Waffen-SS Bandje [Marktplaats]

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Flexi-Dude
Lid

Bericht door Flexi-Dude »

http://www.germanmilitaria.com/WaffenSS ... 09051.html Dit is de site, het bandje is identiek, of er een stempel opstaat weet ik niet.

Willysproject schreef:
Een paar weken geleden heb ik dezelfde band, maar met stempel van het Vlaams Legioen op marktplaats.nl zien staan... De band was identiek, dezelfde stof, bedrukking etc... Een meer realistischer prijs voor zo'n band (zonder stempels) lijkt me meer 300-350 euro...

Kan dit niet als bewijs gelden dat zo'n bandje bestaan kan hebben?[/quote]
Grenadier
Lid

Bericht door Grenadier »

Even mijn 2 cents op dit thema.
Ja kan op een betere en meer professionele manier iemand attent op maken dat het bandje namaak is.
Schokkend was de beoordeling gewoon, in plaats van te zeggen kijk, wij denken niet dat het origineel is, dus pas aub je aanbieding aan,moeten jullie onbeschoft doen. (junior)

Ja dit is mijn eerste post en al meteen negatief.

Ik zelf heb zo een bandje nooit in men handen gehad en weet er dus niet veel van maar het lijkt te nieuw om origineel te zijn op de foto's.

Als je niet overtuigt ben flexi dude vraag op andere fora en hou me op de hoogte, zou graag willen weten hoe dit afloopt.

Grenadier
Laatst gewijzigd door Grenadier op 15 aug 2005, 09:59, 1 keer totaal gewijzigd.
In nagedachtenis van mijn grootoom die sneuvelde in 1942.
willysproject
Lid

Bericht door willysproject »

Flexi-Dude schreef:http://www.germanmilitaria.com/WaffenSS ... 09051.html Dit is de site, het bandje is identiek, of er een stempel opstaat weet ik niet.
Dit is opnieuw een zeer oppervlakkige vaststelling... Ze lijken misschien wat op elkaar, maar ze zijn ver van identiek... Trouwens, in veel gevallen lijkt de replica op het originele... Naar 't schijnt is dat de bedoeling van replica... :roll:

1. De gele stof is bij dat van jou uit een ander materiaal gemaakt.
2. Zwarte letters zijn gedrukt bij jou
3. Bij jou ander lettertype
4. SS runen staan iets steiler bij jou
5. vergelijk de afwerking van de boord van de gele band

Hoe erg je het misschien ook zal willen, het is een replica en het blijft replica....
Flexi-Dude schreef:
Kan dit niet als bewijs gelden dat zo'n bandje bestaan kan hebben
Waarom zou ik het dan niet gekocht hebben denk je... Als er daar een stempel in staat van het Nederlands of Vlaams Legioen, is het om een mogelijke koper zand in de ogen te strooien...
Het is ook weer treffend... Je bent zeker niet de eerste die meent te denken dat iets "goed" is en die het hier toont... Iemand die nog niet lang met dergelijke zaken bezig is, is telkens moeilijk te overtuigen van zijn ongelijk... Argumenten van: "Ja, maar misschien is deze van mij een uitzondering op de regel.... Op het einde van de oorlog gebruikten ze alle soorten materiaal... Aangezien er verleden week ook zo iets op markplaats.nl stond, kan het dan niet zijn dat dergelijke dingen hebben bestaan...???"
Geloof me maar, dit bandje is niet goed... Ik moet het zeker niet in mijn verzameling hebben... Had zoiets wel goed geweest, was dat direct verkocht geweest voor 300 euro en meer... Dan had had ik zeker die band met stempel van het Vlaams Legioen gekocht ook... al kostte me ze 400 euro... Waarom denk je anders dat je het zo goedkoop kunnen kopen hebt??? Omdat die verkoper het niet kwijt raakte aan een normale marktprijs van een origineel...

