Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Plaats reactie
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Miskoop of niet?!

Bericht door asjemenou »

Auke schreef:
asjemenou schreef:Op zich heeft de bieder van 83 Euro dus geen miskoop gedaan alleen hij heeft een onverleende orde gekocht en daar is de prijs dan ook naar.
Deze orde heeft productienummer 1604. Toevallig is er op een ander forum een man met de echte orde met nummer 1604. Het is dus een neppe.
Het zou voor het eerst zijn dat ik van een kopie van deze orde hoor maar wie weet. Het is tenslotte een kostbare geschiedenis om dit te doen. De bijbehorende verleningsboekjes worden echter wel op grote schaal vervalst. Elke serieuze verzamelaar van Sovjet onderscheidingen weet dit en weet ook dat het bijna onmogelijk is om een verleende 2e klasse te krijgen. Dus als je er één koopt dan weet je dat de kans zeer groot is dat je een niet verleende koopt. Dit gegeven kan de prijs van deze orde enorm beïnvloeden.
Dat er gerommeld kan zijn met de verleningsnummers dat kan natuurlijk wel. Nummers zijn op te vullen met zilversoldeer en daarna kan je de achterkant vlak polijsten. Vervolgens grafeer je weer een nieuw serienummer in de orde. Dit truukje gebeurd zeer veel met medailles. Dan heb je dus met een vervalsing te maken maar niet met een kopie.
Het zou erg stom zijn van een vervalser om het serienummer van een bepaalde orde te veranderen in een reeds bestaande en geregistreerde orde. Een beetje vervalser onderzoekt wel welk nummer te vervalsen is en welke niet.
Nogmaals het is bekend bij de verzamelaars van Sovjet onderscheidingen dat verleende 1e en 2e klasse van deze orde bijna niet te vinden zijn.
Deze orde staat dan ook zo te boek; "This order can only be categorized as "buyer beware!"
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Bericht door Erik S. »

Binnenwerk is over geschilder, CHeck de rand op de 2e foto daarvoor. Voor de rest lijkt hij me wel ok en mooi gebruikt. Alleen kunnen swivel bale helmen pas rond november 44 geproduceerd zijn en kunnen daardoor niet in market garden gebruikt zijn(september 44).

Voor de rest wel een leuke helm.

Mvg Erik
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
leieboordbewoner
Lid
Berichten: 609
Lid geworden op: 07 dec 2005, 14:34
Locatie: Oeselgem a/d Leie (B)
Contacteer:

Bericht door leieboordbewoner »

Als je één van de woorden Market Garden, Ardennenoffensief, D-Day, zoldervonst, gekregen van een boer, enz vind in een zin mag je al beginnen oppassen.... Koop het object, niet het verhaal! (zoals hier al meermaals gezegd is...)
For King & Country
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Waffenambt schreef:Binnenwerk is over geschilder, CHeck de rand op de 2e foto daarvoor. Voor de rest lijkt hij me wel ok en mooi gebruikt. Alleen kunnen swivel bale helmen pas rond november 44 geproduceerd zijn en kunnen daardoor niet in market garden gebruikt zijn(september 44).

Voor de rest wel een leuke helm.

Mvg Erik
Sorry Erik...
Front seam swivel bale is al in 1943 in productie genomen. Kan dus best al in '43 gemaakt zijn. Er is alleen geen fotografisch bewijs van swivel bale op Market Garden.
Rear seam begon in november '44.
Ziet er gewoon leuk uit hoor :wink:
Laatst gewijzigd door Loek D. op 02 dec 2006, 14:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Loek D. schreef: Front seam fixed bale is al in 1943 in productie genomen.
De productie van front seam fixed bale M1's is in 1941 al begonnen..

Swivel Bales Nov 1943..
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Jonhy Frost
Lid
Berichten: 1094
Lid geworden op: 12 feb 2006, 17:49
Locatie: Schimmert (Z-Limburg)

Bericht door Jonhy Frost »

Ik geloof dat loek zich vergist, hij bedoeld swivel...
Remember, behind the enemy lines you can only trust in three things...
Your squad, your weapon and your God.
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Michiel M. schreef:
Loek D. schreef: Front seam fixed bale is al in 1943 in productie genomen.
De productie van front seam fixed bale M1's is in 1941 al begonnen..

