Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Gebruikersavatar
Timster
Lid
Berichten: 229
Lid geworden op: 19 mar 2013, 18:19

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Timster »

Smart is hij wel. Ligt meer aan mezelf ;-)
Gebruikersavatar
patrickh
Lid
Berichten: 4829
Lid geworden op: 31 dec 2003, 20:21
Locatie: nederland
Gegeven: 92 keer
Ontvangen: 61 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door patrickh »

Helaas fantasie...
Bijlagen
nep.jpg
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door uniformverzamelaar »

Op catawiki veiling Militariaveiling (WO I 1900-1918) worden momenteel 2 Belgische steken aangeboden waarvan beweerd wordt dat er 1 van een generaal is en de andere van een hoger officier.

Geen van beide steken is militair, maar moeten toegeschreven worden aan de burgerij.

De veilingmeester is ook op de hoogte gebracht. Eens kijken wat ze ermee gaan doen :?
Dus mocht er interesse zijn weet dan dat je geen militaire zaken koopt.
187.jpg
188.png
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Schijnwerper »

[quote="uniformverzamelaar"]Op catawiki veiling Militariaveiling (WO I 1900-1918) worden momenteel 2 Belgische steken aangeboden waarvan beweerd wordt dat er 1 van een generaal is en de andere van een hoger officier.

Geen van beide steken is militair, maar moeten toegeschreven worden aan de burgerij.

De veilingmeester is ook op de hoogte gebracht. Eens kijken wat ze ermee gaan doen :?
Dus mocht er interesse zijn weet dan dat je geen militaire zaken koopt.


catawiki is echt lachen soms, wat ze zoal beiden op een eenvoudig Duits March compass....haha ja ja goede investering ja :lol: Of voor een DDR lamp etc. Wat je daar zoal aan achterlijke biedingen tegen komt :bonk: Sommige doen maar wat, een dummy test lijkt het wel soms . Ook de vele honderden commentaren feedback heb ik eens door gelezen.
Ja vlag is goed....zeker origineel maar veel te duur gekocht... :P
U zegt zei dat het mes dolk zeldzaam is? Nu staat heeft u er gewoon weer een te koop? Haha man man.

Zo kan ik nog wel even door gaan zo triest....
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door uniformverzamelaar »

Ik moet wel zeggen dat de veilingmeester mij gisteren gecontacteerd heeft en dat de 2 loten van de veiling zijn genomen. (heb dit wel niet gecontroleerd !!)
Ik heb hem duidelijk uitgelegd waarom deze geen militaire steken waren.

Nu heb ik ook vernomen dat de verkoper van deze steken deze vorige maand op een veiling in Nederland heeft gekocht en dat deze daar omschreven waren als militaire steken. Ik kan dat beamen omdat ik ook de veilingcatalogus van de veiling heb ontvangen. Maar had dadelijk geen link ermee gelegd.

Dat is dus ook een positief teken dat vanuit de veilingmeester of Catawiki komt.
Dat moet dan ook geschreven worden.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door asjemenou »

Op Marktplaats kwam ik deze advertentie van een Leica (Zorki) fotocamera tegen; https://www.marktplaats.nl/a/verzamelen ... ousPage=lr .
Volgens de advertentie zou het om een Russische Zorki camera gaan welke is omgebouwd naar een Duitse Leica camera voor de Kriegsmarine. De camera is immers voorzien van een Kriegsmarine merk. Ik kan het even niet meer volgen. :?

Eigenlijk is het andersom. De Russen hebben na de oorlog de Duitse Leica 35 mm. fotocamera gekopieerd onder de naam Zorki; https://en.wikipedia.org/wiki/Zorki .
De aangeboden camera is niet eens een Zorki, laat staan een Leica. Het is een goedkope kopie waarmee waarschijnlijk niet eens te fotograferen is.
Ik heb deze goedkope kopie camera wel eens te koop gezien op een beurs. Ze zijn meestal voorzien van een Luftwaffe of Kriegmarine merk o.i.d.
Op zich is er niets mis mee wanneer je zo'n kopie koopt. Het is een goedkoop alternatief voor een dure originele Leica II 35 mm. fotocamera. Ook zonder Luftwaffe of Kriegsmarine merk zijn deze Leica camera's gewild bij verzamelaars van fotocamera's.
Betaal dus niet teveel voor zo'n kopie camera. € 75,00 vind ik al een fors geboden bedrag.
Schermafbeelding 2018-02-20 om 00.26.17 kopie.jpg
leica.jpg
leica2.jpg
leica3.jpg
leica4.jpg
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Erik »

Even een verzamelaar aan het woord, op de vraag of het normaal is dat je voor een paar honderd dollar een oorlogs-gestempelde messing Leica kunt kopen.
www.johanniels.com schreef:First of all, if it is too good to be true, it probably isn't true to begin with. Take that as a guideline and the majority of 'rare Leicas' is out the door, simply because they can be had for USD 100-200 Buy It Now price at eBay or Craigslist. It gets more difficult after that.