Gerd
Laatst gewijzigd door willysproject op 15 aug 2005, 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Flexi-Dude
Lid

Ik zorg voor nieuwe fotos waarop te zien is dat het bandje dofgeel geel (ipv van felgeel) geworden is (door de flits van de camera is dat niet duidelijk) en dat er hier en daar stofslierten aan het bandje hangen (dus zo nieuw zal het niet zijn). Verder wil ik even zeggen dat het bandje muf ruikt (zeker niet nieuw), maar dat kunnen jullie niet verifiëren natuurlijk. Ik ga dit aan andere ervaren mensen voorleggen om te zien wat er daar uit de bus komt. Hopelijk zien ze me daar liever komen met mijn problemen.
willysproject
Lid

Grenadier schreef: Schokkend was de beoordeling gewoon, in plaats van te zeggen kijk, wij denken niet dat het origineel is, dus pas aub je aanbieding aan,moeten jullie onbeschoft doen. (junior)
Efkes dit ter zijde... Op welke manier je dergelijke zaken ook aanbrengt... Voor iemand die een item in vertrouwen als origineel heeft gekocht, is het bericht te horen dat het niet origineel is telkens een slag in het gezicht... Er bestaat geen hoffelijke of beleefde manier om iets dergelijks mee te delen...

Gerd
willysproject
Lid

Flexi-Dude schreef:Ik zorg voor nieuwe fotos waarop te zien is dat het bandje dofgeel geel (ipv van felgeel) geworden is (door de flits van de camera is dat niet duidelijk) en dat er hier en daar stofslierten aan het bandje hangen (dus zo nieuw zal het niet zijn). Verder wil ik even zeggen dat het bandje muf ruikt (zeker niet nieuw), maar dat kunnen jullie niet verifiëren natuurlijk. Ik ga dit aan andere ervaren mensen voorleggen om te zien wat er daar uit de bus komt. Hopelijk zien ze me daar liever komen met mijn problemen.
Het is ook weer treffend... Je bent zeker niet de eerste die meent te denken dat iets "goed" is en die het hier toont... Iemand die nog niet lang met dergelijke zaken bezig is, is telkens moeilijk te overtuigen van zijn ongelijk... Argumenten van: "Ja, maar misschien is deze van mij een uitzondering op de regel.... Op het einde van de oorlog gebruikten ze alle soorten materiaal... Aangezien er verleden week ook zo iets op markplaats.nl stond, kan het dan niet zijn dat dergelijke dingen hebben bestaan...???"
Geloof me maar, dit bandje is niet goed... Ik moet het zeker niet in mijn verzameling hebben... Had zoiets wel goed geweest, was dat direct verkocht geweest voor 300 euro en meer... Dan had had ik zeker die band met stempel van het Vlaams Legioen gekocht ook... al kostte me ze 400 euro... Waarom denk je anders dat je het zo goedkoop kunnen kopen hebt??? Omdat die verkoper het niet kwijt raakte aan een normale marktprijs van een origineel...
Grenadier
Lid

Bericht door Grenadier »

Efkes dit ter zijde... Op welke manier je dergelijke zaken ook aanbrengt... Voor iemand die een item in vertrouwen als origineel heeft gekocht, is het bericht te horen dat het niet origineel is telkens een slag in het gezicht... Er bestaat geen hoffelijke of beleefde manier om iets dergelijks mee te delen...

Gerd

Wat is dat nu weer, tuurlijk bestaat er een beleefde of hoffelijk manier om zoiets mee te delen.... is een zaak van manieren hebben gewoon, nieuwelingen zijn nieuwelingen maar ook mede verzamelaars die veel moeten leren als ze op die manier van jullie moeten leren nou dat gaat goed zijn ....

Slag in het gezicht, tuurlijk altijd zo, weer een zaak van beleefdheid en manieren hebben...

Grenadier[/quote]
Laatst gewijzigd door Grenadier op 15 aug 2005, 10:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Flexi-Dude
Lid

Ik wil even terugkomen op je post Gerd,

De 5 argumenten die je aanhaalt, daarvan gaat er volgens mij maar 1 op.
Nl. dat de letters op mijn bandje gedrukt zijn en niet genaaid.

Verschil in materiaal kun je onmogelijk op een foto vaststellen.
Ik zie geen verschil in lettertype. (is er helemaal niet, ik hou men bandje tegen mijn scherm gedrukt en geloof me, het lettertype is identiek.)
Voor de SS tekens geldt hetzelfde, identiek met het bandje op het web.
En voor zover ik de boord kan waarnemen is deze evenzeer hetzelfde.

