Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik heb deze Edelweiss al ongeveer 2 jaar in het bezit, en ik vraag me nou toch eens af, of deze origineel is, of niet...
De reden dat ik twijfel is, als ik deze vergelijk met andere Edelweiss insignes, dat deze anders is qua stof.
Hier de foto's,
Aan de bovenkant van het Edelweiss insigne zit een soort ijzerdraad.
De laatste keer dat ik bij je ben geweest heb ik hem mogen aanschouwen en vertelde je toen dat het een origineel exemplaar is.
Waarde ligt, naar gelang de staat, zo rond de 30 euro.
Mooyman schreef:De laatste keer dat ik bij je ben geweest heb ik hem mogen aanschouwen en vertelde je toen dat het een origineel exemplaar is.
Ja, was mij toen verteld, maar ik heb toen daarna nooit een gezien met dezelfde soort stof, en aangezien hij misschien de deut uitgaat, wil ik het toch nog even zeker weten. Een second opinion dus
Is dit misschien een zeldzamere soort...?
Wees gerust Bjorn zo op het oog ziet hij er goed uit (voorbehoud hou ik altijd vanwege de tegenwoordige uitstekende namaak).
Er zijn bijna evenzovele varianten van deze emblemen als dat er fabrieken zijn die ze gemaakt hebben. Sterker nog in zowel Oostenrijk als Zwitserland zijn zelfs Wo2 aanmaak versies tot na Wo2 gebruikt en nog steeds worden bij het opruimen van oude fabriekspartijen hele dozen gevonden. Nadeel hiervan is ook weer dat heel veel namaak en naoorlogse vraianten als Wo2 varianten worden verkocht. Maar dat geld tegenwoordig voor bijna alles.
Zoals ik al zei, 100% origineel Bjorn, mocht je hem wel weg doen dan kan je mij altijd een PBtje sturen, heb eventueel nog een interessant Kriegsmarine ruil object voor je .
Mooyman schreef:Zoals ik al zei, 100% origineel Bjorn, mocht je hem wel weg doen dan kan je mij altijd een PBtje sturen, heb eventueel nog een interessant Kriegsmarine ruil object voor je .
Ik heb misschien ook nog wel interesse!!! Maar eerlijk is eerlijk: Mooyman eerst