dutchhelmets schreef:Zjopske, dit is gewoon echt een hele nette helm.zjopske,
En deze vind ik ook niet kunnen...
Iemand die toch wat van dit soort spul afweet verteld er niet bij dat de helm NIET perfect is.
Buiten dat er wat verf op de plaat zit is het binnenwerk vervangen zo rond 1950 en weer gebruikt.
Dit is goed te zijn aan de pinnetjes waarmee het binnenwerk bevestigd zit, meestal is dit in het binnenwerk ook nog terug te zien b.v. een extra gaatje omdat het niet niet paste.
Het is heel normaal om meerde gaten in het binnenwerk te hebben voor de bevestiging(al zie ik ze niet bij deze helm). Ik heb er een aantal van en ze zijn allemaal absoluut goed voor-oorlogs....
Wat ook opvalt zijn de goede klinknagels. Het binnenwerk is naar mijn mening zeker niet vervangen geweest.
Ook is deze binnenwerk zeker geen jaren 50 model maar een voor-oorlogse model wat tot ongeveer 1941 is geproduceerd in opdracht van Verblifa.
De groene verf op de plaat wat je bedoelt zou de originele voor-oorlogse anti-roest laag kunnen zijn, ik kan het niet goed bepalen op deze foto's. Deze laag zie je wel vaker op helmplaten en is zeker origineel!
De enige minpunt die ik kan ontdekken is het ontbreken van de bevestigingsriem op de nekkap.
Al met al een goede helm die zeker verzamel waardig is en nee ik ben niet de verkoper!
groet,
Is idd een nette helm, Zjopske , hoe kom je tot de conclusie, dat wat dingen aan de helm niet goed zijn?