Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Plaats reactie
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Hij kent het trucje met de talkpoeder dus ook....
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

viny schreef:Sorry Luc, wist niet dat deze van jou was, wel jammer dat je het zakje mee verkoopt voor origineel terwijl er twijfel is.
Viny lees mijn post eens goed,

''Maar de mensen die nu gereageerd hebben met E-mail naar mij die heb ik al verteld dat het misschien repro is.''
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Gelukkig maar, oplichters op dit forum zijn niet gewenst :)
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Ik help liever mensen dan mensen oplichten.
Zoals bijvoorbeeld hier hehe,

http://verzamelen.marktplaats.nl/milita ... html#photo
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Yannick S.
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 19 sep 2006, 20:27

Bericht door Yannick S. »

Ik weet niet of dit hier juist is maar toch, is dit een originele? Ik heb niet zoveel verstand van parahelmen.

Originele parahelm
Gebruikersavatar
Luc J.
Lid
Berichten: 745
Lid geworden op: 08 feb 2007, 17:52
Locatie: Limburg!
Contacteer:

Bericht door Luc J. »

Mooie helm! hopelijk is die orgineel anders heeft die man met het bod van 500 euro een probleem.. ;)
June 6, 1944, Norman Cota: “Well, Goddamn it then, Rangers, lead the way!”
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Lijkt me fake, en dat niet zozeer vanwege de helm, maar om de beschrijving en zijn andere advertenties. Dit komt gewoon niet serieus over, en ook vind ik de beschadeging bij de markering verdacht.
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

sobel schreef:Lijkt me fake, en dat niet zozeer vanwege de helm, maar om de beschrijving en zijn andere advertenties. Dit komt gewoon niet serieus over, en ook vind ik de beschadeging bij de markering verdacht.
In die richting dacht ik ook Ben. Op de helm is haast niets aan de merken. Zo kun je over markings bijna nooit meer een uitspraak doen NA BoB, SPR etc. Westinghouse jump liner lijkt trouwens een mooie late originele. Als je een fixed bale shell hebt met M1C straps moet je héél erg goed naar de bar tack kijken en of deze niet van een M1C swivel bale zijn afgesneden en op de fixed bale zijn gelijmd. Van een foto is dit altijd erg moeilijk te zien.
Gebruikersavatar
Shifty
Lid
Berichten: 2215
Lid geworden op: 31 okt 2004, 22:10
Locatie: Heist od Berg - België
Contacteer:

Bericht door Shifty »

Loek D. schreef:
sobel schreef:Lijkt me fake, en dat niet zozeer vanwege de helm, maar om de beschrijving en zijn andere advertenties. Dit komt gewoon niet serieus over, en ook vind ik de beschadeging bij de markering verdacht.
In die richting dacht ik ook Ben. Op de helm is haast niets aan de merken. Zo kun je over markings bijna nooit meer een uitspraak doen NA BoB, SPR etc. Westinghouse jump liner lijkt trouwens een mooie late originele. Als je een fixed bale shell hebt met M1C straps moet je héél erg goed naar de bar tack kijken en of deze niet van een M1C swivel bale zijn afgesneden en op de fixed bale zijn gelijmd. Van een foto is dit altijd erg moeilijk te zien.
Inderdaad, volgens mij staat die man ook bekend als de 'easy_green' van Nederland. Originele helmen verkloten met al dan niet repro onderdelen en ze dan een 'verouderingsbeurt' geven. Mooi laten liggen als je het mij vraagt.
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Loek D. schreef:
sobel schreef:Lijkt me fake, en dat niet zozeer vanwege de helm, maar om de beschrijving en zijn andere advertenties. Dit komt gewoon niet serieus over, en ook vind ik de beschadeging bij de markering verdacht.
In die richting dacht ik ook Ben. Op de helm is haast niets aan de merken. Zo kun je over markings bijna nooit meer een uitspraak doen NA BoB, SPR etc. Westinghouse jump liner lijkt trouwens een mooie late originele. Als je een fixed bale shell hebt met M1C straps moet je héél erg goed naar de bar tack kijken en of deze niet van een M1C swivel bale zijn afgesneden en op de fixed bale zijn gelijmd. Van een foto is dit altijd erg moeilijk te zien.
Hey Loek, Drukkers passen niet onder een fix bail door. Dit kan dus amper of je moet de drukker eruit slopen.

btw kijk eens naar de binnenkant van de helm, de achterste bevestiging van de a strap. Die a washer lijkt veel nieuwer als de gene die onderop zit!

mvg
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
jeroen wo2
Beste Signature 2008
Beste Signature 2008
Berichten: 2210
Lid geworden op: 25 mar 2006, 12:12
Locatie: Zuid-Holland

Bericht door jeroen wo2 »

Volgens mij is dit niet uit Wo2?

Marktplaats.nl Duitse Kepie

//edit:
Even de link ingekort. ;)

Groet,

Dodo
Never Back Down
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Sovjet WOII patronentas + riem

Bericht door asjemenou »

Op Marktplaats staat een advertentie van een Russische WOII patronentas; http://verzamelen.marktplaats.nl/milita ... staat.html .

Afbeelding

Kan eventueel worden gekocht in combinatie met een Russisch koppelslot + riem uit WOII. Daarmee doelt de verkoper op de riem op onderstaande foto.

Afbeelding

Prijs voor de patronentas is 50 Euro, voor de riem 55 Euro. Flink prijsje mag ik wel zeggen. Om te beginnen, de patronentas voor de Mosin Nagant patronenclips is een naoorlogs model en kan dus nooit WOII gedateerd zijn. Hetzelfde geldt voor de riem met het koppelslot. Deze is ook naoorlogs. De riem is van leer dus zal een zestiger jaren model zijn. De gezamenlijke waarde zal zo'n 25 a 30 Euro zijn.
Ik heb de verkoper gemaild dat ik interesse heb maar dat ik wil weten of dat er stempels in de patronentas staan. Ik ben benieuwd naar zijn antwoord.
Gebruikersavatar
Haplo
Lid
Berichten: 3616
Lid geworden op: 03 okt 2005, 17:39
Ontvangen: 1 keer

Bericht door Haplo »

jeroen wo2,
Kan jij die link eens flink inkorten?
Ik moet een end overzij scrollen waar je beroerd van wordt. :P

Dit kan je doen door het volgende te doen:
stukje tekst zoals duitse kepie
Wel allemaal aan elkaar schrijven.
Mvg/Best regards, Sipke
Telemark
Lid
Berichten: 628
Lid geworden op: 30 aug 2006, 22:18

Bericht door Telemark »

http://verzamelen.marktplaats.nl/milita ... l?89756688

De wehrpassen zijn er niet echt mooier op geworden :P
Axis vs Allied
Lid
Berichten: 110
Lid geworden op: 22 mar 2007, 13:23
Locatie: Friesland

Bericht door Axis vs Allied »

Ik ben ook benieuwd naar zijn antwoord, asjemenou. Zou je verslag kunnen doen?
[Gezocht]: Heer uitrusting
Plaats reactie