Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...
-
- Lid
Re: Lachen / huilen met eBay en Marktplaats...
Lees eerst zijn andere advertenties eens, en oordeel dan nog eens ipv deze onzinnige opmerkingen te plaatsen.
Dit haalt het niveau van het forum nou niet bepaald omhoog.
Mvg/Best regards, Sipke
-
- Lid
- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 68 keer
- Ontvangen: 118 keer
Hergebruik van foto's
Als je goede foto's van je verzamelobjecten op Internet plaatst dan loop je de kans dat ze door iemand elders worden hergebruikt. Het is mijzelf al meerdere keren overkomen. Als mensen mijn foto's gebruiken voor non profit doeleinden dan vind ik dat nog niet zo erg maar als ze ze gebruiken voor een verkoop zoals bij Auke dan vind ik dat wel iets anders. Tenslotte is het object op de foto niet het daadwerkelijke object wat zij verkopen. In zo'n geval stuur ik de persoon (verkoper) in kwestie een e-mail met daarin een prijsvermelding voor een eenmalige licentie van de foto of het verzoek om mijn foto van de verkoopsite te verwijderen. Meestal helpt dit wel. In één geval kreeg ik geen reactie terug en heb toen Marktplaats verzocht om de advertentie te verwijderen. Wat ze ook hebben gedaan.Auke schreef:Wat een maffe verkopers lopen er toch soms rond op eBay. Ik kwam deze veiling tegen en de scan kwam me wel heel bekend voor - is van mezelf en heb ik vijf jaar geleden in een verkooptopic op dit forum gebruikt. Het is dus uiteraard geen scan van de medailles die hij daadwerkelijk verkoopt. Bovendien heeft die gast niet eens de moeite genomen om de scan ergens anders te hosten.
Nou, dan ga ik 'm lekker jennen natuurlijk... Een beetje valsspelen met mijn bandbreedte... Scan is nu van mijn website verwijderd.![]()
http://www.ebay.de/itm/KONVOLUT-10-st-O ... 336dde96ce
Om deze reden plaats ik alleen nog maar foto's van mijzelf op Internet voorzien van een naamvermelding en een zg. watermerk. Zo wordt een foto minder interessant om te hergebruiken.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
- Kugelblitz
- Moderator
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 10 keer
Hij is geen Nederlander bedoel je (Zuid-Afrikaans?)? Zijn Nederlands in de advertentiebeschrijving is nog niet eens zo slecht, maar aangezien Collector's Guide geen Nederlands woord is, zou je het alsnog wel juist kunnen schrijven. Het is ook niet mijn moedertaal, maar zelfs al begreep ik niet wat er stond, dan zou ik nog wel de moeite nemen het juist over te typen.Haplo schreef:Lees eerst zijn andere advertenties eens, en oordeel dan nog eens ipv deze onzinnige opmerkingen te plaatsen.
Groet, Kugel!

Laten we het vooral gezellig houden! 

- Kugelblitz
- Moderator
- Gegeven: 6 keer
- Ontvangen: 10 keer
Re: Hergebruik van foto's
Heb dat zelf gelukkig nooit meegemaakt, maar probeer meestal ook wel de echt goede foto's te voorzien van copyright en eventueel een watermerk. Alhoewel ze dat natuurlijk met wat handigheid ook kunnen wegphotoshoppen... Behalve als je de foto helemaal onder zet met bewerkingen, maar dat komt het kijkplezier niet echt ten goede...asjemenou schreef:Als je goede foto's van je verzamelobjecten op Internet plaatst dan loop je de kans dat ze door iemand elders worden hergebruikt. Het is mijzelf al meerdere keren overkomen. Als mensen mijn foto's gebruiken voor non profit doeleinden dan vind ik dat nog niet zo erg maar als ze ze gebruiken voor een verkoop zoals bij Auke dan vind ik dat wel iets anders. Tenslotte is het object op de foto niet het daadwerkelijke object wat zij verkopen. In zo'n geval stuur ik de persoon (verkoper) in kwestie een e-mail met daarin een prijsvermelding voor een eenmalige licentie van de foto of het verzoek om mijn foto van de verkoopsite te verwijderen. Meestal helpt dit wel. In één geval kreeg ik geen reactie terug en heb toen Marktplaats verzocht om de advertentie te verwijderen. Wat ze ook hebben gedaan.Auke schreef:Wat een maffe verkopers lopen er toch soms rond op eBay. Ik kwam deze veiling tegen en de scan kwam me wel heel bekend voor - is van mezelf en heb ik vijf jaar geleden in een verkooptopic op dit forum gebruikt. Het is dus uiteraard geen scan van de medailles die hij daadwerkelijk verkoopt. Bovendien heeft die gast niet eens de moeite genomen om de scan ergens anders te hosten.
Nou, dan ga ik 'm lekker jennen natuurlijk... Een beetje valsspelen met mijn bandbreedte... Scan is nu van mijn website verwijderd.![]()
http://www.ebay.de/itm/KONVOLUT-10-st-O ... 336dde96ce
Om deze reden plaats ik alleen nog maar foto's van mijzelf op Internet voorzien van een naamvermelding en een zg. watermerk. Zo wordt een foto minder interessant om te hergebruiken.
Groet, Kugel!

