De adelaar aan de linkse kant

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
pionier
Lid

De adelaar aan de linkse kant

Bericht door pionier »

Wie weet waarom sommige soldaten de adelaar op de linkse kant hadden ipv aan de rechtse kant? Ik heb wel eens gehoord dat het om priesters gaat. Wie helpt? THNX
sander vw
Lid

Bericht door sander vw »

:lol:

Bestaat niet, priesters zijn gewone wh tunicen met paarse kleur.(kraagspiegels, shouderstukken, kepie etc..)

Ik denk dat jij praat over negatieven van foto's waar inderdaad alles omgekeert staat maar in werkelijkheid niet zo is :roll:
Giel
Lid

Bericht door Giel »

Hij droeg precies zijn GD cuff ook verkeerd... :lol:

Afbeelding
pionier
Lid

Bericht door pionier »

Nou, dan kijk maar eens in het boek van Brian L Davis (third reich militaria). Er staat daar een foto met de adelaar op de andere kant. Volgens hem gaat het om een priester.
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Plaats maar eens een scan. Het Hoheitsabzeichen mag maar aan een kant gedragen worden.

Priesters zijn te herkennen aan hun speciale insignia met het kruis erin, het kruis om hun nek, het kruis op de Schirmutze en de paarse waffenfarben.
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

pionier schreef:Nou, dan kijk maar eens in het boek van Brian L Davis (third reich militaria). Er staat daar een foto met de adelaar op de andere kant. Volgens hem gaat het om een priester.
Dat kan zijn omdat foto's wel eens in spiegelbeeld van het negatief worden gedrukt.
Collector of uniforms of the enemy
pionier
Lid

Bericht door pionier »

Ja idd, maar zon fout kan je toch niet in een boeken maken en er dan bij zetten dat het om een priester (of een bewaker van de priester) is :S

Ik heb het boek niet meer in mijn bezit maa rkan het binnenkort misschien downloaden en dan zet ik het alsnog hier neer.
luc
Lid
Gegeven: 1 keer
Ontvangen: 2 keer

Bericht door luc »

priesters hadden de adelaar aan de gewone kant op al hun uniformen , sorry voor de slechte fotos , het is een dik boek waar deze fotos instaan
Afbeelding
Afbeelding
ze hadden nog andere uniformen ook :wink:
Afbeelding
pionier
Lid

Bericht door pionier »

Ja I know, maar toch staat dat in het boek van Davis.
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Een verkeerd afgedrukte foto dus, Davis weet heus wel waar het Hoheitsabzeichen zit.
luc
Lid

Bericht door luc »

zal dus spiegelbeeld zijn :lol: als u kijkt naar de foto die giel gepost heeft ziet u dat hij zijn horloge ook aan de verkeerde kant zit :?
pionier
Lid

Bericht door pionier »

Ja en zijn cuff. Maar why zo Davis dan erbij schrijven dat het om een priester gaat. Het kan zijn dat ik het verkeerd heb gelezen of heb opgevat. (Heb dat boek 2 jaar geleden weg gedaan dus)
Roel R.
Lid
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Omdat het waarschijnlijk een foto is van een priester die verkeerd is afgedrukt. Ik denk idd dat je het verkeerd hebt opgevat. Dat zeggen we allemaal al het hele topic tegen je ;)
Mooyman
Lid

Bericht door Mooyman »

Heb het boek van Brian L.Davis ook in de boekenkast staan, dus zal eens kijken Joey.

En Luc, welk boek is dat?.
Collector of uniforms of the enemy
luc
Lid

Bericht door luc »

Mooyman schreef:Heb het boek van Brian L.Davis ook in de boekenkast staan, dus zal eens kijken Joey.

En Luc, welk boek is dat?.
dat staat in ene van de drie bijbels :lol:
Afbeelding
in deze boeken staat dus werkelijk bijna alles in van het duitse leger , van uniformen tot tank :lol:
Plaats reactie