Wapens die wel of niet onder de wet wapens en munitie vallen

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Plaats reactie
Gebruikersavatar
collectorwwii
Lid
Berichten: 79
Lid geworden op: 03 apr 2013, 14:56
Locatie: België

Re: Wapens die wel of niet onder de wet wapens en munitie va

Bericht door collectorwwii »

Thanks voor jullie informatie. Bij mij gaat het wel degelijk over oorlogswapens die niet op de HFD lijst voorkomen hoor. De wapens die ik verder zou willen aankopen, zijn ook allemaal uit de WO2 periode (Smitt&Wesson Victory, FN 10/22, Sten MkII, Beretta MP38/44 en een prachtige Radom MOD 35 VIS) bij het begin van de wapenwijziging (ergens in 2006 zeker) moest je nog 10 wapens hebben om een verzamelaarsvergunning te verkrijgen, ik reserveerde dus bovenstaande 5 wapens bij verzamelaars die ze wegdeden, maar kreeg er toen geen Model4 meer voor omdat ik niet wou gaan schieten; toen moest je plots nog maar 5 wapens hebben om een verzamelaarsvergunning te bekomen, maar ik had die wapens wel al gereserveerd en nog straffer : al betaald ook... nu toch dus besloten een verzamelaarsvergunning aan te vragen, zodat ik die gekochte wapens eindelijk bij de verzamelaars op kan halen en op mijn lijst kan zetten ... zaak gelukkig volledig officieel in orde nu en ik kan mijn wapens na 6-7 jaar eindelijk nog eens vasthouden ... :)
Gebruikersavatar
racefiets
Lid
Berichten: 2768
Lid geworden op: 20 jul 2006, 15:46
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 37 keer

Re: Wapens die wel of niet onder de wet wapens en munitie va

Bericht door racefiets »

Wordt er mbt de HFD lijst nog actie ondernomen? Er was toch bezwaar aangetekend tegen het af schaffen van deze lijst?
Plaats reactie