Is dit een goed referentieboek?

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Plaats reactie
Dutchy1997
Lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 aug 2012, 14:38

Is dit een goed referentieboek?

Bericht door Dutchy1997 »

Hallo allemaal,

Om te beginnen hoop ik dat ik dit niet in het verkeerde onderdeel heb geplaatst (misschien moet het bij boeken?). Zoja, sorry hiervoor en dan zal ik het direct herplaatsen bij het goede onderdeel. Maargoed, zoals de titel al aangeeft heb ik een referentieboek op het oog. Verzamelen begint met voorkennis en aangezien ik klein wil gaan beginnen (zoals het hoort), heb ik een boek op het oog over ''Medals of the Third Reich''. Het gaat om het boek in de link onderaan dit bericht. Ook krijg ik er een boekje bij met actuele prijzen (eventueel handig om bij me te hebben). Ik vroeg me af: Is dit een goed boek om mee te beginnen?

Groetjes,

Dutchy:)

P.S., link: http://www.militarycollectibles4u.nl/a- ... ird-reich/
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Is dit een goed referentieboek?

Bericht door Kugelblitz »

Is wel een leuk boekje voor een overzicht van de Duitse onderscheidingen en ook niet al te duur. Voor een start is dit wel een mooi boek, al geeft dit boek volgens mij geen informatie over verschillende makers en de kenmerken, waar je wat betreft originaliteit aangaat, op moet letten.
Heb hem zelf niet, maar weleens doorgebladerd.

For Führer and Fatherland: Military Awards of the Third Reich van Angolia is een mooi boek, maar lastig te vinden en wat prijziger.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Dutchy1997
Lid
Berichten: 247
Lid geworden op: 12 aug 2012, 14:38

Re: Is dit een goed referentieboek?

Bericht door Dutchy1997 »

Lijkt me idd een lastig boek om te vinden (en voor zover ik hem gevonden heb goed prijzig). Echter, die Medals of the Third Reich kan ik dus beter laten liggen aangezien het niet echt informatie geeft over origineel of repro... Is er misschien nog een alternatief dat niet zo duur is als For Führer and Fatherland? Het mag best wat kosten, daar niet van, maar dat boek van jou loopt wel redelijk erg in de papieren voor een 15-jarige...
Dulce et decorum est pro patria mori - Horatius Carmina III 2;13
Peter krankz
Lid
Lid
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2013, 19:52

Re: Is dit een goed referentieboek?

Bericht door Peter krankz »

beste dutchy
bent u online voeg me aub
aan je vriendenlijst toe
Gebruikersavatar
laurens jan
Lid
Berichten: 1117
Lid geworden op: 16 jun 2012, 11:04
Gegeven: 18 keer
Ontvangen: 6 keer

Re: Is dit een goed referentieboek?

Bericht door laurens jan »

Dutchy laatste reactie was vorige jaar!
beetje te laat :wink:
Volgens mij is iemand ook al 16 :mrgreen:
Plaats reactie