Ik ga hier niet langer mijn tijd aan verdoen. Wie hier nu gelijk heeft laat ik in het midden, geloof me ik heb er iets van opgestoken. Niemand moet zich bekocht voelen aangezien er helemaal niets verkocht is. De enige die in 't zak gezet is ben ikzelf. Ik ga hiermee naar andere mensen, je hoort er nog van.

Yannick.
willysproject
Lid

Flexi-Dude schreef: Verschil in materiaal kun je onmogelijk op een foto vaststellen.
In dit geval zonder probleem.
Ik zie geen verschil in lettertype. (is er helemaal niet, ik hou men bandje tegen mijn scherm gedrukt en geloof me, het lettertype is identiek.)
Toch is het niet hetzelfde

Voor de SS tekens geldt hetzelfde, identiek met het bandje op het web.
En voor zover ik de boord kan waarnemen is deze evenzeer hetzelfde.
Idem

Ik zal ze wel eens op WA forum zetten... Dan zie je eens meningen van andere verzamelaars...

Wat betreft Grenadier zijn laatste opmerking wat betreft nieuwe verzamelaars die het ook moeten leren... Wel, inderdaad...maar als er toch niet naar de commentaren wordt geluisterd en ze er telkens zeker van zijn dat hun stuk tegen alle opinies is wel goed is... Waarom plaatsen ze het dan op een forum...
En oh,... dat gaat inderdaad wel voorbij hoor... Na een drietal miskopen begint men stilletjes aan toch naar de meningen van medeverzamelaars (lees gevorderden) te luisteren...

Gerd
Grenadier
Lid

Bericht door Grenadier »

Wat betreft Grenadier zijn laatste opmerking wat betreft nieuwe verzamelaars die het ook moeten leren... Wel, inderdaad...maar als er toch niet naar de commentaren wordt geluisterd en ze er telkens zeker van zijn dat hun stuk tegen alle opinies is wel goed is... Waarom plaatsen ze het dan op een forum...
En oh,... dat gaat inderdaad wel voorbij hoor... Na een drietal miskopen begint men stilletjes aan toch naar de meningen van medeverzamelaars (lees gevorderden) te luisteren...
Tuurlijk ik heb het ook moeten leren van mede verzamelaars en dat is hier dus het punt niet, het punt is de manier waarop jullie reageren tegen deze nieuwelingen is ronduit schokkend, goed je kan er niet omheen als iets namaak is of niet, want er is altijd wel iemand die het voldoende kent om het te weten.
De manier waarop je je commentaar post zegt veel over de verzamelaar, dus ja dat weten we dan ook weeral !

Mooie Vlaamse SS poster op de muur bij je, ik neem aan van de kleine foto dat het mannequin opgekleed is als een Vlaams legionair ?

Grenadier
Flexi-Dude
Lid

Gerd, als er iemand is die dit ergens anders post, dan ben ik het. Jij hebt het recht er gewoon niet toe. Hoe dat je die argumenten afkraakt, zegt meer over jouw bekrompen herseninhoud dan over de mijne. Ik heb me lang genoeg beleefd opgesteld en allerlei afbrekende commentaar moeten slikken. Zoals ik al zei, je hoort nog van me.
willysproject
Lid

Flexi-Dude schreef:Gerd, als er iemand is die dit ergens anders post, dan ben ik het. Jij hebt het recht er gewoon niet toe. Hoe dat je die argumenten afkraakt, zegt meer over jouw bekrompen herseninhoud dan over de mijne. Ik heb me lang genoeg beleefd opgesteld en allerlei afbrekende commentaar moeten slikken. Zoals ik al zei, je hoort nog van me.
Hartelijk dank.
Flexi-Dude
Lid

Goed dat was misschien te grof, mijn excuses. Laat ik het op je instelling houden. Je begrijpt dat ik opset ben eh.
willysproject
Lid

http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... p?t=114623

Het begint hier serieus naar laster te rieken.....
Peter M
Lid

Bericht door Peter M »

Eerst en vooral; gelieve beledigingen en al te persoonlijke aanvallen achetrwege te laten of buiten dit foum te regelen, want echt bijdragen tot de goede sfeer doen zo'n zaken niet.

Ten tweede: het is wel zo netjes om eerst toestemming te vragen voor je iemand anders foto's plaatst.

Sta verder nog open voor argumenten en probeer ze op een deftige manier te weerleggen, waar nodig.
Plaats reactie