Second, Leica never produced a brass camera. Their cameras were either Black Paint or Chrome, and a very small number with specific serial number range was delivered in Military Gray to the German Navy and Army. So forget about all those gold looking cameras, they are polished brass FEDs and Zorkis.

Third, Leica never produced any gold cameras, apart from the three rare Luxus Leicas, of which two are unaccounted for. If you do come across an actual gold Leica, it's been replated by some strange fellow from Poland, who also gold-plates Canons, Ricohs, Contaxes and whatever. Prices are through the roof, and the original camera most of the time is worth a few hundred dollars tops, while the super-thin gold plating them has diminished that value, not added any value to it.

Fourth, Leica never produced a camera with a 'Kriegsberichter' inscription, with an eagle-and-swastika lens cap, with a submarine engraved on the top plate, no Olympia 1936 camera, or any other nice creative invention.

Fifth, if it is covered in something funky like wood veneer, it's a fake. The majority of Leicas was covered in vulcanite, it resembles leather by structure but actually is a hard baked sort of rubber that is applied to the body shell while hot. Some cameras later were re-covered in leather or leather-look coverings. There's even companies that supply these replacement covers, I like Hugo Studio for their service and ever expanding catalog of nice camera coverings.

Last, to even tell the FEDs from the Zorkis: look at the camera on the top of the page. Can you see the smooth black 'collar' around the lens mount, and the smooth black rims that divide the vulcanite gripping and the metal bottom and top plates? Only Zorkis had that!
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door asjemenou »

Mooie aanvulling Erik.
De prijs loopt nog steeds op. :roll:
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Gebruikersavatar
Erik
Beheerder
Beheerder
Berichten: 5187
Lid geworden op: 20 aug 2004, 21:52
Locatie: Veluwe
Gegeven: 7 keer
Ontvangen: 51 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Erik »

asjemenou schreef: De prijs loopt nog steeds op. :roll:
Woeha! Tijd om de zolder eens leeg te halen :lol: :lol: :lol:
BSM Williams in <it ain't half hot, mon>:
"Oh dear. How sad. Never mind."
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door LDO »

Rotkop.jpg
11 mensen die de add bewaard hebben en een vraagprijs van 180,-.
Niet doen hoor!
Authentieke Zimmermann petdoodskopjes hadden GEEN ronde splitten!
Dit is de conus stijl variant die vreselijk veel nagemaakt is, waaronder ook enkele nagenoeg perfecte, dus begin hier sowieso niet aan tenzij je je heel goed ingelezen hebt...
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door CollectorWo2 »

En spelfout in de titel..
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door LDO »

Deze moet wel haast uit het wonderwater van Lourdes gehengeld zijn.
Een Ridderkruis dat na ruim 70 jaar onderwater er zo uit weet te komen...
Dat is...
een wonder...

Of er was een teleurgestelde verzamelaar die zijn als origineel gekochte namaak kruis een maand terug zo de plomp in heeft gekeild...
Waarna een magneetvisser op het verkeerde been gezet werd.

Het blijft speculeren.

Ik hoop maar dat het hoogste bod een geintje is...
RK.jpg
RK2.jpg
Gebruikersavatar
WO2NLLzoeker
Lid
Berichten: 372
Lid geworden op: 03 dec 2017, 14:23
Gegeven: 5 keer
Ontvangen: 4 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door WO2NLLzoeker »

LDO schreef:Deze moet wel haast uit het wonderwater van Lourdes gehengeld zijn.
Een Ridderkruis dat na ruim 70 jaar onderwater er zo uit weet te komen...
Dat is...
een wonder...

Of er was een teleurgestelde verzamelaar die zijn als origineel gekochte namaak kruis een maand terug zo de plomp in heeft gekeild...
Waarna een magneetvisser op het verkeerde been gezet werd.

Het blijft speculeren.

Ik hoop maar dat het hoogste bod een geintje is...

RK.jpg

RK2.jpg
Die wat er 3000€ voor bied en er later achterkomt dat het nep is oh oh oh :lol:
:+ :+
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door LDO »

Ter leringh ende vermaeck:
EK1-fake0.jpg
Idd geen verboden tekens zichtbaar.
Maar wel een kruis dat zo vals is als mijn gitaar.
Of mijn schoonmoeder...

Alles gemerkt deschlersohn is Latviaans namaak, gemaakt om u te beduvelen.
Ze zijn er in WO1, WO2 maar ook 1870.
Soms in het zelfde font 'ges gesch' gemerkt.
EK1-fake1.jpg
Gebruikersavatar
LDO
Lid
Berichten: 956
Lid geworden op: 08 dec 2005, 11:19
Locatie: Katwijk
Gegeven: 39 keer
Ontvangen: 72 keer
Contacteer:

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door LDO »

De 2e keer vandaag dat ik in de lach schiet op MP:
Zucht-0.jpg
Wat nou veel zeldzamer dan de legpenning?
Is nooit een medaille van geweest!
Leuk ook met dat KVK medaille lintje.
zucht-1.jpg
Plaats reactie