Swivel Bales Nov 1943..
Sorry, ja dat bedoelde ik eigenlijk. Thanks! Heb het nu verandert.
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Airborne helm

Bericht door asjemenou »

Leuke helm. Zijn er hier ook potentiële kopers onder de US airborne verzamelaars? Het blijft natuurlijk een leuk alternatief.
Ik weet niet of hoezeer de verkoper aan de prijs vasthoudt maar voor die prijs ging ik 'm dus echt halen. Ondanks dat het in België is.
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Re: Airborne helm

Bericht door Loek D. »

asjemenou schreef:Leuke helm. Zijn er hier ook potentiële kopers onder de US airborne verzamelaars? Het blijft natuurlijk een leuk alternatief.
Ik weet niet of hoezeer de verkoper aan de prijs vasthoudt maar voor die prijs ging ik 'm dus echt halen. Ondanks dat het in België is.
Ik heb liever een Fixed bale met Westinhouse jump liner op mijn trooper's kopje. Swivel bale (deze M1C) is waarschijnlijk pas na Market Garden gebruikt.
Boven 1000,- voor een helmpje? Misschien als ik nog eens een D-loop tegenkom :bonk:
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4873
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 99 keer

Re: Airborne helm

Bericht door asjemenou »

Loek D. schreef:Ik heb liever een Fixed bale met Westinhouse jump liner op mijn trooper's kopje. Swivel bale (deze M1C) is waarschijnlijk pas na Market Garden gebruikt.
Boven 1000,- voor een helmpje? Misschien als ik nog eens een D-loop tegenkom :bonk:
Denk je die ooit nog te kunnen vinden? Daarom schrijf ik al in mijn eerste reactie, deze helm zou een leuk alternatief kunnen zijn.
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Ik wil eerst wel eens detail foto's zien...
Boven 1000,- voor een helmpje? Misschien als ik nog eens een D-loop tegenkom
Loek, D-bales zijn bijna niet meer te vinden. De meesten zitten bij de verzamelaars.
En als je er een vindt, reken dan maar dat je meer dan 3500 euro kwijt bent..

Je AB wilt sparen maar je bent te beroerd om meer dan 1000 euro voor een complete helm neer te leggen...
Goedkoper vind je ze tegenwoordig niet!!!

1100 euro is een redelijke prijs.
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Michiel M.
Lid
Berichten: 2466
Lid geworden op: 29 okt 2004, 17:01
Locatie: Beek en Donk
Contacteer:

Bericht door Michiel M. »

Heb zojuist foto's van de verkoper gehad:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Ziet er goed uit!
At the going down of the sun and in the morning,
We will remember them.
Gebruikersavatar
Loek D.
Lid
Berichten: 2353
Lid geworden op: 11 feb 2006, 07:38
Locatie: Schimmert (Z.Limburg)

Bericht door Loek D. »

Michiel M. schreef: Je AB wilt sparen maar je bent te beroerd om meer dan 1000 euro voor een complete helm neer te leggen...
Goedkoper vind je ze tegenwoordig niet!!!

1100 euro is een redelijke prijs.
Ik neem genoegen met een Westinhouse jump liner met fixed bale :)
100% correct en lekker goedkoop (250,-).
Gebruikersavatar
Daan S.
Lid
Berichten: 971
Lid geworden op: 10 mar 2004, 21:48

Bericht door Daan S. »

Loek D. schreef:Ik neem genoegen met een Westinhouse jump liner met fixed bale :)
100% correct en lekker goedkoop (250,-).
Ik persoonlijk noem dat geen Airborne helm (dus niet 100% correct). Een liner waar geen A yokes inzitten zie ik ook niet meer als een 'Jump Liner', en ieder ander ook niet als deze in een shell zit, de liner is dan namelijk ook niet herkenbaar als zijnde 'jump liner'.
Plaats reactie