Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Plaats reactie
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Sovjet patronentas + riem

Bericht door asjemenou »

Axis vs Allied schreef:Ik ben ook benieuwd naar zijn antwoord, asjemenou. Zou je verslag kunnen doen?
Zoals ik al in mijn eerdere reactie vermelde zijn beide items naoorlogs. Eerlijk gezegd, twijfelde ik even over de riem met het koppelslot. Er bestaat namelijk een WOII variant van zo'n koppelslot. Deze werd trouwens alleen door cadetten aan de militaire scholen gedragen. Deze WOII variant is toch iets anders dan degéne die te koop word aangeboden.
Ik deed mij eerst een beetje onwetend voor naar de verkoper toe. Ik wilde eerst weten wat voor een vlees ik in de kuip had. De verkoper durfde mij zelfs te garanderen dat de items WOII uitgaven waren. De stempels waren volgens de verkoper typische Sovjet WOII stempels. Hij stuurde mij ook een aantal detailfoto's van deze stempels. Uit één van de stempels blijkt echter dat de riem in 1989 gefabriceerd is!
Ik word van zulke mensen altijd een beetje triest. Deze persoon is dus bereid om een onwetende persoon te bedriegen. En er dan zelfs ook nog eens een idiote prijs voor durft te vragen. Ik heb 'm daarop een e-mail terug gestuurd en hem daarin duidelijk uitgelegd waarom ik van mening ben waarom deze items naoorlogs zijn. Hij zal wel niet meer terug mailen. Ik denk dat hij nu ook wel overtuigd is van het feit dat zijn verkoopwaar naoorlogs is en dat zijn verkooppraktijken niet helemaal eerlijk zijn. Dit risico loop je dan. Eens loop je tegen de verkeerde aan, die je met je eigen oplichtingspraktijken confronteert. Ik ben alleen benieuwd of dat hij zijn advertentie ook aanpast.
Doornewaard
Lid
Berichten: 402
Lid geworden op: 08 mei 2007, 17:17
Locatie: Oosterwolde

Bericht door Doornewaard »

Zulke mensen maken de verzamelaars wereld kapot!!
Door iedereen bij de poot te nemen.
vooral de wat onwetende/beginende verzamelaar gaat daarmee in de boot.
Skylighter
Lid
Berichten: 2088
Lid geworden op: 06 jun 2004, 17:54

Bericht door Skylighter »

Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

PayPal

Bericht door asjemenou »

Opmerkelijke advertentie op marktplaats, zie; http://verzamelen.marktplaats.nl/milita ... aypal.html .

Afbeelding

Het gaat in deze advertentie niet om de NSB pet maar om de mededeling. Ik heb zelf geen ervaring met Paypal maar dit soort ervaringen zetten je wel aan het denken of dat het wel zo verstandig is om een PayPal account te openen.
Gebruikersavatar
Auke
Beste Avatar 2007/2008
Beste Avatar 2007/2008
Berichten: 1531
Lid geworden op: 17 mar 2005, 21:11

Bericht door Auke »

356 Dollar maar er kunnen niet nog een paar extra Dollars af om het pakket aangetekend te versturen? Tja.

Verder vind ik het een beetje triest om hiervan PayPal de schuld te geven. Het is hier de VERKOPER die niets van zich laat horen en de boel oplicht. Ga daar dan lekker verhaal halen i.p.v. PayPal in een kwaad daglicht te zetten.
Давайте жить дружно (laten we in vriendschap samenleven)!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Aantekenen

Bericht door asjemenou »

De werkelijke toedracht van het verhaal ken ik niet. Wel is het zo, welke betalingswijze je ook gebruikt, oplichters zal je altijd houden.
Het is net wat Auke zegt, voor dergelijke hoge aankoopbedragen kan je beter het pakket aangetekend laten bezorgen. Het is toch een extra controlemiddel maar of een opzettelijke bedrieger hier ook voor terugdeinst.
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

De koper moet de volgende keer even beter lezen... als hij de Paypal site gewoon had doorgelezen had hij gezien dat er 45 dagen garantie op zit.
Deas Gu Cath
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Jij moet de volgende keer even beter lezen: dat staat ook in zijn tekst...
Gebruikersavatar
Imme
Lid
Lid
Berichten: 194
Lid geworden op: 17 mar 2005, 10:28
Locatie: Achterin een opel blitz, onder een zletbahn

Bericht door Imme »

Ik vind paypal ook niet alles, maarja, het is nou eenmaal de makkelijkste methode als je geen credit card hebt.
17th Engineers, We pave the way!
Gebruikersavatar
asjemenou
Moderator & Beste Avatar 2009
Moderator & Beste Avatar 2009
Berichten: 4861
Lid geworden op: 26 apr 2005, 16:35
Gegeven: 55 keer
Ontvangen: 98 keer

Sovjet luchtaas lot op Ebay

Bericht door asjemenou »

Voor de liefhebber; http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?Vie ... B:EF:DE:11

Afbeelding

Afbeelding

Startprijs 1.500,00 Euro.
Wouter
Lid
Berichten: 1174
Lid geworden op: 24 apr 2006, 19:30
Locatie: Deventer

Bericht door Wouter »

gamer0004 schreef:Jij moet de volgende keer even beter lezen: dat staat ook in zijn tekst...
Als je iets uit de VS of Canada laat komen moet je ook altijd gewoon airmail doen... dan zijn die 45 dagen ruim genoeg.. en die koper kwam er pas later achter dat er maar 45 dagen garantie op zat.
Deas Gu Cath
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

http://cgi.ebay.com/WWII-WW2-B-24-Bomba ... dZViewItem


Lijkt me Postwar, dit omdat er op het label geen US ARMY AIRFORCE en ook niet bij de decals op de mouw. Tevens word dit model niet beschreven in de boeken die ik heb over de usaaf.

Afbeelding
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
johan willaert
Lid
Berichten: 5568
Lid geworden op: 04 aug 2004, 12:37
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 2 keer
Contacteer:

Bericht door johan willaert »

US Air Force bestaat maar sedert 1947
29th Let's Go!!!!!
Gebruikersavatar
sobel
Lid
Berichten: 6660
Lid geworden op: 18 jun 2005, 21:07
Locatie: Nederland

Bericht door sobel »

Daarom twijfelde ik dus ook
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
gamer0004
Lid
Berichten: 1070
Lid geworden op: 30 mar 2006, 17:55
Contacteer:

Bericht door gamer0004 »

Wouter schreef:
gamer0004 schreef:Jij moet de volgende keer even beter lezen: dat staat ook in zijn tekst...
Als je iets uit de VS of Canada laat komen moet je ook altijd gewoon airmail doen... dan zijn die 45 dagen ruim genoeg.. en die koper kwam er pas later achter dat er maar 45 dagen garantie op zat.
Ik zeg ook niet dat het niet vreemd is hoor ;)
Plaats reactie