DE HELM VRAAG

Algemeen over het verzamelen van asmogendheden militaria: waar moet je op letten, tips, naslagwerk
Gesloten
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

waarom is dat niet logisch ?

niet voor de door verkoop !
ik heb die dubbel decal ss helm toch niet gekocht ???

ik maak een pop met orgineel materiaal ! orgineel materiaal ziet er oud en gebruikt uit anders moet je alles repro pakken ! nou als alles er oud en gebruikt uit ziet ziet het er toch niet uit als je daar een nieuwe helm op doet ??
die moet er ook een beetje in het plaatje passen !

dat is de opzet van mijn fallschirmjager helm

het word me hier onderhand een verwijt dat ik een repro helm koop die er oud uit ziet !
godmejaar zeg wat een gedoe in eens !
Gebruikersavatar
Richard1976
Lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 14 apr 2005, 18:40
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Richard1976 »

Franz schreef:
Blijft nog altijd de vraag.
Waarom je een repro helm koopt of beter gezegd maakt,die 60j oud lijkt (met stempel)

Op een pop is niet logisch.
Dus???????
Mijn vraag staat ook nog open. Misschien kan je deze ook nog effe beantwoorden
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

topic kan opslot !
Gebruikersavatar
willysproject
Lid
Berichten: 716
Lid geworden op: 24 feb 2005, 23:20

Bericht door willysproject »

En verwijderen aub....
Franz
Lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 aug 2005, 18:52
Locatie: Emblem

Bericht door Franz »

killingspree schreef:waarom is dat niet logisch ?

niet voor de door verkoop !
ik heb die dubbel decal ss helm toch niet gekocht ???

ik maak een pop met orgineel materiaal ! orgineel materiaal ziet er oud en gebruikt uit anders moet je alles repro pakken ! nou als alles er oud en gebruikt uit ziet ziet het er toch niet uit als je daar een nieuwe helm op doet ??
die moet er ook een beetje in het plaatje passen !

dat is de opzet van mijn fallschirmjager helm

het word me hier onderhand een verwijt dat ik een repro helm koop die er oud uit ziet !
godmejaar zeg wat een gedoe in eens !
Origineel materiaal kan ook in "mint" staat aangetroffen worden.
En dat is niet zeldzaam.
Dus de reden dat die repro "oud" moet lijken is larie.

En waarom dat niet logisch is op een pop?
Omdat een pop een bepaalde periode uitbeeldt.
En die soldaten liepen in die periode niet rond met een helm die 60j oud lijkt.

Maar ik begrijp je standpunt wel.
Nadeel is dat jij mengt,repro,samen met origineel.
Jij koopt origineel een uniform die "versleten" is door de jaren heen en daar moet natuurlijk een pot bijpassen die een beetje overreenkomt met de pop onder andere.
Laatst gewijzigd door Franz op 22 aug 2005, 22:56, 1 keer totaal gewijzigd.
Franz
Lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 aug 2005, 18:52
Locatie: Emblem

Bericht door Franz »

Nou,als de topicstarter zelf al vraagt op een slotje,dan hoeft het voor Franz ook niet meer.
Gebruikersavatar
Richard1976
Lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 14 apr 2005, 18:40
Locatie: Roermond
Contacteer:

Bericht door Richard1976 »

Nog effe snel dan, voordat het slotje erop gaat.
Ik vind deze discussie veel te ver gaan. Als Niels zegt dat zijn repro FJ helm niet voor de doorverkoop is, moeten we daar op vertrouwen lijkt mij. Ik vind de verwijten aan het adres van Niels veel te ver gaan. Jullie allemaal hebben meegedaan aan deze discussie en zijn dus ook verantwoordelijk. Dit geldt natuurlijk ook voor mijn inbreng.
Gooi nu het slotje er maar op.
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

killingspree schreef:johan effe een vraag tussen door, stoor je je daar dan echt aan of leg je het langs je neer ?
ik zie ook wel eens dingen waar ik van zeg, tjonge tjonge maar dat zijn dan meestal dingen die echt niet kunnen zoals bijv. die adelaar ( wat ik nooit heb gezien maar wel ECHT een blunder is ! :D )

niels

Ik kan me daar echt aan storen.... vooral als ik dan mensen hoor die dat bewuste museum dan echt fantastisch vinden....

