Waffen-SS Bandje [Marktplaats]

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Peter Moelans schreef:
Ten tweede: het is wel zo netjes om eerst toestemming te vragen voor je iemand anders foto's plaatst.
Het is in mijn ogen ieders goed recht om foto's met aangeboden waar te herposten op andere fora voor second opinions. Dat doen praktisch alle verzamelaars voor ze iets kopen.
Gebruikersavatar
Gertos45
Lid
Berichten: 380
Lid geworden op: 14 feb 2005, 14:38
Locatie: Gistel

Bericht door Gertos45 »

Flexi-Dude schreef:Gerd, als er iemand is die dit ergens anders post, dan ben ik het. Jij hebt het recht er gewoon niet toe. Hoe dat je die argumenten afkraakt, zegt meer over jouw bekrompen herseninhoud dan over de mijne. Ik heb me lang genoeg beleefd opgesteld en allerlei afbrekende commentaar moeten slikken. Zoals ik al zei, je hoort nog van me.


Flexi dude of wat dan ook, je bent wel verkeerd bezig hoor. Als Gerd dit wil checken op een ander forum, wie ben jij omhem dat te verbieden? Kom zeg!

Jij bent nooit persoonlijk aangevallen door Gerd in deze topic, er zijn slechts enkele serieuze bedenkingen bij de armband...het is dat wat afgebroken wordt, ik volg dit forum al een tijdje en ik denk echt dat de mensen die dit opmerkten niet echt jou persoonlijk aanvielen, maar de echtheid van die armband. Ook denk ik dat deze mensen echt wel weten waarover ze praten, check er maar het forum eens op na en check hun posts in andere topics...

Als jij dit natuurlijk persoonlijk opneemt dan zegt dat meer over u dan over de andere mensen.

Allez het zijt in 'tzak gezet, de band is fake...so...let it be...
nu bent ge aan het schieten op de pianist en dat is toch niet zo mooi.

De opinie van een buitenstaander,

Gertos45
Gebruikersavatar
Peter M
Lid
Berichten: 6271
Lid geworden op: 15 okt 2003, 18:09

Bericht door Peter M »

Roel R. schreef:Het is in mijn ogen ieders goed recht om foto's met aangeboden waar te herposten op andere fora voor second opinions. Dat doen praktisch alle verzamelaars voor ze iets kopen.
Omdat het iemands recht is, maakt het dat dan meteen beleefd?

Maar nu ben ik een beetje naast de kwestie bezig, mijn excuses.
Flexi-Dude
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jun 2005, 17:33
Locatie: Zoersel

Bericht door Flexi-Dude »

Sorry ik heb mijn excuses aangeboden. Ik wacht nog steeds op excuses omwille van het posten van MIJN fotos zonder MIJN toestemming. En ik eis dat ze verwijderd worden.

EDIT (voor Gerd): Ik heb geen username op dat forum, dus ik heb je geen tweede keer beledigt. Je hebt men excuses al.
Flexi-Dude
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jun 2005, 17:33
Locatie: Zoersel

Bericht door Flexi-Dude »

Aangezien iedereen het goed vindt mijn foto's op andere sites te zetten zonder dat ik ervan weet, haal ik iemands quote daar aan:

Een zeker Bob schreef:
Known original examples of this form of armband have been around since the war. They were intended to be worn by civilians in the employee of the Waffen SS. Similar armbands were worn by civilian employees of other branches of the German military and government. I do not care for this iece due to the height of the armband. The color is off from examples I have owned. However, that could be the image.

Bob

Hij heeft gelijk door de flits lijkt de kleur nieuw te zijn, maar in het echt is deze veel doffer.
Gebruikersavatar
Roel R.
Lid
Berichten: 5675
Lid geworden op: 21 sep 2003, 01:50
Contacteer:

Bericht door Roel R. »

Flexi-Dude schreef: Een zeker Bob schreef:
Known original examples of this form of armband have been around since the war. They were intended to be worn by civilians in the employee of the Waffen SS. Similar armbands were worn by civilian employees of other branches of the German military and government. I do not care for this iece due to the height of the armband. The color is off from examples I have owned. However, that could be the image.
Correct, dit staat in alle boeken. Maar er is geen enkele rede waarom zo'n armband met een vlaamse of nederlandse SS stempel gestempeld zal zijn.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Flexi-Dude schreef:Aangezien iedereen het goed vindt mijn foto's op andere sites te zetten zonder dat ik ervan weet, haal ik iemands quote daar aan:

Een zeker Bob schreef:
Known original examples of this form of armband have been around since the war. They were intended to be worn by civilians in the employee of the Waffen SS. Similar armbands were worn by civilian employees of other branches of the German military and government. I do not care for this iece due to the height of the armband. The color is off from examples I have owned. However, that could be the image.

