Ik wil het liefst een van deze volgende dingen volledig afkrijgen (niet nu, niet volgend jaar, uiteindelijk);
- Een SS officier mannequin
- Een Hitlerjugend mannequin (geen politieke leider, maar een met trommel en/of trompet)
En een soort van ''politieke'' stand creeren, met vlaggen, NSDAP militaria, etc.
Ik ben niet zo van de vuurwapens. Dolken daarentegen, vind ik wel erg interessant.
Ik weet dat SS militaria erg schaars is en erg duur, ben mij dan ook goed aan het inlezen.
Ik denk dat ik in het begin goede deals probeer te scoren (niet perse SS items; anything), om dat dan weer door te ruilen/te verkopen tot ik mijn doel bereik.
Ik heb zelf een andere collectie (niet WWII gerelateerd) waar ik binnenkort een deel van ga verkopen. Dat geld (rond de 2-3.5 duizend euro) zal ik gebruiken om mijn militaria verzameling mee te beginnen. Momenteel heb ik nog eens 3.5-4.5 duizend euro beschikbaar voor dit doel.
Ik denk dus dat het in ieder geval een mooi begin is. Je zult er geen pop mee afkrijgen (een Hitlerjugend pop wel, maar SS verre van), zeker niet, maar ik denk dat ik er met een beetje geluk & goed zoeken/ruilen enz. toch wel een aantal mooie items mee kan scoren