Verzamelplannen 2012

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Gebruikersavatar
Xray
Lid
Berichten: 46
Lid geworden op: 21 jul 2009, 09:19

Re: Verzamelplannen 2012

Bericht door Xray »

coco schreef:Ik verwacht overigens niet echt dat ik veel 'verzameldoelen' dit jaar ga halen, ben net verloofd en daar komt ook een hoop geld bij kijken pffft.
Dat herken ik, ben afgelopen september getrouwd. Maar heb gespaard en samen met mn meissie onze droombruiloft gehad. Dus nu mag ik weer wat eurootjes uitgeven aan verzamelwaar :wink:
Gebruikersavatar
fritz derochebrune
Lid
Berichten: 517
Lid geworden op: 06 okt 2007, 21:33
Locatie: Misj

Re: Verzamelplannen 2012

Bericht door fritz derochebrune »

coco schreef:Ik verwacht overigens niet echt dat ik veel 'verzameldoelen' dit jaar ga halen, ben net verloofd en daar komt ook een hoop geld bij kijken pffft.
Inderdaad niet goed voor de verzameling, maar zeker proficiat!
In persecutione extrema S.R.E. sedebit Petrus Romanus, qui pascet oves in multis tribulationibus: quibus transactis civitas septicollis diruetur, et Iudex tremendus iudicabit populum. Finis.
Gebruikersavatar
S1991
Lid
Berichten: 2347
Lid geworden op: 06 mei 2008, 19:07
Contacteer:

Re: Verzamelplannen 2012

Bericht door S1991 »

Zojuist al mijn eerste aanwinst van 2012 gekocht! Stond toevallig ook op het lijstje: 26th Infantry Division gerelateerde items.

Yard long foto van 2nd Battalion, 101st Field Artillery Battalion, 26th Infantry Division.
Afbeelding
“Brad, my three best divisions are the 4th Armored, the 80th and the 26th. I’ll concentrate the 4th Armored at Longwy beginning tonight, I’ll start the 80th on Luxembourg tomorrow morning, and I’ll alert the 26th to be ready to move." General Patton
Gebruikersavatar
wvd
Beste Avatar 2012
Beste Avatar 2012
Berichten: 618
Lid geworden op: 02 jun 2011, 10:34
Ontvangen: 1 keer

Re: Verzamelplannen 2012

Bericht door wvd »

matthijsert schreef:Haha, ach en anders word het een meer jaren project.
Verkopen doe ik amper, het spul dat ik krijg vind ik vaak mooi. dus verkopen gaat het ook niet worden.
Keuzes maken heh :)!
Kijk en dat vind ik nou de echte gedachte achter verzamelen.Spullen die je krijgt niet verkopen daar heb ik waardering voor iemand geeft je iets omdat jij er interesse voor hebt als je het vervolgens zou verkopen vind ik dat persoonlijk echt niet kunnen.
Geld maken hadden de gevers zelf ook wel gekund

En met wat sparen kom je er vanzelf een collectie kost tijd.Je moet niet snel snel willen hebben mijn collectie heeft ook tijd gekost en als ik zie wat ik in een kleine 7 jaar heb bereikt had ik dat in de beginfase nooit gedacht te kunnen halen.
matthijsert
Lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 15 mar 2010, 21:11
Locatie: omgeving apeldoorn

Re: Verzamelplannen 2012

Bericht door matthijsert »

Zo denk ik er inderdaad over panzer.
koen
Lid
Berichten: 1057
Lid geworden op: 05 sep 2004, 14:22

Re: Verzamelplannen 2012

Bericht door koen »

Zoveel wensen, mooiste om te vinden:

- Groene Bamboehoed, andere uitvoeringen ook welkom. (KNIL)
- Aantal minte kepi's, Indie label. (Knil)
- Betaalbare verblifa. (knil)
- Diverse klewangs en sabels voor aan de muur. (KNIL)

En ja het ziet er verschrikkelijk uit op zijn lijst maar ook:
- Mooie us m1 helm
- Mooie duitse helm ND

Voor de rest zie ik wel wat er op het pad komt, geheel onvoorspelbaar.
jurgen
Lid
Berichten: 1787
Lid geworden op: 17 okt 2007, 22:52

Re: Verzamelplannen 2012

Bericht door jurgen »

Kugelblitz schreef:
jurgen schreef:Leuk dat dit nog eens bovengehaald wordt, dat is er vorig jaar niet van gekomen. :)

Voor 2011 had ik op voorhand niet echt plannen, en ik heb het nog vrij rustig gehouden moet ik zeggen.
Mijn collectie bidprenten is wel met zo'n 250 exemplaren aangedikt, dus daar ga ik even een punt achter zetten.


Ik kwam enkele dagen geleden op WAF een mooie set tegen van een officier waardoor ik terug zin kreeg om een pop te maken. Ik heb de mijne ongeveer een jaar geleden verkocht, samen met bijna alle uitrusting die ik had. Dus bij deze een kort lijstje voor het komende jaar:

- M36 Feldbluse
- Heer Crusher
- Stahlhelm (SD LW of laatoorlogse ND, ik weet nog niet goed)


Als ik er eentje weet te vinden, ben ik overigens al tevreden. :mrgreen:
Een Alte Art crusher, of een crusher style?

