Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
vraagje !
het koord op een duitse schirmutze, is dit alleen voor parade of niet ?
ik dacht van niet.
ik dacht dat deze ook gewoon veld gedragen werden
heeft iemand foto's van luftwaffe officieren die dit koord op de mutz hebben in het veld ?
Ik moet er wel bijzeggen dat op de meeste foto's met Schirmmutze het koordje niet gedragen wordt (zie de adonis hieronder). Veronderstellend dat dit voor een opstelling met mannequin is: als je het koordje al hebt kan je het eraan laten, als je het niet hebt, hoef je het niet te kopen
Tim schreef:Ik moet er wel bijzeggen dat op de meeste foto's met Schirmmutze het koordje niet gedragen wordt (zie de adonis hieronder). Veronderstellend dat dit voor een opstelling met mannequin is: als je het koordje al hebt kan je het eraan laten, als je het niet hebt, hoef je het niet te kopen
Op deze foto gaat het om een manschappen/onderofficiers schirmmutze, zie zijn koppel.
Manschappen/onderofficiers schirmmutze hadden een leder kinband en officieren een zilver koord.
Mooyman schreef:Op deze foto gaat het om een manschappen/onderofficiers schirmmutze, zie zijn koppel.
Manschappen/onderofficiers schirmmutze hadden een leder kinband en officieren een zilver koord.
OK, vandaar dus dat deze er wel zal zijn, maar moeilijk zichtbaar zoals Franz zegt.
oke dus dan zit ik met mij zweidorn riem goed ! en mijn zilvere koord
ik begon te twijfelen en daar roel zijn boek terug wou van de luftwaffe zat ik effe zonder hahahaha en het is uiteraard zijn goed recht, het immers zijn boek ahha
niels
nog meer mensen foto's van veld gedragen mutzen met koord ?