Zo ver ik het kan zien heb je de ideale ruimte om er een hele mooie opstelling van te maken.
Ik heb een zolder tot mijn beschikking. Deze heb ik besloten in te delen in 4 stukken. En elk gedeelte moet een diorama worden waar men doorheen kan lopen. Het is allemaal nog in opbouw en hier thuis wil de vriendin dat ik mijn bouw talenten liever in andere projecten stop.
Maar enige inspiratie foto's erop (klikken om te vergroten )
De witte wanden zijn triplex met behang. Achter de rechter wand is een een opslag ruimte.
Achter het raam een tijdelijke zelfgeprinte foto poster van een straat in Arnhem. Aan het raam moeten nog gordijnen komen. En het dak ga ik nog betimmeren. Op deze manier kan ik ook kleine spullen tentoonstellen op een normaal lijkende manier. In munitie kisten hebben ik dubbele spullen liggen die gebruik voor tentoonstellingen. En bij grote tentoonstellingen wordt de rest vanzelfsprekend ook ingepakt.
Links daarvan de drop en landingszone:

Ook een triplex wand gemaakt met daarachter opberg ruimte. (Ik heb en ben bij sommige gedeeltes ook verlichting in aangebracht.)Achter de witte parachute hangt de boiler!
De bedoeling is dat achter de staande pop nog een grote kleuren poster komt van een orginele wo2 Horsa kleuren foto. Dit totaan de dwarsbalk. Achter de balk word LED licht strip gemonteerd. En vanaf de dwarsbalk naar boven komt een lucht wolken motief.
Op de vloer heb ik (restanten) grasmat gelegd. Gekocht bij een bedrijf.
Een staande balk wordt gecamoufleerd als boomstam met behulp van kartonnen buis, pur en verf:

Links daarvan een stapeltje houten munitie kisten. Waar ik op spullen die niet in de display passen opsla.
De schuine balk wordt een zijtak. Parachute eroverheen. En hopelijk klaar!
Als extra heb ik van o.a. rommelmarkten, nep klimop, varens, bladeren.
Als je de wanden met hout gaat bekleden eventueel een namaak raam met een grote poster/foto erachter? Een soort huis/ schuur idee. Zoals ik in mijn zolder doe b.v. Mogelijk dat je een verhoogd rand 4-7 cm hoog is genoeg,erlangs maakt van ongeveer 35 cm breed waar je poppen opstaan. Geeft meer een museum indruk
Kan je eventueel een smal wandje tussen je poppen onderling maken en tegen dat wandje kan ook nog wat hangen. Je kan ook gedeeltelijk een muurposter van een bos of stad/dorp aanschaffen en die voor 1 of meerdere poppen gebruiken als achtergrond.
Of een mooie reenactment foto /display als foto behang laten printen.
And not all the monkeys are in the zoo.
Every day you meet quite a few. (Swinging on a Star) Anne Shelton 1944