Ze zou nog 40 Euro mogen bieden, dan nog zou ik het niet meer verkopen aan haar.
Als ze er bij stond gaf ik het zelfs gratis weg aan iemand anders...
Sommige mensen zijn gewoon 'achterlijk'... Een voorbeeld...
Ergens in de jaren 90, in pre-internet tijden had ik samen met een kameraad verzamelaar een tafel in Ciney; kwestie van wat extras te verkopen.
Ik legde een spiksplinternieuw origineel US M41 jasje op tafel. Dit hoefde niet echt weg, maar indien ik een mooie prijs kreeg mocht het wel...
Ik vroeg voor het jasje 9000BF, zo'n 225Euro; in die tijd best wel veel geld. Om het in het Frans te zeggen: de staat van het jasje was 'neuf', dus vroeg ik 'neuf mille'...
Vanaf de opening van de beurs kwam een geïnteresseerde langs, bepotelde het jasje gedurende 10 minuten, overlegde met z'n vrouw die klaarblijkelijk het geld beheerde, en bood uiteindelijk 4000BF (100Euro).
Ik weigerde natuurlijk... Vanaf dan kwam de kerel om het halfuur langs om opnieuw het jasje te bekijken en telkens z'n bod met ongeveer 500BF te verhogen. Hij begon mij al mateloos te ergeren...
Uiteindelijk na verscheidene pogingen, kwam hij opnieuw langs, overlegde met zijn 'financieel raadgever' en ging na heel veel gepalaver akkoord met de prijs van 9000BF....
Ik heb hem gewoon wandelen gestuurd en gezegd dat ik het jasje niet meer aan hem wenste te verkopen. Hij was onthutst en wilde maar niet begrijpen dat ik genoeg had van zijn eindeloos geleuter en gezaag. Hij had zelfs 15000BF mogen bieden, dan nog had ik het jasje niet meer aan hem verkocht.
En het prachtigste van al; na dit débacle gingen zijn vrouw en hij al ruzieënd naar huis....
Het jasje verdween in de doos en hangt sedertdien terug in de collectie.
Waarschijnlijk heeft hij ondertussen een wrak van een jasje gekocht voor 200Euro....