Groet, Kugel! :mrgreen:
Crusher style, ter illustratie( één van mijn favoriete prentjes overigens):

Afbeelding

coco schreef:Ik verwacht overigens niet echt dat ik veel 'verzameldoelen' dit jaar ga halen, ben net verloofd en daar komt ook een hoop geld bij kijken pffft.
Och god, gefeliciteerd seg! :mrgreen:
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Verzamelplannen 2012

Bericht door coco »

@jurgen & @fritz danku danku.

@jurgen leuk prentje ja!
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gebruikersavatar
Aart
Lid
Berichten: 467
Lid geworden op: 29 dec 2005, 22:47
Locatie: Overijssel

Re: Verzamelplannen 2012

Bericht door Aart »

Heb voor dit jaar de volgende items op mijn verlanglijstje staan:

- NL stormdolk
- Klewang
-Belgisch m1889 geweer
- Verblifa KNIL Helm
- M34 mariniershelm

De eerste 3 zijn nog wel te vinden maar die helmen zijn lastig.
Ik verzamel hoofdzakelijk geweren, bajonetten en helmen van voor 1945.

Ben op zoek naar een nette Nederlandse m34 mariniershelm (met opgesoldeerd anker); wie heeft er één te koop ?
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Verzamelplannen 2012

Bericht door zjopske »

Ik heb binnenkort wel een mooie verblifa knil modelletje die e.v.t. de deur uit kan.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
Gebruikersavatar
Edgar
Lid
Berichten: 5433
Lid geworden op: 01 jun 2004, 15:40
Locatie: Nordland
Ontvangen: 1 keer

Re: Verzamelplannen 2012

Bericht door Edgar »

@ Jop: In het groen, met helmplaat en nekflap? Zo ja, dan heb ik er eventueel ook baat bij, zal je er dan een goede prijs voor geven.
Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience
Gebruikersavatar
zjopske
Lid
Berichten: 1443
Lid geworden op: 19 apr 2009, 19:37
Contacteer:

Re: Verzamelplannen 2012

Bericht door zjopske »

Edgar schreef:@ Jop: In het groen, met helmplaat en nekflap? Zo ja, dan heb ik er eventueel ook baat bij, zal je er dan een goede prijs voor geven.
Zoals het hoort, dus geen rotzooi :)
Ik zal tegen die tijd wel een paar mailtjes en pb`s sturen.
Altijd op zoek naar Nederlandse foto`s van voor 1940!
Bekijk mijn vernieuwde website op: http://www.nederland-paraat.nl
OttovBismarck
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 jan 2012, 23:57

Re: Verzamelplannen 2012

Bericht door OttovBismarck »

Kugelblitz schreef:Grappig om terug te zien, wat ik in 2010 op m'n lijstje had staan:
Ik weet niet of ik het allemaal dat jaar heb gehaald, maar heb in ieder geval alles in de collectie gehad de afgelopen 2 jaar en zelfs nog veel meer dan dat...
...
en heb al veel items zien komen en gaan. Met veel plezier diverse displays weten te completeren, maar toch weer de deur uit gedaan, zoals BDM, Heer Officier, LW Flak, Nachrichtenhelferin etc. Soms moet je dingen wegdoen, om andere dingen te kunnen verkrijgen en soms moet je accepteren dat je de 'verkeerde' richting bent opgegaan.
Hoi,

Effe reageren op dit interessante stukkie... Over welke "COLLECTIE" heb je het eigenlijk? Hoe kun je nou zo uit de hoogte doen als hierboven en doen of je lang dingen zoekt en ze na een paar maanden al niet meer in je "collectie" hebben? Je hebt eigenlijk toch helemaal geen collectie?

Toch gedraag je je altijd als een grote allesweter die op elk topic wel een betweterig antwoord post? Lijkt mij een beetje op snel snel wat kopen stoer doen en dan snel snel verkopen om opnieuw stoer te kunnen doen tegenover de andere hier? Je bent dan totaal niet eigenaar van je eigen spullen en al helemaal geen verzamelaar. vreemd? als iedereen dit zou doen waren er geenv erzamelaars op het wo2forum. Misschien is ophouen (aka rustig aandoen?) en een andere hobbie dan inderdaad maar het beste?

groetjes Otto,

Oh ja! Ik hoop zelf dit jaar een origineel Eisernes Kreuz Erster Klasse te kunnen kopen, ben al lang aan het sparen!
Hans Bakker
Lid
Berichten: 35
Lid geworden op: 26 jan 2011, 13:39

Re: Verzamelplannen 2012

Bericht door Hans Bakker »

Zo en dat voor een eerste post van iemand die net 1 dag geregistreerd is! :shock: Jaloezie?

Zo nu weer een bijdrage van mijn kant, als het goed is komt er 1 dezer dagen een luftwaffe dolk binnen.
coco
Lid
Berichten: 3516
Lid geworden op: 20 dec 2007, 21:10
Locatie: Land van Heusden en Altena

Re: Verzamelplannen 2012

Bericht door coco »

Haha prachtige reactie, beweren dat kugelblitz geen verzamelaar is omdat hij het snel weer verkoopt.
Dat heet handelen en daarmee kan je weer betere of mooiere stukken in je collectie krijgen, ik denk dat 80% van de verzamelaars dat doet.
Als je niet tegen het feit kan dat andere mooiere/grotere collecties hebben, is het misschien wel tijd voor jouw om hier weer weg te gaan. En om normaal Nederlands te leren typen zonder fouten.
Altijd opzoek naar Duits papierwerk met K-nummers '951 t/m 957' en '2517'!
Gesloten