Displayhoofd

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Displayhoofd

Bericht door Kugelblitz »

Bedankt allen!
Erik, ja in de feestwinkel koop je voornamelijk rommel, maar als je handig bent is zelfs van een middeleeuwse pruik nog wat te maken.
Ik ben zelf erg geïnteresseerd in latex maskers en ben daar zelf ook al langere tijd mee bezig en weet dus ook wat voor prul de feestwinkel verkoopt. Daar is echt geen enkel fatsoenlijk masker te vinden. Goede maskers voor een acceptabele prijs zijn er nauwelijks op de markt. Hetzelfde zal wel voor pruiken gelden.

Ik zal binnenkort even een foto plaatsen van het 2e hoofd zonder bril.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
rammsander
Lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 31 mar 2010, 15:25
Gegeven: 12 keer
Ontvangen: 9 keer

Re: Displayhoofd

Bericht door rammsander »

Zijn er nog nieuwe vorderingen Kugel?

Als ik vragen mag, als ik een gezicht breder doen lijken en maken? Hoe kan ik het beste dit aanpakken? Is er een soort elastisch plamuur dat niet scheurt etc. maar wel geschuurd kan worden en verder bewerkt met verf? Wat voor een verf zou ik hier het beste voor kunnen gebruiken dan?

Vriendelijke groeten,
Sander
Eripiendo victoriae prosum. "Al helpende dien ik de overwinning"

http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Displayhoofd

Bericht door Kugelblitz »

rammsander schreef:Zijn er nog nieuwe vorderingen Kugel?

Als ik vragen mag, als ik een gezicht breder doen lijken en maken? Hoe kan ik het beste dit aanpakken? Is er een soort elastisch plamuur dat niet scheurt etc. maar wel geschuurd kan worden en verder bewerkt met verf? Wat voor een verf zou ik hier het beste voor kunnen gebruiken dan?

Vriendelijke groeten,
Sander
Sander, heb nog wel wat aanpassingen gedaan aan een paar hoofden, maar ook veel met andere dingen bezig.
Een kop kun je wel breder maken met bijv. 2 componenten polyesterplamuur. Dat kan heel duur zijn, maar ook een paar euro bij bijv. de Action.
Is wel vrij dik spul dat je zo glad mogelijk moet aanbrengen, dat scheelt een hoop schuren. Je hebt echter ook een witte allesvuller van de Action, droogt snel en wordt keihard en is makkelijk te schuren.
Verven kan gewoon met acrylverf, daarna met een doorzichtige lak afwerken, zodat de kop 'gesealed' is.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
rammsander
Lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 31 mar 2010, 15:25
Gegeven: 12 keer
Ontvangen: 9 keer

Re: Displayhoofd

Bericht door rammsander »

Bedankt Kugel, voor de uitleg!

Hier kan ik wat mee!

Sander
Eripiendo victoriae prosum. "Al helpende dien ik de overwinning"

http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Displayhoofd

Bericht door Kugelblitz »

rammsander schreef:Bedankt Kugel, voor de uitleg!

Hier kan ik wat mee!

Sander
Geen dank, vragen staat vrij. Zou je wel adviseren de kop een beetje op te schuren op de plaatsen waar je hem met plamuur wilt bewerken, dan hecht het wat beter. Hoe dunner het plamuur is, hoe fijner en gedetailleerder je het meteen al kan afwerken terwijl het nog nat is. Gladschuren kan natuurlijk ook altijd nog, maar omdat het ronde vormen zijn en je het best met schuurpapier ipv vijlen kunt werken ben je toch bij met elke millimeter die je niet hoeft te egaliseren. Eerst een wat grovere korrel voor het grove werk en dan steeds fijner en eventueel met wat water, zodat het spiegelglad wordt. Als je echter een beetje een grovere huid of poriën wilt hebben in je kop kunnen kleine oneffenheden juist extra realistisch zijn, gewoon een beetje spelen.

Ik zou je wel adviseren de hele kop opnieuw te beschilderen, omdat je op het oog vrijwel nooit de juiste huidskleur meer kunt bijmaken.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Gebruikersavatar
rammsander
Lid
Berichten: 1011
Lid geworden op: 31 mar 2010, 15:25
Gegeven: 12 keer
Ontvangen: 9 keer

Re: Displayhoofd

Bericht door rammsander »

Waar haal je je hoofden eigenlijk vandaan? Ik had het dacht ik ergens gelezen, maar waar? Ik kom het niet tegen!

