Proficiat!
uit welke bronnen haal je dat er alléén Fallschirmjägers in regio waren tijdens de operatie vertitable?RelicHunter44 schreef:Gilles, omdat ik alles van Operatie Veritable spaar en daar alleen FJ heeft gezeten qua luftwaffeEn ja ik moet nog eens een andere pop, maar dr moet ook een omkeerbare kopfhaube op komen, vind ik wel leuk staan en die zijn nog enigsinds betaalbaar.
ja een typfoutje moet kunnen.En het is trouwens veritable ipv vertitable....
In het reichswald misschien zelf niet, maar de manschappen die de toestellen in de omgeving bedienden zaten er nog degelijk! Ik heb er zelfs 1 gesproken!in het reichswald zelf heeft er geen Flak gezeten volgens de boeken die ik lees... maar idd in de omgeving wel ja, maar die zaten er de complete oorlog
Nee, niet goed. Uit mijn bronnen (voornamelijk gesprekken met veteranen) blijkt dat de meeste troepen die hier in de buurt vochten, bestonden uit opgetrommelde Luftwaffe (flak, grondtroepen etc.) soldaten die werden ingedeeld bij "Fallschirmjägers". Maar dit maakt hun geen Fallschirmjägers in mijn ogen. Zij hadden hun eigen uniformen nog aan, zo heb ik een foto van een veteraan gezien dat hij zijn (flak)uniform aanhad net voor operation Aintree (September '44, toen was hij al ingedeeld onder de Kampfgruppe Walther.) Hij is later gevangen genomen in het Reichswald (aan 1 stuk door gevochten aldus de veteraan. het lijkt mij dus sterk dat hij een nieuw uniform heeft gekregen met emblemen van fallschirmjäger. Hier heeft hij tevens niets over vermeld).En het is dan vooral FJ, niet alleen, zo goed?