Goede voorbeelden hiervoor zijn Ste Mere Eglise en Bastogne.....

Wat je persoonlijk doet kan mij geen bal schelen.....
Dat men in een museum repro gebruikt ook niet echt, op voorwaarde dat het vermeld wordt.....
Dat men in een betalend museum de bezoeker voorhoudt dat ze een supercollectie bezoeken, daar heb ik moeite mee.......

Johan
29th Let's Go!!!!!
pionier
Lid
Berichten: 2104
Lid geworden op: 22 jun 2005, 20:49

Bericht door pionier »

En in Diekirch gebeurd dit niet wil je zeggen? Mensen die niet verzamelen willen gewoon zien hoe het werd gedragen en wat nu wat is dus lijkt het me niet erg om repro te zetten in een museum. Daarbij zijn enkele dingen niet te betalen en duurder dan 30000 euro.

Oja, en er bestaan ook nog wel kopieen die menig verzamelaar er niet uit haalt, zelfs als is de verzamelaar een zogenaamde 'prof'
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

Waarom repro helmen kopen, als je een FJ wil verzamelen moet je maar over het nodige geld beschikken!
Franz
Lid
Berichten: 159
Lid geworden op: 18 aug 2005, 18:52
Locatie: Emblem

Bericht door Franz »

sander vw schreef:Waarom repro helmen kopen, als je een FJ wil verzamelen moet je maar over het nodige geld beschikken!
Iedereen verzameld nog altijd hoe en wat hij wil Sander.
Wil Niels repro kopen,vanwege bepaalde persoonlijke redenen.
Dan is dat zijn goed recht.
Gebruikersavatar
Bert-Jan
Lid
Berichten: 2031
Lid geworden op: 04 nov 2004, 23:51
Locatie: Diepenheim
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 14 keer

Bericht door Bert-Jan »

Ik zouw het ook niet durfen een helm kopen voor 3500.

En dan later ontdekken dat het een repro is, of je moet er zo giga veel verstand van heben.
Gebruikersavatar
killingspree
Lid
Berichten: 1659
Lid geworden op: 21 nov 2004, 18:19
Locatie: None

Bericht door killingspree »

Waarom repro helmen kopen, als je een FJ wil verzamelen moet je maar over het nodige geld beschikken!


dat pappa en mamma jou geld met bakken toestoppen wil nog niet zeggen dat mijn pappa en mamma zo gek zijn !

ik denk dat ik hier effe HEEL duidelijk in kan zijn sander !! denk hier maar eens goed over na !

dank je wel franz, je was me voor met die opmerking !
Gebruikersavatar
Peter
Lid
Berichten: 2861
Lid geworden op: 24 okt 2003, 21:44
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door Peter »

Tja, ik werk in 3 ploegen en ik leg ook niet even snel duizenden euro neer voor een helm... repro is geen optie, dus dan maar doorsparen tot ik het geld heb. Is het onbetaalbaar dan houdt het op! Ik verbaas me geregeld hoe gemakkelijk er over enorme bedragen gepraat wordt.. "kost maar 1299,99 euro... " nou, daar moet ik me de pleures voor werken! Hoe dan ook, de keuze om repro te gebruiken als alternatief is een keuze die ik begrijp, maar die niet mijn keuze is. Voor mij dus niet zo'n M42 jumpsuit en D-bale helm... tegen de tijd dat ik dat soort pecunia bij elkaar heb geschraapt is het alweer in prijs verdrievoudigd... dan maar niet, het is niet anders. Ik ben per slot van rekening geen miljonair!
Daar is 'ie weer!
sander vw
Lid
Berichten: 1687
Lid geworden op: 06 mei 2004, 19:27
Locatie: belgie

Bericht door sander vw »

killingspree schreef:
Waarom repro helmen kopen, als je een FJ wil verzamelen moet je maar over het nodige geld beschikken!


dat pappa en mamma jou geld met bakken toestoppen wil nog niet zeggen dat mijn pappa en mamma zo gek zijn !

ik denk dat ik hier effe HEEL duidelijk in kan zijn sander !! denk hier maar eens goed over na !

Heb ik een para helm misschien? :?

Ik vind mijn mening goed, en ik hoef er niet over te denken!
Gesloten