Laten we het vooral gezellig houden! 

- asjemenou
- Moderator & Beste Avatar 2009
- Gegeven: 68 keer
- Ontvangen: 118 keer
Re: Hergebruik van foto's
Zoals eerder gezegd, heb ik het wel een aantal malen meegemaakt. Vandaar dat ik bepaalde foto's die ik op het Internet plaats voorzie van een naam en een "watermerk". Tevens hebben de foto's een resolutie van 72 DPI. Dit is beeldschermresolutie en daarom zelfs ongeschikt om er een goede print van te maken.Kugelblitz schreef: Heb dat zelf gelukkig nooit meegemaakt, maar probeer meestal ook wel de echt goede foto's te voorzien van copyright en eventueel een watermerk. Alhoewel ze dat natuurlijk met wat handigheid ook kunnen wegphotoshoppen... Behalve als je de foto helemaal onder zet met bewerkingen, maar dat komt het kijkplezier niet echt ten goede...
Groet, Kugel!

Als voorbeeld deze herdenkingsmedaille van de Democratische Volksrepubliek Korea. De naamvermelding en het "watermerk" vind ik niet echt storend. Iemand die deze foto zou willen gebruiken op z'n verkoopsite moet er toch wel iets voor doen om de naamvermelding en het "watermerk" weg te krijgen. Zelf heb ik wel enige ervaring met fotobewerkingsprogramma's en ik weet dat dit soort "simpele" bewerkingen niet altijd even makkelijk te verwijderen zijn. Immers een zichtbaar bewerkte foto op een verkoopsite wekt wel enig wantrouwen bij potentiële kopers. Onmogelijk is het misschien niet maar qua tijd lijkt het mij dan toch beter om zelf een paar foto's te maken.
Ga serieus om met het WOII forum. Dan houden we het forum voor alle leden interessant!
Leuke medaille asjemenou. Komt me bekend voor, misschien heb je 'm wel van mij gekocht hehe.
- Tommes
- Lid
Nog zo'n grappenmaker die net doet alsof zijn neus bloed "fotoalbum 126 foto's militairen" . 3de afbeelding is van het net

Gezocht alles M.B.T Deventer/Schalkhaar 40-45
Laatste foto,s lijken wel re enactment foto's.
Vraag me af of hij het zelf wel weet gezien de andere items die hij verkoopt.
Vraag me af of hij het zelf wel weet gezien de andere items die hij verkoopt.
Mvg/Best regards, Sipke
- Jan Klaassen
- Lid
Hahaaaa een diggerhistory-foto x) Hoe krijg je het voor elkaar...
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961
misschien wel iemand die ooit zelf eens in de val is gelopen en nu net doet of zijn neus bloed...
trouwens voor diegene die de advertentie niet kunnen vinden, dit nr bij zoeken intypen: 512121793
trouwens voor diegene die de advertentie niet kunnen vinden, dit nr bij zoeken intypen: 512121793
''voor de oorlog wist ik niet wie een jood was en wie niet. De nazi's hebben dat onderscheid gecreëerd''
- michiel01
- Lid
-
- Lid
Had hem al gezien op Ebay en op Marktplaats inderdaad, reinste oplichterij dit.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
- Jan Klaassen
- Lid
De andere foto's ook?
Niemand hat die Absicht, eine Mauer zu errichten! - 1961