M'n eerste duitse uniform...

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Re: M'n eerste duitse uniform...

Bericht door Peter M »

...Het zal zeker je laatste niet zijn :)

Proficiat!
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Hehehe laten we het hopen hé :)
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Hier de foto van de pop... het lw projectje is gestaakt, moet namelijk overstappen op FJ (= heel duur) dus eerst maar verder met Heer. Er zit alleen een LW rugzak op, maar deze moet vervangen worden door een y-riem. Er zit verder een veldfles, M42 helm (schuurvondst), broodzak, k98k bajonet + frog/schede en een manschappenriem bij, verder 2 k98 patronentaschen, FN tasje voor geweergranaatpatronen, Erkennungsmarke en een MG 42/34 band + kist. Ik heb nog wat spulletjes die erbij moeten, maar die missen weer riempjes etc.

Afbeelding
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

waarom MOET je overstappen op FJ? :?
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
jeroen1944
Lid
Berichten: 991
Lid geworden op: 20 aug 2004, 22:03

Bericht door jeroen1944 »

Mooi, alleen jammer van de pop, het is geen echte ariër! :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Gilles, omdat ik alles van Operatie Veritable spaar en daar alleen FJ heeft gezeten qua luftwaffe ;) En ja ik moet nog eens een andere pop, maar dr moet ook een omkeerbare kopfhaube op komen, vind ik wel leuk staan en die zijn nog enigsinds betaalbaar.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
gilles
Lid
Berichten: 2268
Lid geworden op: 27 jan 2004, 20:06
Locatie: Hofstade (aalst)

Bericht door gilles »

dan had je beter wil geschreven :)

Btw, als je FJ wilt, ga maaaaarr zeeeeeeeeeeeeeeeerrrrrrrrrrrrrr goed sparen
Wedden dat je hier niet durft op klikken:

http://www.freewebs.com/gillesstaels
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Ja, daarom wacht ik totdat ik een stukkie ouder ben = meer budget, maar dan koop ik geen jump smock hoor, maar ook gewoon een lw reversible parka oid.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

Die mg13 bandolier is ook fijn ;)
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

inderdaad, maar als ik die erbij doe wordt die pop te vol denk ik :P
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

RelicHunter44 schreef:Gilles, omdat ik alles van Operatie Veritable spaar en daar alleen FJ heeft gezeten qua luftwaffe ;) En ja ik moet nog eens een andere pop, maar dr moet ook een omkeerbare kopfhaube op komen, vind ik wel leuk staan en die zijn nog enigsinds betaalbaar.
uit welke bronnen haal je dat er alléén Fallschirmjägers in regio waren tijdens de operatie vertitable?
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Edgar »

Owja krijgen we dit weer hoor, in het reichswald zelf heeft er geen Flak gezeten volgens de boeken die ik lees... maar idd in de omgeving wel ja, maar die zaten er de complete oorlog ;) En het is dan vooral FJ, niet alleen, zo goed? En het is trouwens veritable ipv vertitable....
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

En het is trouwens veritable ipv vertitable....
ja een typfoutje moet kunnen.
in het reichswald zelf heeft er geen Flak gezeten volgens de boeken die ik lees... maar idd in de omgeving wel ja, maar die zaten er de complete oorlog
In het reichswald misschien zelf niet, maar de manschappen die de toestellen in de omgeving bedienden zaten er nog degelijk! Ik heb er zelfs 1 gesproken!
En het is dan vooral FJ, niet alleen, zo goed?
Nee, niet goed. Uit mijn bronnen (voornamelijk gesprekken met veteranen) blijkt dat de meeste troepen die hier in de buurt vochten, bestonden uit opgetrommelde Luftwaffe (flak, grondtroepen etc.) soldaten die werden ingedeeld bij "Fallschirmjägers". Maar dit maakt hun geen Fallschirmjägers in mijn ogen. Zij hadden hun eigen uniformen nog aan, zo heb ik een foto van een veteraan gezien dat hij zijn (flak)uniform aanhad net voor operation Aintree (September '44, toen was hij al ingedeeld onder de Kampfgruppe Walther.) Hij is later gevangen genomen in het Reichswald (aan 1 stuk door gevochten aldus de veteraan. het lijkt mij dus sterk dat hij een nieuw uniform heeft gekregen met emblemen van fallschirmjäger. Hier heeft hij tevens niets over vermeld).

Als je dus een Duitse soldaat wil maken die tijdens de operatie veritable, is een complete flak artillerist met gevechtsuitrusting goedmogelijk. Hoewel het erg oud was toen (aldus veteranen van 52nd Lowland division, VIII CDN RECCE en Duitse Luftwaffe veteranen) zou ik zelf geen feldbluse gebruiken maar eerder een winter parka.
Gebruikersavatar
Guido
Lid
Berichten: 4247
Lid geworden op: 06 okt 2003, 22:35
Locatie: Boxmeer

Bericht door Guido »

helemaal vergeten:

Móóie nieuwe aanwinst!
Gebruikersavatar
Giel
Lid
Berichten: 1460
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:05
Locatie: Gent

Bericht door Giel »

Koop dan ook een erdenkapfabzeichen, zal je display een beetje fijner afwerken :evil:
Plaats reactie