SS uniform informatie
- RLS
- Lid
SS uniform informatie
Ten eerste, deze vraag is in principe niet voor mezelf aangezien ik zelf US verzamel.
Mijn neef (35 jaar) is een soort van amateur historicus (1500 historische boeken in zijn verzameling), maar vooral over de napoleonistische tijd en daarvoor. Maar hij is ook een uniformen 'gek'.
Hij wil graag een orgineel SS oficieren uniform en heeft daar honderden, zoniet duizenden euro's voor over. Ikzelf heb daar totaal geen verstand van, en hijzelf ook niet. Tenminste niet over het beoordelen van wel of niet orgineel.
Hij gaat met mij mee naar Ciney, is daar zoiets te vinden? Hij wil dan graag een SS uniform van een zo hoog mogelijke rang, en een ijzeren kruis (1e of 2e klas).
Waar dient hij op te letten? Is het überhaupt verkrijgbaar, wat zal hij eraan kwijt zijn? Wat geven jullie als tips?
Mijn neef (35 jaar) is een soort van amateur historicus (1500 historische boeken in zijn verzameling), maar vooral over de napoleonistische tijd en daarvoor. Maar hij is ook een uniformen 'gek'.
Hij wil graag een orgineel SS oficieren uniform en heeft daar honderden, zoniet duizenden euro's voor over. Ikzelf heb daar totaal geen verstand van, en hijzelf ook niet. Tenminste niet over het beoordelen van wel of niet orgineel.
Hij gaat met mij mee naar Ciney, is daar zoiets te vinden? Hij wil dan graag een SS uniform van een zo hoog mogelijke rang, en een ijzeren kruis (1e of 2e klas).
Waar dient hij op te letten? Is het überhaupt verkrijgbaar, wat zal hij eraan kwijt zijn? Wat geven jullie als tips?
Laatst gewijzigd door RLS op 22 aug 2005, 09:57, 1 keer totaal gewijzigd.
76th Infantry Divsion ...::...ONAWAY...::...
- willysproject
- Lid
Re: SS uniform informatie
Het spijt me me, maar dergelijke dingen vind je daar niet... Tenzij je repro zoekt...
Gerd
Gerd
- RLS
- Lid
Re: SS uniform informatie
Nee hij zoekt geen repro. Wat raden jullie dan aan? welke beurs of handelaar?willysproject schreef:Het spijt me me, maar dergelijke dingen vind je daar niet... Tenzij je repro zoekt...
Gerd
- Michael_Wittmann
- Lid
- RLS
- Lid
- RLS
- Lid
Tweede klas zijn deze dan? En eerste klas is daar ook nog aan te komen?Simon schreef:een ijzeren kruis is niet zo moeilijk, hier op het forum zijn er al een aantal verhandeld geweest, meestal tegen de 90€
Maar jullie raden het dus af om op ciney zoiets te gaan kopen?
- Lexy
- Lid
- RLS
- Lid
-
- Lid
Ja die voor rond de 90 euro zijn dan Ek 2e klasse. Het ijzeren kruis 1e klasse, daar is nog vrij gemakkelijk aan te komen, maar hij is wel iets duurder dan de 2e klasse!!RLS schreef:Tweede klas zijn deze dan? En eerste klas is daar ook nog aan te komen?Simon schreef:een ijzeren kruis is niet zo moeilijk, hier op het forum zijn er al een aantal verhandeld geweest, meestal tegen de 90€
Maar jullie raden het dus af om op ciney zoiets te gaan kopen?
Groeten R.
Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
- stengun
- Lid
- Contacteer:
Ik heb een origineel EK1 gekocht voor 55 euro, maar dat was op een verzamelbeurs in Utrecht, weinig militaria moet ik zeggen, maar er liggen goede, niet zo dure spullen tussen.
Er zullen wel geen SS uniformen zijn, maar ik adviseer om een keer daar rond te kijken, de beurs is 2 keer per jaar geloof ik.
Er zullen wel geen SS uniformen zijn, maar ik adviseer om een keer daar rond te kijken, de beurs is 2 keer per jaar geloof ik.
- Giel
- Lid
En mogen we die eens bekijkenstengun schreef:Ik heb een origineel EK1 gekocht voor 55 euro, maar dat was op een verzamelbeurs in Utrecht, weinig militaria moet ik zeggen, maar er liggen goede, niet zo dure spullen tussen.

-
- Lid
- Contacteer:
-
- Lid
- Contacteer: