Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door uniformverzamelaar »

ok.png
Doet me toch effen slikken.

Een simpel Belgisch oorlogskruis met bronzen palm op vele plaatsen te verkrijgen en tegen veel goedkopere prijzen.

Staat op catawiki reeds 85 euro en de veiling is nog niet afgelopen. Men mag natuurlijk ook niet vergeten dat daar 9 % bijkomt en eventueel de verzendingskosten. :zapped:

Kan echt niet begrijpen dat mensen zich niet beter informeren wat betreffende de prijzen. Heb dit nogmaals aangehaald.

Of moet er toch iets mis zijn met al die biedingen :?

Zal de mijn dan nog maar een tijdje bijhouden wie weet wat gaan de prijzen nog doen :lol:
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door yente »

Dat is inderdaad heel bizar! De gangbare prijzen zijn 10-15 euro. Ik zou bijna mijn oorlogskruisen ook al op catawiki gaan zetten. :)

Mvg
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
arie
Lid
Berichten: 837
Lid geworden op: 22 jun 2004, 00:25
Contacteer:

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door arie »

Hier ook zo iets.
Een complete kant van volk en vaderland voor 15 euro is te duur.
Ik scheur voortaan er wel een bladzijde uit :bonk:
Bijlagen
marktplaats 7 4 2015.jpg
Nederlandse Civiele en Militaire Collaboratie WO 2
https://www.bezetting40-45.nl/
Gebruikersavatar
yente
Lid
Berichten: 1510
Lid geworden op: 14 dec 2008, 18:28
Locatie: België

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door yente »

uniformverzamelaar schreef:
ok.png
Doet me toch effen slikken.

Een simpel Belgisch oorlogskruis met bronzen palm op vele plaatsen te verkrijgen en tegen veel goedkopere prijzen.

Staat op catawiki reeds 85 euro en de veiling is nog niet afgelopen. Men mag natuurlijk ook niet vergeten dat daar 9 % bijkomt en eventueel de verzendingskosten. :zapped:

Kan echt niet begrijpen dat mensen zich niet beter informeren wat betreffende de prijzen. Heb dit nogmaals aangehaald.

Of moet er toch iets mis zijn met al die biedingen :?

Zal de mijn dan nog maar een tijdje bijhouden wie weet wat gaan de prijzen nog doen :lol:
Voor hoeveel is dat oorlogskruis uiteindelijk afgelopen?
Mvg
Gezocht: WO1/WO2 militaria van Duffel en Sint Katelijne Waver
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door uniformverzamelaar »

Hallo Yente,

85 + 7.65 (kosten) = 92.65 euro :zapped: :zapped: en dan moet je het zelf nog gaan halen anders komen er nog de verzendkosten bij.
Nu staat er terug eentje op (doch ditmaal zonder palm) en dit staat op het moment 3 euro !!!! :lol:

Er is of was duidelijk iets aan de hand met de biedingen op catawiki.
Heb dit reeds vroeger op dit forum geschreven.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
Schijnwerper
Lid
Berichten: 688
Lid geworden op: 15 jul 2007, 04:07
Locatie: NH
Ontvangen: 4 keer

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door Schijnwerper »

Valt mij ook wel op zo die prijzen, hou het zoal wel eens in de gaten wat er zoal geveild wordt.
Maar verbaas me er ook steeds meer over, tijdje terug werd er een eenvoudige Zwitserse bajonet SG 57 geveild niets bijzonders wordt je soms op Marktplaats mee dood gegooid doen hoog uit 2 tientjes en met goede mooie leren bajonet sok iets meer. Bij hesvanzweeden tekoop voor 20 Euro) :lol:
Toch op deze veiling 65 a 80 en zelfs 150 euro opgeboden dan komen er nog de extra veiling kosten bij :?
Zie meer voorbeelden die zeer veel meer opbrengen dan op Marktplaats vaker 60% of soms zelf meer dan bij een Nederlandse dealer.
Denk dat de veiligs factor ook zeer mee speelt en de vaak over enthousiaste soms absurde taxatie prijs richting die bij items vermeld staan. En de zekerheid die ingebouwd zit in dit systeem, dat je niet wordt opgelicht (dat geld overigens niet voor de originaliteit van de items of waarde die het vertegenwoordigd) de items betaald en binnen krijgt. Blijkbaar zijn er mensen actief die bieden zonder al te veel verstand van zaken en misschien wellicht zo iets hebben van' staat op een veiling dan zal het wel goed zijn en iets waard zijn om in bezit te krijgen.
Of willen zelf geen tijd moeite doen om zelf ergens anders eens te kijken, voor meer info of kennis op te doen.
Böse Menschen haben keine Lieder.
Voorheen bekend als "Destruction" op dit forum.
Gebruikersavatar
veritable
Lid
Berichten: 280
Lid geworden op: 22 jul 2013, 14:27
Locatie: Drenthe

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door veritable »

Zonde van het geld....
image.jpg
ArnoldKwijt
Lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 dec 2012, 12:18

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door ArnoldKwijt »

viewtopic.php?f=46&t=38388&p=497862#p497862 hier heb ik een verkeerde link ingezet. En op de verkeerde plaats _/-\o_ .

Het moet deze zijn: http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/ ... s-wo2.html
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door uniformverzamelaar »

Vraag me echt af wat er verkeerd staat in deze advertentie.

