Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ik had een vraag naar aanleiding van 2 fotos die in mijn bezit zijn.
Op de eerste foto staat, naar ik vermoed, een HJ lid. Weet iemand wat de 2 insignia's betekenen die hij draagt? Dus de insignia's aan de rechterkant van de foto.
De tweede foto laat een man in uniform zien waarvan ik vermoed dat hij bij de "custom officials" hoort. Hier kwam ik achter nadat ik op germanmilitarie het volgende uniform zag: http://www.germanmilitaria.com/WaffenSS ... 17552.html
Kan iemand dit bevestigen en heeft iemand meer informatie over deze custom officials?
Hallo Marien
De man op de tweede foto is inderdaad een douanebeambte.
De insignia op de eerste foto heb ik het raden naar. Misschien werkte hij in een FLAKstelling ofzo?
Het lijkt wel of er bij de 1e foto op de band met het swastika getekend is met zwart potlood ofzo Alles wat wit is lijkt grof ingekleurd met zwarte strepen!
John Rambo schreef: Ja klopt, goed gezien. In de tijd heeft iemand de swastika bewerkt. Het is volgens mij geen potlood, het zijn inkervingen van een mesje.
Desondanks blijft het een mooie foto (bijna A4 formaat).
Ja inderdaad potlood zou te dik zijn . Waarom zou men dit gedaan hebben?