Hoe komen jullie aan je meeste Militaria?

Algemeen over het verzamelen van militaria: o.a. beurzen, nieuws, wapenwet, dealer feedback
wo2-freak
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 feb 2008, 21:37

Hoe komen jullie aan je meeste Militaria?

Bericht door wo2-freak »

Hallo allemaal,

Het is een lange tijd geleden dat ik actief ben geweest. Recentelijk weer begonnen met verzamelen van militaria, maar niet echt ervaren.
Ik doe het meeste online, wat niet altijd handig is als je militaria verzamelt :D .

Ik heb een aantal topics gelezen waarin mensen rommelmarkt vondsten vinden.

Waar /hoe vinden jullie deze rommelmarkten? Ik ken er geen een in de buurt (of ik zoek niet goed genoeg..?). Bezoeken jullie grote rommelmarkten, kleine, of maakt het niet zoveel uit?

Alvast bedankt.
Gebruikersavatar
kevin15
Lid
Berichten: 297
Lid geworden op: 26 jul 2011, 17:37

Re: Hoe komen jullie aan je meeste Militaria?

Bericht door kevin15 »

op deze site staan de meeste rommel en vlooienmarkten.
http://www.meukisleuk.nl/agenda/

Ik ga naar alle rommelmarkten als ik er de tijd voor heb.
Verder koop ik mijn spullen op Marktplaats,internet en beurzen.
CollectorWo2
Lid
Berichten: 2343
Lid geworden op: 09 jan 2012, 23:14
Gegeven: 33 keer
Ontvangen: 35 keer

Re: Hoe komen jullie aan je meeste Militaria?

Bericht door CollectorWo2 »

Ik koop het meest op beurzen en enkele keer op marktplaats.
Op de vlooienmarkt ben ik niet echt opzoek ernaar,die mensen daar vragen algemeen overdreven teveel geld voor een object dan de waarde ervan(je moet maar geluk hebben :) )
Gebruikersavatar
kevin15
Lid
Berichten: 297
Lid geworden op: 26 jul 2011, 17:37

Re: Hoe komen jullie aan je meeste Militaria?

Bericht door kevin15 »

thunderbird schreef: Op de vlooienmarkt ben ik niet echt opzoek ernaar,die mensen daar vragen algemeen overdreven teveel geld voor een object dan de waarde ervan(je moet maar geluk hebben :) )
Sommige mensen op rommelmarkten denken vaak dat als ze iets hebben met een hakenkruisje erop hun baan op kunnen zeggen dat ze er rijk van kunnen worden.
Zo af en toe ligt er wel eens wat leuks maar het zijn meestal dingen wat de meeste mensen als rommel zien, vorig jaar had ik een nederlandse veldfles voor 50 cent.
Gebruikersavatar
rahowa
Lid
Lid
Berichten: 59
Lid geworden op: 08 dec 2012, 15:54

Re: Hoe komen jullie aan je meeste Militaria?

Bericht door rahowa »

Ik koop alles op beurzen zoals in Wavre, Oostende,Gent , Ciney , soms op marktplaats ! soms ruilen met vrienden verzamelaars ! op rommelmarkten vind je weinig ! :)
Gebruikersavatar
panzer lehr
Lid
Berichten: 1306
Lid geworden op: 09 mar 2010, 19:45
Locatie: België

Re: Hoe komen jullie aan je meeste Militaria?

Bericht door panzer lehr »

Ik koop wel eens van dealers. Van de estand op het WAF en WRF. :)
En ook van hier natuurlijk. :P
wo2-freak
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 feb 2008, 21:37

Re: Hoe komen jullie aan je meeste Militaria?

Bericht door wo2-freak »

Zijn de prijzen op beurzen niet te hoog? Zelf nog nooit een bezocht.
Dat denk ik tenminste, want het gaat dan vooral om verzamelaars die er verstand van hebben. Die zullen dus normale / hogere prijzen verwachten, denk ik?
Gebruikersavatar
Mr Mojo Risin
Lid
Berichten: 1524
Lid geworden op: 15 jun 2006, 15:45
Locatie: België
Gegeven: 4 keer
Ontvangen: 8 keer

Re: Hoe komen jullie aan je meeste Militaria?