Mocht hij nu nog medailles vragen en ze niet willen betalen, dan kan ik inderdaad meegaan in uw gedachte goed. (het verhaal is altijd bijzaak)

Maar er staat wel degelijk dat hij ervoor wil betalen (een goede prijs, is natuurlijk een overeenkomst tussen verkoper en koper) en wat hij er dan achteraf mee doet is toch zijn zaak zeker.

Denk nu welk dat de verkopers (als er die zijn) niet wakker liggen van wat de koper met de medailles gaat doen.
Voor de verkoper is een goede prijs het belangrijkste (zoals op zovele verkoopsites en beurzen) :)
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
ArnoldKwijt
Lid
Berichten: 186
Lid geworden op: 07 dec 2012, 12:18

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door ArnoldKwijt »

Waarom: Om maar kort te antwoorden dan:

Het stikt van de medailles daar. Op naam hoef je het ook niet te doen, die zitten er vaak niet meer bij. Vond het gewoon vreemd. Meer niet.
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door D_Dutch »

ArnoldKwijt schreef:Waarom: Om maar kort te antwoorden dan:

Het stikt van de medailles daar. Op naam hoef je het ook niet te doen, die zitten er vaak niet meer bij. Vond het gewoon vreemd. Meer niet.
Het lijkt mij sowieso zeer onwaarschijnlijk dat het museum waar de medailles heen gestuurd worden adresgegevens heeft van nabestaanden van de onderscheiden soldaten. Ik vraag me tevens af waarom die onderscheidingen "gedwongen" verkocht werden door (klein)kinderen, vooral in het post-Sovjettijdperk van nu waarin deze WOII-soldaten toch een status lijken te hebben. Marktplaats is geen platform waar veel Sovjet-onderscheidingen worden verkocht dus zou de groep(?) beter contact op kunnen nemen met bijvoorbeeld http://www.collectrussia.com welke zich daar grotendeels op richt.
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door uniformverzamelaar »

Het verhaal is in deze bijzaak.
Hij wil er voor betalen en moet ze niet gratis hebben.
Ik zie daar ook advertentie verschijnen waar gewoon zaken gevraagd worden, maar dan wel gratis......

Als we alle verhalen op de verkoopsites en op beurzen moeten geloven die rond zaken worden verteld dan zijn we echt zeer goed bezig met de verzameling :bonk: :zapped: :+

Een verhaal heeft pas een waarde als het effectief te trasseren of te toetsen is aan de werkelijkheid. :yes:
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door D_Dutch »

uniformverzamelaar schreef:Het verhaal is in deze bijzaak.
Allesbehalve. Het verhaal (de "hereniging") is juist waar de hele zoekadvertentie om draait. Vrijwel direct wordt al gesuggereerd dat Sovjet-medailles vaak onrechtmatig verkocht werden of zelfs werden gestolen en dat is een behoorlijk groot statement om te maken aangezien volgens zijn logica Sovjet-medailleverzamelaars veelal gestolen waar in hun verzameling hebben. Dat hij schrijft dat hij ervoor wilt betalen maakt het niet "goed".
Gebruikersavatar
uniformverzamelaar
Lid
Berichten: 1404
Lid geworden op: 04 jul 2013, 07:58
Locatie: België

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door uniformverzamelaar »

Een jaar of 40 geleden toen mijn vader op rondreis was in de verschillende streken van Rusland werden er regelmatig militaire zaken aangeboden (zowel moderne als uit het Tsaren tijdperk). Dit was gewoon uit noodzaak om te voorzien in het behoefte.

Idem in Polen, een lid van de familie is daar jaren in de Belgische ambassade geweest
In die tijd moesten de oudere mensen 's avonds de straten proper maken en werden er ook allerlei zaken verkocht aan wie ze wou kopen. Zou heeft dat bepaald familielid een nooit gezien Poolse postzegel verzameling bij elkaar gekregen.

Juist hetzelfde met de Duitsers die na 1945 alles deden om toch maar aan sigaretten en dergelijke re komen van de bezettingstroepen.
(zo heb ik ook nog een Duitse kepie en pinhelm hier liggen die door mijn vader geruild werden tegen sigaretten.

Zeg ook niet dat dit verhaal klopt, maar laat laat me als verkoper koud.

Of vraag je ook telkens als je iets verkoopt wat hij ermee gaat doen :?

Maar je kan eventueel altijd info vragen bij de vraagsteller of hij de gegevens van het betreffende museum of instantie kan mededelen.

Verder heb ik daarover niets te zeggen.
Groeten
GuY

We moeten beseffen dat meer personen meer weten dan één, maar we moeten ons ook realiseren dat we samen maar een fractie weten van wat er te weten valt
Gebruikersavatar
D_Dutch
Lid
Berichten: 732
Lid geworden op: 04 apr 2007, 19:24
Locatie: Gelderland, Nederland

Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...

Bericht door D_Dutch »

uniformverzamelaar schreef:
laat me als verkoper koud.
Kwestie van hoe betrokken je bent met je verzameling en de soldaten die daarmee een connectie hebben.
uniformverzamelaar schreef:
Of vraag je ook telkens als je iets verkoopt wat hij ermee gaat doen :?
Ik verkoop voornamelijk aan andere verzamelaars. Afgezien daarvan gebruikt deze 'koper' zijn verhaal juist om materiaal te verkrijgen, iets wat de meeste verzamelaars dus niet doen. Je bent dus appels met peren aan het vergelijken. :wink:
Plaats reactie