Sander
Eripiendo victoriae prosum. "Al helpende dien ik de overwinning"

http://oorlogsleven.jimdo.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Displayhoofd

Bericht door Kugelblitz »

rammsander schreef:Waar haal je je hoofden eigenlijk vandaan? Ik had het dacht ik ergens gelezen, maar waar? Ik kom het niet tegen!

Sander
Ik heb ze gewoon bij zo'n etelagepoppenbedrijf gehaald, Haaker BV meen ik bij Hoofddorp.
Daar hebben ze vaak restanten 2e hands koppen die voor 2 tientjes of zo weggaan. Kun je ook meteen de kop opmeten en kijken of hij niet te groot of te klein is voor je hoofddeksel. Tevens kun je dan precies een 'look' kiezen die je bij je hoofddeksel in gedachten had. Geen kop is hetzelfde, dus je moet rustig de tijd nemen om een soort plaatje in je hoofd te maken. Vaak zijn de koppen in gewone huidskleur gespoten, maar nog zonder veel details, sommigen zijn echter ook nog gewoon wit of grijs. Je moet ze toch overschilderen, dus maakt op zich niet zoveel uit.
Je moet eens op Marktplaats kijken naar etalagehoofden, daar staan nog een paar grote bedrijven waar je hoofden of handen los kunt uitzoeken.

Groet, Kugel! :mrgreen:
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Displayhoofd

Bericht door Erik S. »

Etalagekoppen schilderen is een precies klusje. Ben per pop steeds tussen de 10 en 15 uur bezig. Als basis neem ik alleen nog hoofden die echt goed zijn. En die zijn moeilijk te vinden!

Hier nog wat van mijn laatste werken, ben druk bezig de laatste tijd.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Mvg,
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
Rikkert
Lid
Berichten: 250
Lid geworden op: 21 jun 2013, 22:26
Locatie: België

Re: Displayhoofd

Bericht door Rikkert »

Echt fantastisch werk.
Gebruikersavatar
Kugelblitz
Moderator
Moderator
Berichten: 3733
Lid geworden op: 02 apr 2008, 14:12
Gegeven: 6 keer
Ontvangen: 10 keer

Re: Displayhoofd

Bericht door Kugelblitz »

Erg netjes weer! :)
Laten we het vooral gezellig houden! :)
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Displayhoofd

Bericht door Erik S. »

Wat poppen die ik laatst heb gemaakt! De onderste gaat morgen mee naar de beurs in Duiven!

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
matthijsert
Lid
Berichten: 180
Lid geworden op: 15 mar 2010, 21:11
Locatie: omgeving apeldoorn

Re: Displayhoofd

Bericht door matthijsert »

Zéér netjes, dan moet ik die onderste morgen maar eens goed bekijken.
Oorlogsvarken
Lid
Berichten: 448
Lid geworden op: 30 jan 2013, 16:45

Re: Displayhoofd

Bericht door Oorlogsvarken »

Heb je werken bekeken en het is onwaarschijnlijk mooi. Als ik er niet zoveel had liet ik ze graag allemaal door je doen. Als ik ooit mijn verzameling ga verkleinen en de van de 26 naar de 16 ga ik je vragen of je het nog steeds doet. Het is natuurlijk wel waanzinnig maar zulk mooi werk moet ook de ruimte hebben en goed bekeken kunnen worden en dat gaat niet met mijn opeengestapelde poppen collectie. Vind het een kunst in ieder geval mijn complimenten.
Erik S.
Lid
Berichten: 1828
Lid geworden op: 23 mei 2005, 16:09
Locatie: Bergen Op Zoom

Re: Displayhoofd

Bericht door Erik S. »

Bedankt Oorlogsvarken!
Heimkehrer10_8.JPG
3 recentelijk beschilderde hoofden!
Master of Puppets - Custom Mannequins
https://www.facebook.com/FJM44" onclick="window.open(this.href);return false;
Gebruikersavatar
kevin15
Lid
Berichten: 297
Lid geworden op: 26 jul 2011, 17:37

Re: Displayhoofd

Bericht door kevin15 »

Erik S. schreef:Wat poppen die ik laatst heb gemaakt! De onderste gaat morgen mee naar de beurs in Duiven!

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Ben je degene die in Duiven op de 2e rij helemaal achteraan een tafel had?
Plaats reactie