Bob

Hij heeft gelijk door de flits lijkt de kleur nieuw te zijn, maar in het echt is deze veel doffer.
Fotograferen zonder flits zou ik zeggen... :roll: maar ik vrees dat Willys Project gelijk heeft: hij heeft reeds vele malen bewezen kennis van zaken te hebben. Spijt me je dit te moeten zeggen: incasseer je verlies, wordt geen Don Quichote die tegen windmolens ten strijde trekt. Zoiets kan iedereen overkomen, ik heb me zo ooit een vette buil gevallen aan een M34 Polizeihelm. Zag er goed uit, maar was hardstikke repro. Verdiep je eerst in de materie voordat je eraan begint. Ik weet weinig van Duits en kan authentiek niet van repro of brol ( leuke uitdrukking, geleend van onze Belgische forumleden ) onderscheiden, daarom verzamel ik het ( nog ) niet. Zoals bekend verzamel ik US maar ook over US heb ik nog veel leeswerk te doen! :wink:
Daar is 'ie weer!
Flexi-Dude
Lid
Berichten: 20
Lid geworden op: 13 jun 2005, 17:33
Locatie: Zoersel

Bericht door Flexi-Dude »

Goed ik geef het op. Ik geraak het wel op een andere manier kwijt. Sorry voor iedereen die ik beledigt heb op welke manier ook.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Flexi-Dude schreef:Daar heb je een punt. Dat maakt de band in mijn mening alleen maar authentieker. En aangezien er al eenzelfde bandje met Vlaamse SS stempel gesignaleerd is,lijkt me het mogelijk.
Wat doet jullie eigenlijk besluiten dat het vals is? Ik heb echt nooit de bedoeling gehad iets vals aan te bieden..
Ik weet niet of het vals is of niet, die kennis bezit ik niet, noch beweer ik dat je bewust vals voor echt verkoopt. Het constateren dat een item echt of repro is is een kwestie van kennis, iemand verzameld al jaren en/of is goed gedocumenteerd en kan op basis van kennis en ervaring zien of een item klopt of niet. Voorbeeld: Een tijd terug kocht ik een paar US schoenen waarvan ik dacht dat het orginele US Army Service shoes waren ( zgn. Roughuppers ). Nadat ik foto's die de verkoper had gemaakt van de schoenen had geplaatst ( de schoenen waren nog niet in m,n bezit ) wees Johan me erop dat het niet ging om de Army Service shoes, maar om US Marine Corps ( zgn. Boondockers ) schoenen die een grote gelijkenis vertonen met de Army schoenen. Dat constateerde hij gewoon op basis van de kennis en ervaring die hij op verzamelgebied heeft vanaf de foto die ik plaatste. Tja, zo werkt het!
Daar is 'ie weer!
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

Foto's zijn verwijderd. Alleen de links staan er nog... Die moet je op je geocities webspace maar verwijderen...

Ik had je graag meegedeeld dat je band origineel was, maar dat kan ik niet omdat het niet zo is... Het enige wat je nu kan doen is de slechte koop gewoon te aanvaarden en te incasseren. Iedereen die probeert originele militaria te verzamelen heeft dit ooit al meegemaakt. Het is niet plezant, maar zo zijn zo veel dingen in het leven dikwijls... :( Probeer vooralleer je in de toekomst iets aankoopt eerst voldoende informatie in te winnen bij zoveel mogelijk mensen... ALLES wordt jammergenoeg nagemaakt maar probeer in eerst instantie de op te hoogte te komen van de courante vraagprijs van het stuk... Op die manier kun je door logisch na te denken al heel veel kopie van origineel trieëren...

Gerd
Laatst gewijzigd door willysproject op 15 aug 2005, 17:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Overigens heb ik die schoenen gewoon gekocht, want: US en WO2! ;)
Daar is 'ie weer!
Plaats reactie