ike75 schreef:Wat is marktplaats een lachertje. Ik heb een ban gehad omdat ik nsb en Duitse items verkocht. Deze waren in strijd met hun regels.
Wat houdt deze Marktplaats ban precies in voor jou? Betekent dit dat je ook je oude eettafel uit de woonkamer niet meer via Marktplaats mag verkopen?
Helaas constateer ik ook dat de kopers en aanbieders op Marktplaats zijn verandert vergeleken met pakweg 10 jaar geleden. Zo'n 10 jaar geleden heb ik voor een bevriende verzamelaar (die geen computer had) een groot deel van z'n verzameling verkocht via Marktplaats. Ik had toen geen enkele spookbieder, wanbetaler of wat dan ook. Alle verkopen zijn toen netjes afgehandeld.
Onlangs heb ik het restant van z'n verzameling verkocht. Deels ook weer via Marktplaats. Het is mij toen wel opgevallen dat de online "potentiële kopers" vervelender zijn geworden. Men zeurt bijvoorbeeld snel over de verzendkosten. Ik heb het meegemaakt dat iemand het logisch vond dat ik die moest betalen. Iets wat ik belachelijk vond. Toegeven, ik vind deze ook duur maar ik ben bol.com niet die het op een akkoordje met post.nl kan gooien. Ophalen was ook geen optie voor hem ondanks dat hij redelijk bij mij in de buurt woonde. De koop met hem is dan ook niet door gegaan.
Maar goed, Marktplaats is nog steeds de populairste 2e hands verkoopsite van Nederland en de groepen "Militaria algemeen" en "Militaria WO2" zijn nog steeds gratis. Iets wat wij Hollanders niet onbelangrijk vinden.