Alvast bedankt.

Hallo Arie, deze zijn niet van mij maar ik probeer voor iemand anders wat info in te winnen.arie schreef:Hoi Rene
In de oorlog werd veel aan marsen en sport gedaan er waren de jaarlijkse afstandmarsen, bloembollenmarsen, kerstmarsen, velddagen, sportkampen en nog veel meer.
Dit is een prijs die bij een van de sportkampen behaald is.
Hoe wat en waar is wel uit te zoeken maar dat kost wel tijd en wat moeite als het nog terug te vinden is.
Groetjes Arie
Mocht je het ooit weg willen doen of willen ruilen hou ik mijn aanbevolen.
Zou moei in mijn verzameling passen.
Al even opmerkelijk is het 'Beverloo'. Volgens mij gaat het hier over het Belgische Beverlo (bij Leopoldsburg), waar een grote militaire basis lag (en ligt). De 12. SS Pz div Hitlerjugend is er in 1943 nog geformeerd.kokstok schreef: Dat van die bloembollen marsen e.d. wist ik wel alleen bij deze prijzen valt mij de term "luftgau" op dat is toch een duitse term en dat op een toch nederlandse prijs/medaille dat heb ik nooit eerder gezien.
Zo ver ik weet mochten er pas 'Germaanse' jeugdgroeperingen aan de Weersportkampen deelnemen vanaf maart 1943, en ik denk ook niet dat die buiten de grenzen van Duitsland werden gehouden.arie schreef:Hoi Rene
duitse term, Jawel dat kwam wel vaker voor.
Ook waren er Germaanse weersportkampen en waarschijnlijk dat die ook in Belgische Beverlo plaats hebben gevonden.
Heel misschien dat ik wat op datum terug kan vinden in volk en vaderland of ander blad maar dan moet ik daar wel voor spitten in de verzameling, en hopen dat er iets over geschreven is toen.
Of misschien dat onze zuiderburen wat kunnen vinden/weten 25-9-1941 Beverlo
Groet, Jan
Heeft u vriend messchien wat meer informatie? Wat was er in Beverloo op 25 september 1941? Was er messchien een NSKK opleidingsschool in Beverloo?Mooyman schreef:Alle "credit" gaan naar een goede vriend van me daar ik bij hem deze informatie inwon, het gaat hier hoogstwaarschijnlijk om twee Nederlandse NSKK sportprijzen.
Mocht de kennis van jou Rene, die ze in zijn bezit heeft, er mogelijk afstand van willen doen dan mag je ook mij, na Arie natuurlijk, altijd een PBtje doen.
Zal hem eens mailen, misschien dat hij meer informatie kan geven.Michael schreef:Heeft u vriend messchien wat meer informatie? Wat was er in Beverloo op 25 september 1941? Was er messchien een NSKK opleidingsschool in Beverloo?Mooyman schreef:Alle "credit" gaan naar een goede vriend van me daar ik bij hem deze informatie inwon, het gaat hier hoogstwaarschijnlijk om twee Nederlandse NSKK sportprijzen.
Mocht de kennis van jou Rene, die ze in zijn bezit heeft, er mogelijk afstand van willen doen dan mag je ook mij, na Arie natuurlijk, altijd een PBtje doen.
Mooyman schreef:Zal hem eens mailen, misschien dat hij meer informatie kan geven.Michael schreef:Heeft u vriend messchien wat meer informatie? Wat was er in Beverloo op 25 september 1941? Was er messchien een NSKK opleidingsschool in Beverloo?Mooyman schreef:Alle "credit" gaan naar een goede vriend van me daar ik bij hem deze informatie inwon, het gaat hier hoogstwaarschijnlijk om twee Nederlandse NSKK sportprijzen.
Inderdaad Hans, een echte Hageneeshanzel schreef:Mooyman schreef:Zal hem eens mailen, misschien dat hij meer informatie kan geven.Michael schreef: Heeft u vriend messchien wat meer informatie? Wat was er in Beverloo op 25 september 1941? Was er messchien een NSKK opleidingsschool in Beverloo?
Dat zijn hele mooie itemsMooyman, ik neem aan dat deze vriend in Den Haag woont