er later in gezet. Maar wat mij nieuwsgierig maakt is waaraan jullie dat kunnen zien.
ik heb het nog eens opgezocht maar schijnt idd wel voortekomen dat de verf van de helmnieten er al snel vanaf bladerde. maar zoals ik al vroeg kijk eens of ze gestempeld zijn misschien dat dat al wat verklaart !
helemaal met nico eens, het is bekend dat de alu. klinknagels niet echt verfhoudenwaren, ook veel andere vroegoorlogse uitrusting. Zelf op gewone zwart wit foto's zie je m35 helmen met de 'blinkende' nagels.