Giel schreef:En mogen we die eens bekijkenstengun schreef:Ik heb een origineel EK1 gekocht voor 55 euro, maar dat was op een verzamelbeurs in Utrecht, weinig militaria moet ik zeggen, maar er liggen goede, niet zo dure spullen tussen.
Er zullen wel geen SS uniformen zijn, maar ik adviseer om een keer daar rond te kijken, de beurs is 2 keer per jaar geloof ik.
SS uniform informatie
-
FELIX
- Lid
Groeten R.
Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
Felix in columna sedet et cogitat: carpe diem.
- BBB
- Lid
- willysproject
- Lid
-
SignalH
- Lid
Als je niet aan reenacment of niet aan "modelbouw" op schaal 1/1 doet
, laat je repro beter links liggen. Elke Euro (zelfs eurocent), die je daaraan uitgeeft is er één teveel.
Voor een echte verzamelaar heeft het "stuk" niets met zeldzaamheid of geldelijke waarde te maken maar wel het feit dat het uit "de tijd" komt ongeacht wat het mag zijn.
Je kan perfect een "low budget" verzameling uitbouwen als je je goed documenteerd en de nodige tijd neemt.
Voor alle duidelijkheid, dan moet je wel niet aan bepaalde domeinen (SS, para, SAS, ...) wagen, maar een verzameling van papierwerk of kleine gebruiksvoorwerpen kan al heel boeiend of interessant zijn.
En je heb tenmiste iets echt en geen zielloos stuk dat er misschien op lijkt maar niet "de sfeer" zal scheppen.
Vriendelijke groeten,
Voor een echte verzamelaar heeft het "stuk" niets met zeldzaamheid of geldelijke waarde te maken maar wel het feit dat het uit "de tijd" komt ongeacht wat het mag zijn.
Je kan perfect een "low budget" verzameling uitbouwen als je je goed documenteerd en de nodige tijd neemt.
Voor alle duidelijkheid, dan moet je wel niet aan bepaalde domeinen (SS, para, SAS, ...) wagen, maar een verzameling van papierwerk of kleine gebruiksvoorwerpen kan al heel boeiend of interessant zijn.
En je heb tenmiste iets echt en geen zielloos stuk dat er misschien op lijkt maar niet "de sfeer" zal scheppen.
Vriendelijke groeten,
- BBB
- Lid
tot nu toe heb ik nog niks van repro gekocht hoor (en zal dat ook niet doen), massa's geld geef ik niet uit aan m'n hobby, dus ben ik zeer tevreden als ik een schuurvondst, boerderijvondst krijg (of ruil voor een fles wijn ofzo
) of bodemvondst.Regelmatig koop ik me wel wat. ik ben zo een zolder aant inrichten momenteel en daar zal niet direct heel dure spullen in liggen maar wat ik daar zal tentoon stellen zal iedere WOI en WOII geïntresseerde z'n aandacht trekken. Eenmaal opgepoetst en mooi tentoongesteld zal ik er veel voldoening aan hebben.
M'n bovo duitse helmen (gekregen) en m'n "haverschep en boerderijspeeltjes-duitse helmen bvb vind ik zo echt prachtdingen want er zit een verhaal achter. Maar aan uniformen heb ik me nog niet gewaagd en als ik zo hoor wat die soms moeten kosten ben ik best tevreden hoe m'n hobby zich momenteel ontwikkeld.
M'n bovo duitse helmen (gekregen) en m'n "haverschep en boerderijspeeltjes-duitse helmen bvb vind ik zo echt prachtdingen want er zit een verhaal achter. Maar aan uniformen heb ik me nog niet gewaagd en als ik zo hoor wat die soms moeten kosten ben ik best tevreden hoe m'n hobby zich momenteel ontwikkeld.
Am Ende steht der Sieg
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
Voorheen bekend als 'bollebekboerke' op dit forum
- willysproject
- Lid
SignalH schreef:Als je niet aan reenacment of niet aan "modelbouw" op schaal 1/1 doet, laat je repro beter links liggen. Elke Euro (zelfs eurocent), die je daaraan uitgeeft is er één teveel.
Vriendelijke groeten,
- SiNiStEr
- Lid
- Sbas
- Lid