Bericht door Mr Mojo Risin »

wo2-freak schreef:Zijn de prijzen op beurzen niet te hoog? Zelf nog nooit een bezocht.
Dat denk ik tenminste, want het gaat dan vooral om verzamelaars die er verstand van hebben. Die zullen dus normale / hogere prijzen verwachten, denk ik?
Maar daar ga je ook veel en kwaliteitsvol materiaal vinden. Militaria verzamelen kost nu eenmaal geld en als je dat niet wit aanvaarden, begin je er beter niet aan. Verwacht geen mirakels van rommelmarkten. Ben er afgelopen zondag eens 3 afgelopen en ben met lege handen naar huis gekomen.
Steeds op zoek naar items gerelateerd aan Vilvoorde tijdens beide wereldoorlogen.
Tevens gezocht: een losse schede voor de Belgische Mod. 16 bajonet.
Gebruikersavatar
kevin15
Lid
Berichten: 297
Lid geworden op: 26 jul 2011, 17:37

Re: Hoe komen jullie aan je meeste Militaria?

Bericht door kevin15 »

Met heel veel geluk vind je iets op een rommelmarkt.
laatste maanden ook met lege handen thuisgekomen.
wo2-freak
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 feb 2008, 21:37

Re: Hoe komen jullie aan je meeste Militaria?

Bericht door wo2-freak »

Mr Mojo Risin schreef:
wo2-freak schreef:Zijn de prijzen op beurzen niet te hoog? Zelf nog nooit een bezocht.
Dat denk ik tenminste, want het gaat dan vooral om verzamelaars die er verstand van hebben. Die zullen dus normale / hogere prijzen verwachten, denk ik?
Maar daar ga je ook veel en kwaliteitsvol materiaal vinden. Militaria verzamelen kost nu eenmaal geld en als je dat niet wit aanvaarden, begin je er beter niet aan. Verwacht geen mirakels van rommelmarkten. Ben er afgelopen zondag eens 3 afgelopen en ben met lege handen naar huis gekomen.
Heb genoeg geld klaar liggen om militaria te verzamelen, maar wat ik mij dus afvroeg; vragen ze niet te veel?

Er is een verschil tussen dealerprijzen en ''verzamelaars'' prijzen. Vragen ze dealersprijzen op een militariabeurs, dus gaat het om mensen die militaria goedkoop opkopen en met een hoge winst verkopen (hun doel), of gaat het echt om eerlijke prijzen voor verzamelaars? Of een mix van beide?
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Hoe komen jullie aan je meeste Militaria?

Bericht door soldaat »

Je moet eigenlijk gewoon goed je ogen open houden op de beurzen er zijn er die vragen veel te veel maar er staan er ook tussen met redelijke prijzen en het blijft ook uitkijken dat je geen repro koopt want dat hebben ze op de beurzen ook in overvloed
wo2-freak
Lid
Berichten: 175
Lid geworden op: 09 feb 2008, 21:37

Re: Hoe komen jullie aan je meeste Militaria?

Bericht door wo2-freak »

soldaat schreef:Je moet eigenlijk gewoon goed je ogen open houden op de beurzen er zijn er die vragen veel te veel maar er staan er ook tussen met redelijke prijzen en het blijft ook uitkijken dat je geen repro koopt want dat hebben ze op de beurzen ook in overvloed
Hmm, ok. Dat over reproducties is wel verontrustend. Je verwacht dat zoiets niet is toegestaan op een militariabeurs, of dat er in ieder geval aparte secties/kramen voor zijn om het te onderscheiden van de echte militaria.

Zijn er militaria beurzen die jullie kunnen aanraden?
Uncle Goose
Lid
Berichten: 163
Lid geworden op: 22 jul 2009, 20:41
Locatie: Gentbrugge (België)
Contacteer:

Re: Hoe komen jullie aan je meeste Militaria?

Bericht door Uncle Goose »

Hangt er een beetje vanaf wat je verzamelt. Ikzelf verzamel enkel gasmaskers en alles wat daar rondhangt dus ik doe best wel goed op online veiling sites en militaria beurzen. Voordeel van een beurs is dat je terwijl je soms misschien wel wat meer betaald het stuk wel in je handen hebt en beter kan inspecteren, iets wat bij online kopen wel eens kan tegenvallen. Ciney in België is een goed beurs met veel aanbod (voor mij dan toch) maar het hangt af wat je interessegebied is. In Nederland zullen er ook wel goede beurzen zijn.
Verzamelaar van gasmaskers, alle landen en alle tijden. Momenteel ongeveer 400 verschillende gasmaskers in de collectie.
Gebruikersavatar
soldaat
Lid
Berichten: 528
Lid geworden op: 31 mei 2014, 22:06
Gegeven: 14 keer
Ontvangen: 19 keer

Re: Hoe komen jullie aan je meeste Militaria?

Bericht door soldaat »

21 juni is er ook een in la glieze in belgie
_Arthur

Re: Hoe komen jullie aan je meeste Militaria?

Bericht door _Arthur »

Beurzen; marktplaats; ebay; rommelmarkten

Die volgorde zo'n beetje in mijn geval ;)
Plaats reactie