Zoals ik al in mijn eerdere reactie vermelde zijn beide items naoorlogs. Eerlijk gezegd, twijfelde ik even over de riem met het koppelslot. Er bestaat namelijk een WOII variant van zo'n koppelslot. Deze werd trouwens alleen door cadetten aan de militaire scholen gedragen. Deze WOII variant is toch iets anders dan degéne die te koop word aangeboden.Axis vs Allied schreef:Ik ben ook benieuwd naar zijn antwoord, asjemenou. Zou je verslag kunnen doen?
Ik deed mij eerst een beetje onwetend voor naar de verkoper toe. Ik wilde eerst weten wat voor een vlees ik in de kuip had. De verkoper durfde mij zelfs te garanderen dat de items WOII uitgaven waren. De stempels waren volgens de verkoper typische Sovjet WOII stempels. Hij stuurde mij ook een aantal detailfoto's van deze stempels. Uit één van de stempels blijkt echter dat de riem in 1989 gefabriceerd is!
Ik word van zulke mensen altijd een beetje triest. Deze persoon is dus bereid om een onwetende persoon te bedriegen. En er dan zelfs ook nog eens een idiote prijs voor durft te vragen. Ik heb 'm daarop een e-mail terug gestuurd en hem daarin duidelijk uitgelegd waarom ik van mening ben waarom deze items naoorlogs zijn. Hij zal wel niet meer terug mailen. Ik denk dat hij nu ook wel overtuigd is van het feit dat zijn verkoopwaar naoorlogs is en dat zijn verkooppraktijken niet helemaal eerlijk zijn. Dit risico loop je dan. Eens loop je tegen de verkeerde aan, die je met je eigen oplichtingspraktijken confronteert. Ik ben alleen benieuwd of dat hij zijn advertentie ook aanpast.