Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Mooyman schreef:Even een middag niet aanwezig op het forum en het "regent" weer bijzonder mooie aankopen.
Begin maar bij Sander, bijzonder mooie Luftwaffe omkeer parka , kon in het verleden eens het complete uniform kopen waarvan ik nu nog "spijt" heb dat ik dat niet gedaan heb .
Giel, dan toch in de bekleidung , bijzonder mooie waffenrock , met al die onderscheidings lusjes heb je geen vitrinekast meer nodig .
En welke van de drie items heb je als jongste aanwinst kunnen "begroeten" Gerd?.
Bedankt Meindert. Ik heb hem nog niet definitief binnen, maar als ik hem gekocht heb komt het hier te staan. Dat weet ik over ongeveer 20 min. Spannend dus. Het zou echt super zijn als ik hem win, is mooi voor mijn Flak-artillerist nu en voor mijn toekomstige Fallschirmjager later. Jammer dat je toen dat setje niet hebt gekocht, zoals je zelf al zei, ziet er erg mooi uit. Moet nu nog op zoek naar de broek als ik de jas heb.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
SiNiStEr schreef:
Bedankt Meindert. Ik heb hem nog niet definitief binnen, maar als ik hem gekocht heb komt het hier te staan. Dat weet ik over ongeveer 20 min. Spannend dus. Het zou echt super zijn als ik hem win, is mooi voor mijn Flak-artillerist nu en voor mijn toekomstige Fallschirmjager later. Jammer dat je toen dat setje niet hebt gekocht, zoals je zelf al zei, ziet er erg mooi uit. Moet nu nog op zoek naar de broek als ik de jas heb.
Laat je trouwens niet wijs maken dat die Hongaarse parka's uitsluitend door Fallschirmjäger/Luftwaffe zijn gedragen, dat is ooit eens zonder het minste bewijs aangebracht, misschien van handelaars uit?
Mooyman schreef:Even een middag niet aanwezig op het forum en het "regent" weer bijzonder mooie aankopen.
Begin maar bij Sander, bijzonder mooie Luftwaffe omkeer parka , kon in het verleden eens het complete uniform kopen waarvan ik nu nog "spijt" heb dat ik dat niet gedaan heb .
Giel, dan toch in de bekleidung , bijzonder mooie waffenrock , met al die onderscheidings lusjes heb je geen vitrinekast meer nodig .
En welke van de drie items heb je als jongste aanwinst kunnen "begroeten" Gerd?.
Geen dank Sander, deze jassen/uniformen zijn ook iets zeldzamer dan die "blauw"/wit omkeer bare.
In het boek waar je waarschijnlijk het "voorbeeld" plaatje uit hebt, staat ook een mooie afbeelding van dit uniform maar dan draagt hij een M42 einheidsmütze, wat bijzonder mooi staat en je een "dure" aankoop van een FJ helm scheelt .
SiNiStEr schreef:
Laat je trouwens niet wijs maken dat die Hongaarse parka's uitsluitend door Fallschirmjäger/Luftwaffe zijn gedragen, dat is ooit eens zonder het minste bewijs aangebracht, misschien van handelaars uit?
Hier heeft Peter een punt, mij werd destijds ook verteld dat het alleen gedragen werd door Luftwaffe onderdelen, die zelfde bewering was voor mij toen de reden om zo'n compleet uniform te laten liggen terwijl de prijs ook nog eens zeer goed was, namelijk destijds 1000 gulden , heb nu nog spijt van die beslissing .
Ok, hij is binnen en nog voor een redelijk mooi bedrag ook!!! Maar hoezo is het voor jou een reden geweest om het setje NIET te kopen als het alleen door Luftwaffe onderdelen gedragen zou zijn? En nu wordt ik toch benieuwd Peter waardoor zijn deze parka's allemaal gedragen? En ik snap het natuurlijk als je ze niet allemaal weet, maar noem er eens een paar op a.u.b. Is erg interessant. Overigens stond de afbeelding van die Fallschirmjager in uitrusting al bij de advertentie maar ik heb hem later nog een keer zelf opgezocht op internet. Het plaatje met de M42 pet heb ik hieronder gezet. Welk boek staan die foto's in want die moet ik dan ook hebben.
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
SiNiStEr schreef:Ok, hij is binnen en nog voor een redelijk mooi bedrag ook!!! Maar hoezo is het voor jou een reden geweest om het setje NIET te kopen als het alleen door Luftwaffe onderdelen gedragen zou zijn? En nu wordt ik toch benieuwd Peter waardoor zijn deze parka's allemaal gedragen? En ik snap het natuurlijk als je ze niet allemaal weet, maar noem er eens een paar op a.u.b. Is erg interessant. Overigens stond de afbeelding van die Fallschirmjager in uitrusting al bij de advertentie maar ik heb hem later nog een keer zelf opgezocht op internet. Het plaatje met de M42 pet heb ik hieronder gezet. Welk boek staan die foto's in want die moet ik dan ook hebben.
Had een opstelling in gedachten, was toen, en nu nog, in het bezit van een hele mooie flink gedragen manschappen/onderofficiers schirmmutze infanterie, die ik al helemaal onder die capuchon zag zitten .
Toen ik bij desbetreffende verkoper kwam kreeg ik het zelfde Luftwaffe "verhaal" te horen waar Peter het over heeft .
Dat heeft mij destijds doen besluiten het uniform niet aan te schaffen .