Prijs originele kinriem...
- SiNiStEr
- Lid
Prijs originele kinriem...
Wat is ongeveer de prijs van een originele Duitse kinriem met R.B.N. stempeling erop?
'In war, truth is the first casualty.' - Aeschylus
-
- Lid
als je geluk hebt 30 euro
anders zul je het hier moeten mee doen
http://www.wehrmacht-awards.com/forums/ ... p?t=114938
- Mooyman
- Lid
sander vw schreef:als je geluk hebt 30 euro
Dan moet je wel bijzonder veel geluk hebben Sander, normaliter koop je dan een kopie.
Prijzen, als je een origineel tegen komt, variëren tussen de 75 en 100 euro, naar gelang de staat natuurlijk.
Vond afgelopen zaterdag, na meer dan twee jaar zoeken, eindelijk een exemplaar voor een van mijn helmen.
Collector of uniforms of the enemy
- SiNiStEr
- Lid
Nou dat heb ik dan zeker!!! Het is namelijk zo dat ik vanmiddag weer een keer, na lange tijd, mijn 2 Nederlandse helmen aan het bekijken was en voor het eerst sinds ik ze binnen heb gekregen(meer dan een jaar terug) ook eens de kinriemen en toen zag ik dus dat een kinriem gestempeld was en dacht: "Hey, maar Nederlandse kinriemen zijn over het algemeen niet gestempeld toch?" Toen zag ik dat het een R.B.N. nummer was. Een Duitse kinriem dus.
:D:D
Het betrof overigens een Nederlandse helm welke zwart was overgeschilderd maar de zwarte verf is er alweer redelijk afgeschuurd waardoor de appelgroene Nederlandse verf weer naar boven komt. Het binnenwerk zit er nog erg mooi in en je kunt op de voorkant precies zien waar de plaat met Nederlandse leeuw gezeten heeft. Dat zwart overschilderen is dus door de Duitsers gedaan en deze hebben het toentertijd dus ook nodig gevonden er een nieuwe (Duitse) kinriem in te zetten waar ik dus nu heel erg blij mee ben, zeker daar ik deze mooie en interessante helm een jaar terug voor een spotprijsje heb gekocht.

Het betrof overigens een Nederlandse helm welke zwart was overgeschilderd maar de zwarte verf is er alweer redelijk afgeschuurd waardoor de appelgroene Nederlandse verf weer naar boven komt. Het binnenwerk zit er nog erg mooi in en je kunt op de voorkant precies zien waar de plaat met Nederlandse leeuw gezeten heeft. Dat zwart overschilderen is dus door de Duitsers gedaan en deze hebben het toentertijd dus ook nodig gevonden er een nieuwe (Duitse) kinriem in te zetten waar ik dus nu heel erg blij mee ben, zeker daar ik deze mooie en interessante helm een jaar terug voor een spotprijsje heb gekocht.

- SiNiStEr
- Lid
Mijn Duitse, tot voor nu kinriemloze, M42 helm heeft dus nu een mooie orginele kinriem al zou ik bij eventuele verkoop de Duitse kinriem weer terug zetten in de Nederlandse helm waar hij al sinds de oorlog in zat. Maargoed denk toch dat ik de M42 en de Nederlandse helm niet snel zal verkopen.